Společnost Computer Entertainment Supplier`s Association uveřejnila nedávno výsledky svého statistického průzkumu japonského trhu. Podle čísel se počet japonských hráčů stále zvyšuje. V roce 2003 aktivně hrálo 37% z celé japonské populace, což znamenalo 12% nárůst oproti roku 2002. Toto číslo znamená zhruba 34,4 miliónů aktivních hráčů. Kromě toho 8,97 miliónu lidí hraje na mobilních telefonech a 3,43 miliónu hraje onlinovky.
Ačkoli množství hráčů narůstá, průměrná suma, kterou ročně za hry jednotlivec utratí klesá. Celkově Japonci v roce 2002 utratili 249,2 miliardy yenů (2,267 miliardy dolarů) a v roce 2003 "pouhých" 230,6 miliard yenů (2,098 miliardy dolarů). Útraty za hardware také poklesly - z 139,7 miliardy yenů (1,271 miliardy dolarů) v roce 2002 na 118,4 miliardy yenů (1,077 miliardy dolarů) v roce 2003. Poklesl i export - o 10,1%.
Japonští vývojáři tento pokles v prodejnosti kompenzují tím, že vydávají méně her, ale při jejich vydávání důsledně sledují trh - tak, aby hry přesně odpovídaly jeho požadavkům. Současně se snaží snížit náklady spojené s vývojem hry.
Zdroj: Gamespot