Podle mě to nepůjde s W3 srovnávat, protože to bude v tolika ohledech jiné, že to bude skoro jiný žánr. Ale věřím, že to v některých věcech může být i lepší.
Jako aniž bych chtěl haněk W3, tak třeba soubojový systém je tam tak brutálně primitivní, až je nudný což nepovažuji za nejlepší. Ten KC souboják působí divně a krkolomně, ale z hlediska hratelnosti to i tak může být lepší. W3 byl z hlediska hratelnosti hodně linerání. Sice jsi mohl udělat pár rozhodnutí, ale hrálo se to vždy stejně. KC má nabídnout větší sandbox svobodu z toho hlediska, že se můžeš i plížit, poničit nepřátelům zbraně, dusit je ve spánku, otrávit jídlo apod. Prostě to vypadá o kus dál, než witcher kde byly jen cuscény a jeden souboj stále dokola.
Na druhou stranu nečekám, že by to mohlo konkurovat množstvím obsahu, kvalitou dialogů (ve W3 je defakto skoro vše řešeno jako cutscéna) ani variablitou prostředí. A docela se bojím, že "realistické" survival prvky (jídlo, pití, náročnější léčení) budou chvilku fajn na začátku, ale později z nich bude nudný grind uměle natahující herní dobu. A fakt se bojím toho, že před každým questem budeš muset někde hodinu lítat a řešit stále stejné nudné přípravy (nabrousit meč, uvařit čerstvé jídlo, zajít k doktorovi, ušít obvazy,....). Jen aby jsi si někde pět minut zabojoval a pak šel zase řešit nudnej life simulator.