Jaká konfigurace PC bude stačit na DOOM 3?

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 42

Diskuze k článku

Acle  |  03. 08. 2004 20:33

NA TAKOVE DOPORUCENE HW NAROKY SE JIM MUZU Z VYSOKA VYS***!!!!!!!!

 |   |  Odpovědět
Leon  |  24. 07. 2004 21:17

Asi půjde o další hru "do skříně", dnes koupíte hru schováte tak na pět let do skříně a až bude dostupný hw tak zapaříte.
Takhle se kdysi chovala i firma Origin ....
Jinak si nemyslím, že by někdo uprgadoval svoje pc kvůli jedné hře. Jsou přeci i lepší FPS, které jedou na dostupném hw.

 |   |  Odpovědět
Franta  |  22. 07. 2004 13:15

Proc se stale dohadujete na tom jestli vam to pujde nebo ne a nevyzkousite beta verzi, pak si muzete udelat nejaky obrazek??

 |   |  Odpovědět
Jagup  |  22. 07. 2004 10:07

Ted jsem na cesky strance Command and Conquer Generals  videl, ze Doom 3 vyjde 5.8. s Postalem 2 zdarma.Co si o tom myslíte?Asi je to jedno, protože si to stejně plno lidí vysmahne...jinak by mě zajimalo na kolik bude takvej doom3 cd a kolik zabere mista.Asi vyjde i na DVD, ale vzpomente si na kolik céd vyšel Unreal Tournament 2004....

 |   |  Odpovědět
Weber  |  22. 07. 2004 09:42

Jo, to je optimalizace velikosti. Ta mě v dnešní době DVD a 160GB disků  tolik netrápí i když klobouk dolů.  Ale optimalizovat hru aby běhala na slabších strojích - to se už nenosí, a plně souhlasím s Krumpáčem, Smylflekem. Ještě nedávno (před1/2 rokem) jsem měl P233, 64RAM, Voodoo3: Unreal na tom běhal kolem 26fsp - timedemo, (dalo se to hrát). Proč o tom píšu, když jsem pro syna scháněl nějaké novější 2D plošinovky - skákačky, ve většině případů byly na tomto stroji nehratelné moc pomalé, 2D hry !!! no to už je vrchol. Proto ti kteří na takovýchto strojích dokázali rozpohybovat tento typ her (Unreal, Quake, atd.), tak to pro mne byli (jsou) Páni programátoři. Zažil jsem i home computer Commodore 64C (většina z Vás asi neví co to je) nešel upgradovat a na něm bylo krásně vidět, jaký byl vývoj grafiky prvních her a co z něj dokázali vymáčknout po několika letech. Je to prostě vývoj a nelze čekat nějakou optimalizaci, už mě HW nároky nepřekvapují akorát se nase.u. Někde jsem viděl "výsledky" připravovaného leteckého simulátoru (název si už nepamatuju), který má prý kolem 20 fps na P4 neco přes 3GHz + X800XT 1024x728 bez vyhlazování atd. Takže můj názor na otázky typu: Jaká konfigurace PC bude stačit na XXX hru - bude to hoší a horší. Ještě, že jsem z tohoto HW upgr. závodění vyrostl (nebo mě ani nezastihlo) Současné PC Barton 2500@3200, 512RAM, 80GB HDD, Voodoo3 (syn mě asi "donutí" koupit nějakou lepší grafiku, ale to bude nejdříve na vánoce).

 |   |  Odpovědět
Dusan  |  22. 07. 2004 09:07

Když se podívám na ty obrázky z Doom 3 a na grafiku, kterou dává nejnovější Nintendo se hrou Resident Evil, nevidím mocrozdílů. A to Nintendo je za nějakých 7 nebo 8 tis korun. Jsem velkej fanda PC platformy, ale poslední dobou se mi zdá že PC oproti konzolím ztrácí 

 |   |  Odpovědět
koxo  |  21. 07. 2004 22:29

Tak to se, pánové, koukněte na tohle http://kk.kema.at/files/kkrieger-beta.zip ! Tak se má dělat optimalizace, když to dělají programátoři s velkým "P" a né produkovat gigabajty nehratelných smetí, které jsou pak v krámu za nehorázné ceny . 3D střílečka vecpaná za pomocí vysoké matematiky do pouhých 96kB. Vidíte správně - je to v kilobajtech , jen to chce poněkud silnější hardvér , který z těch matematických rovnic udělá koukatelný obraz.

 |   |  Odpovědět
Krumpac  |  21. 07. 2004 21:23

Je videt, ze se zase pani programatori se svou optimalizaci predvedli. Lamy jedny.
Pokrok je sice pokrok, ale umeni je optimalizovat. Funkce DX umi vyuzit kde jake decko na stredni skole. Opravdu mne s tou kofiguraci bavi a pri to tam nic extra noveho neni

Kazdopadne se na duuma tesim

 |   |  Odpovědět
Smylflek z Nohavic  |  21. 07. 2004 22:53

Neni to o tom umet optimalizovat, ale CHTIT OPTIMALIZOVAT! Doom3 bude hit, takze mnoho lidi si rado PC upgraduje jen proto, aby si mohli zahrat. No a kdo na tom vydela? No firmy jako Intel, ATi, nVidia, atd. atd. JDE O KOMERCNI SLOUVU. KOMERCE, KOMERCE a ZASE KOMERCE. Vsadim se, ze kdyby chteli, tak doom3 klidne pojede plynule na 1,5GHz s 512RAM a G4MX (pri 1024x768 naplno!) Totez Far Cry apod. To vis, ze to jde optimalizovat, ale tady jde jen o prachy. Tak to proste ve svete her je

 |   |  Odpovědět
Nat  |  22. 07. 2004 08:01

Aaaa, pán je odborník co ..
Carmackovy enginy byly, jsou a budou synonymem pro to, jak se optimalizace mají dělat a pro tvou informaci, DooM3 je OpenGL, nikoliv DX.
,,, takže opět další výkřk do tmy

 |   |  Odpovědět
Tomas Vesely  |  22. 07. 2004 09:33

Hochu, hochu, enginy od Johna Carmacka, byly odjakziva s optimalizaci na spici(bez kompromisu s kvalitou zobrazeni) a verim tomu, ze je tomu i u doom 3, ono nejakej ten bumpmapping, presny osvetleni z mnoha svetel, pocet polygonu neco stoji-je logicky, ze to ma veltsi naroky. Navic pises, ze funkce DX umi vyuzit kde kdo - ale quake 1 byl jen v OpenGL a Glide, DX se pridaly myslim az s Quake 3.

 |   |  Odpovědět
Nat  |  22. 07. 2004 17:17

Žádný Carmackův engine od glQuake1 nepoužívá proprietální technologii Microsoftu (DX) ... vše je OpenGL, proto nebývá takový problém mít hru multiplatformní, tj. zahrají si i Linuxáci.
Samozřejmostí jsou SDK nástroje pro amatérskou komunitu nadšenců.
Jestli kdy vzniklo něco pro directX, tak to je práce právě takových šikovných lidí, co si hrají s původními zdrojovými kódy, které iD Software s odstupem času dává zdarma k dispozici. (doom, quake1)
Opravdu si nemohu vzpomenout na další vývojářský tým tříáčkových her, který by vše výše uvedené taky dělal...
Myslím, že drtivá většina kritiků práce iD Softu vůbec nemají páru, o čem to vlastně mluví ... že si je vůbec berou do úst, to se divím

 |   |  Odpovědět
Krumpac  |  24. 07. 2004 10:56

Nenapsal sem ze JE na DX, ale ze funkce DX umi vuzit kde kdo(pro srovnani jak to chodi v dnesni dobe). OGL uz umi pouzivat mene lidi, tech extenzi je takova rada(a standard je tak skromny), ze jen si "napsat" ty spravne stoji peknou radu casu.
Jak nekdo naznacil pred Vami, je to v tom CHTIT neco zoptimalizovat. Kdyby pani vyvojari dostali od sponzora nejake sunky radove do 500Mhz s nejakou PRE-GF kartou to by se deli veci! Nejdrive by vsecko napsali jako drive na SW a az by vse behalo jak ma, staci pridat kceleraci a aplikovat pvypocetne drahe efekty a ne naopak.
Jsem poznamenan nekolikaletym vyvojem u nejmenovane spolecnosti, tudiz prehled je.
Zkuste si odpovedet jak se ma chovat graficky akcelerator a zjistite ze ma za ukol udrzovat "plynulost" ve vyssich rozlisenich, na nic jineho neni navrzen. Tudiz maximalne vyladeny motor(engine) bez zminenych efektu, by se mel vytvaret reversne na SW v nejakem odhadovanem rozliseni 320xCokoliR(). Nemusi jit zrovna o nejake ASM dema .
Q1 se opravdu povedl, mate recht. Ale nyni je uz opravdo malo titulu, ktere jsou jeste hratelne jak na nejakem CPU3000+ s ATI R9800 tak i na 1000 s GF2MX. +- par rozmazavacich uprav, ktere jsou "drahe", ovsem pri stejne urovni detailu. Rozdil se nam prominte, ze staricka GF2MX zacne kulhat uz nekde pri rozliseni 800x600, kdezto Radek se vysvihne mnohem - mnohem dale.
Pokud nekdo opravdu umi psat v OpenGl, budou tam dokonce VSECHNY efekty jak na advanced akceleratoru tak i na obyc TNT2. S drobnym rozdilem, ze ty ktere vam graf.karta nepodporuje nativne, se bude snazit zreprodukovat CPU.... a o tom to cele je

(omluvte preklepy)

 |   |  Odpovědět
Jagup  |  21. 07. 2004 15:24

Jak jsem tak koukal na požadavky....mno...vratim se ke dvojce....ne radsi k jednicce

 |   |  Odpovědět
Manfréd Kokot  |  21. 07. 2004 15:27

Bohuzel to neni vtipny, protoze spousta lidi tak bude muset ucinit. Vcetne mne

 |   |  Odpovědět
Tejvl  |  21. 07. 2004 16:44

Bude muset? kvuli pitome hre nebudu vrazet penize do kompu, ktery mi brzo zestarne ( cim lepsi tim rychleji starne), holt si to nezahraju, ale jelikoz 3D hry krom CS nehraju, tak mi to vubec nevadi

 |   |  Odpovědět
helb  |  21. 07. 2004 21:12

Tak ja mam Asus A7N8X-X, AthlonXP 3000+, 512 RAM, 120 GB disk a Radeona 9600/128MB.To by snad mohlo stačit, ne?

 |   |  Odpovědět
FastIkarus  |  21. 07. 2004 22:28

Copak se musí hrát hra hned, když je nová? Proč? Abych byl in? Klidně si ji zahraju za rok, dva, až na to bude mít každej domácí stroj, sice už nebudu in, ale klidně to poběží na plný detaily...

 |   |  Odpovědět
Smylflek z Nohavic  |  22. 07. 2004 07:19

myslel jsem tim to, ze se lidi budou muset vratit k doomovi2,protize davat 20000 do novyho stroje kvuli doomovi je blbost

 |   |  Odpovědět
Jonatan  |  22. 07. 2004 08:58

no jo sem si naplanoval upgrade as vyjde doom3 A halflife stejne us to je starej sunt :)

duron 1,2 geforce 2 mx :)

 |   |  Odpovědět
Worm  |  21. 07. 2004 21:17

Já taky. Upgradovat moje PC už nemá smysl, chtělo by to nové. Ale kvůli Doomovi se nepo****.

 |   |  Odpovědět
Grgi  |  21. 07. 2004 23:20

Presne, doom 2, bezi aj na mojej 100 rokov starej 486.

Pamatam si este eru 286-tiek, na ktorej mi bezal wolfenstein. Pani to bola revolucna hra. Bol to podobny pocit, ako ked pri premietani prvych filmov bratov lumierovcov divaci od strachu utekali spred platna, lebo sa bali, ze ich zrazi vlak.

Nezahadzujte svoje stare masiny do smeti, divili by ste sa, co vsetko este dokazu. Najma pod najnovsim linuxom.

 |   |  Odpovědět
John.DOn  |  21. 07. 2004 15:20

No tak s klasickou ČESKOU lepší konfigurací:

Barton 2500@na CCA 2700

512-1gb ram

a Radeonem/Geforckou třídy 9600/5700 by to mohlo celkem slušně chodit....

Takže si to většina lidí zahraje....

 |   |  Odpovědět
Igoreso  |  21. 07. 2004 16:55

Tak ja mam:
Deska - Asus A7N8X-Deluxe
Procak - Athlon Xp 2600@2800
Pamet - 2x 512Mb 400Mhz - v dualnim rezimu
Grafika- Radeon 9800@9800XT (Gpu-432/pamet-730)
HDD - 2x Sata Raid 1 Mactor 80Gb

poustel jsem na tom Doom3 Alpha a na 1024/768 to bezelo PERFEKTNE!! vic neslo nastavit,tak dal nevim,ale myslim ze to pujde dobre... uz se tesim az to vyjde...

 |   |  Odpovědět
dumar  |  21. 07. 2004 19:17

mam tu stejnoum konfiguraci az na procak ten je Athlon mobile 2600+ pretoceny na asi 3600+ snad mi tojede na slusne detaily

 |   |  Odpovědět
tomK  |  21. 07. 2004 19:28

To je slušný, kolik máš bodů v 3DMark 2003?

 |   |  Odpovědět
Igoreso  |  23. 07. 2004 16:44

Pri poslednim mereni jsem mel 6259bodu...

 |   |  Odpovědět
Franta  |  22. 07. 2004 07:21

A co tohle?

CPU Athlon XP 2600@3200 FSB 196x11,5 K7N2 Delta
2x 512 RAM dual OCZ 2,5-3-3-7
VGA Radeon X800Pro 480/500

Jinak podle zkusenosti mi betaverze D3 nechodila na FX5200 a FX 5700.

 |   |  Odpovědět
Fiza  |  22. 07. 2004 08:27

Mno ja su moc zvedavej jak me to povali...teda jestli to povali...
MSI K7N2 Delta-ILSR, CPU 2500+ Athlon XP, ATI Radeon 9600XT 128MB, a skromnych 512 MB pameti...mno...snad to aspon rozjedu

 |   |  Odpovědět
Weber  |  21. 07. 2004 14:08

Tmavší obrázky jste už vybrat nemohli. p.s. nechápu taky, že většina takovýchto stříleček se odehrává v tmavých prostorech, čeho se mám "bát", když tam skoro nic nevidim a dávat monitor na max. se mi taky pořád nechce. Jestli si tvůrci myslí, že temným prostředím získají na zajímavosti, tak ne u mne.  Mě to akorát rozčílí. Zajímám se o to hlavně z hlediska grafiky, jak jde dopředu.

 |   |  Odpovědět
Jack  |  21. 07. 2004 14:23

Zakladne pravidlo atmosfery strachu - najviac sa bojis toho, co nevidis - vid Votrelec 1. a 3. diel. Tmave rostredie pomaha tuto atmosferu navodit a naviac posobi deprimujuco, co je dalsi katalyzator strachu.

 |   |  Odpovědět
Worm  |  21. 07. 2004 21:06

To máš určitě pravdu, nevidět nic je často úplně nejstrašidelnější (viz Blair Witch). Nicméně hodinu zírat do černé obrazovky zrovna na zábavě nepřidá...

 |   |  Odpovědět
ed  |  21. 07. 2004 14:36

suhlas.Nuz tma alebo hmla boli v 3d hrach v minulosti velmi dolezite, pretoze skryvali detaily. Nebolo toho treba tolko vykreslovat..
Zahraj si FARCRY. Tropicky ostrov, slniecko...

 |   |  Odpovědět
John.DOn  |  21. 07. 2004 15:18

HEHE.Stejně většina zvás (co si myslím) ty hry smahla. Takže jak se dnes říká, kradenému Windows na modrou obrazovku nekoukej.

 |   |  Odpovědět
Peta  |  21. 07. 2004 14:50

jj, tmavá atmosféra sice má přidat na strachu, ale mě taky spíš znechutí a to tak že se těmhle hrám spíš vyhejbám. Co takhle XIII, vše nádherně viditelné, bez složitých detailů-hovadin, nezničené tmou. A požitek ze hry vynikající. A doporučené požadavky, kdopak má dneska 1 GB paměti? :)

 |   |  Odpovědět
Sgt Pepper  |  21. 07. 2004 15:03

třeba já
CPU P4 2,4 GHz, 1GB RAM, AIW Radeon 9000 (64 MB)...
ovšem Far Cry jsem si moc nezahrál, děsný slideshow...chtělo by to lepší grafiku

 |   |  Odpovědět
Smylflek z Nohavic  |  21. 07. 2004 15:23

Hooodně dobrá mašinkaa, ale bez Radeonu 9800 ani rana, chlape

 |   |  Odpovědět
Sgt Pepper  |  21. 07. 2004 15:53

nojo, jenže když jsem to před víc jak rokem stavěl, tak nejvyšší AIW na trhu byl ten 9000....
bohužel to strašně rychle stárne...ale musí ještě tak rok a půl vydržet, pak ho opřu o popelnici a postavim si něco jinýho...
plánuju tak dvouCPU desku s dualcore 64bit Intelama (uvidíme co bude), 64-bit PCI-X grafika s 2x DVI out, min.256 MB a integrovanou TV, tak 4GB RAM...SATA disky jsou snad samozřejmostí
no a to mi pak zase chvíli bude stačit....snad

 |   |  Odpovědět
cabarak  |  21. 07. 2004 17:53

jo a až budeš mít ten novej stroj, tak zavolej, já ten tvůj starej o tu popelnici opřu za tebe :))

 |   |  Odpovědět
Zdenda  |  22. 07. 2004 07:43

Ty kecko, co radeon 8500????? Ma dvakrat vyssi vykon nez ta tvoje 9000, asi si to stavel podle cisla, co?

 |   |  Odpovědět
edge  |  24. 07. 2004 20:05

s tym "dualcore 64bit intelom" si ma celkom pobavil. Ak tam planujes nasadit nieco z rady itanium2 (pokial viem jediny 64 bit od intelu - takze co ine ti ostava), tak mozes hovorit o stasti ak tam vobec rozbehas windows xp, nie to este doom3. To len tak pre info, aby si potom nebol sklamany ked ti to ocko kupi a zistis ze si na tom zahras hry len pod linuxom...

 |   |  Odpovědět
Milan  |  21. 07. 2004 15:37

jo já mám úplně stejnou konfiguraci až na paměť, mám o polovinu horší. Jsem velmi zvědavej asi mi to pojede... :)

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor