Jaký bude Might and Magic 9?

Herních sérií, které kdy dosáhli tak velkého počtu přímých pokračování jako série Might & Magic, je skutečně pomálu. Final Fantasy, Wizardry, Ultima - to jsou jediné, které mě napadají. Sami vidíte, že se vždy jedná o RPG žánr, který si, jak se zdá, na "rozvleklost" prostě potrpí. Otázka kvality ale může být v řadě případů velmi diskutabilní. Jak to bude u devátého pokračování Might & Magic?
Jaký bude Might and Magic 9?

Autory celé série je společnost New World Computing, která stojí také za tahovou fantasy sérií Heroes of Might & Magic. Když v roce 1998 vydali Might & Magic VI, kterýžto díl poprvé běžel ve 3D enginu, jednalo se o výrazný krok vpřed. Ačkoliv to byla doba her jako Half-Life, Unreal či Quake II, engine byl stále poměrně kvalitní, ač nedosahoval kvalit zmíněných titulů. Jenže tehdy ještě hráči nevěděli, co si budou muset vytrpět v následujících dílech. Ten samý, v podstatě úplně stejný engine, byl totiž využit i v obou následujících pokračováních, tedy sedmičce a osmičce. A to už je hodně na pováženou, vezmeme-li v úvahu, že Might & Magic VIII se objevil teprve minulý rok.

Nový, již devátý Might & Magic, by technologickému zaostávání série měl konečně udělat pořádnou přítrž a je jedním z hlavních cílů samotných vývojářů udělat ho po technologické stránce co nejkvalitněji. Poběží totiž na nejnovější verzi dnes hojně využívaného LithTech enginu, který se objevil kupříkladu ve hrách No One Lives Forever či Aliens versus Predator 2. Ten dovolí hráčům mnohem větší interakci s okolím, už nepůjde jen o tahání za páky a hledání tajných piditlačítek kdesi na stěnách. Podle slov samotných vývojářů budou nové možnosti využity v podobném duchu jako v již zmiňovaném NOLF či Half-Life.

Might and Magic 9 Might and Magic 9

Might and Magic 9 Might and Magic 9

Příběh hry se bude odehrávat pět set let od doby, kdy díky Velkému kataklyzmatu zkolabovalo Ursanianské impérium. Když se konečně region zvaný Chédie začal po dlouhém boji o přežití stavět na vlastní nohy, objevila se však nová hrozba ze západu. Do země vtrhly obrovské hordy nájezdníků z bývalé ursanianské provincie jménem Beldónie. Sám hráč začne hru jako ztroskotanec na Ostrově popelu (Isle of Ashes). Časem zjistí, že jest osudem jeho samotného i jeho společníků sjednotit šest Chédijských klanů a zastavit nájezdníky z Beldónie než se jim podaří dobýt celou zemi.

Devátý díl přinese samozřejmě spolu s novým příběhem mnoho dalších novinek. Co se týká postav, narazíme většinou na samé nové tváře, ale není vyloučeno, že občas narazíme i na některé staré známé. Celkem na hráče čeká přes 400 NPC postav, které konečně získají i "inteligenci" - bude tedy možné si s nimi povídat, nikoliv si pouze poslechnout dlouhatánský monolog. Podle vašich reakcí na jejich vyprávění se pak budou řídit i reakce samotných NPC. Budou se prostě chovat jako v každém jiném lepším RPG typu Baldur`s Gate a jemu podobných. K NPC postavám se hnedle vážou také nejrůznější nepřátelé a monstra, kterých má být kolem stovky. Většina z nich bude ve světě Might & Magic úplně nová, pouze ty nejznámější a nejoblíbenější, které známe třebas i z Heroes of Might & Magic, zůstaly zachovány. Bestiář bude rozhodně převelice rozmanitý, potvory mají být inteligentnější a schopné spolupracovat ve skupinkách.

Might and Magic 9 Might and Magic 9

Might and Magic 9 Might and Magic 9

Prostředí celé hry bude, jak již bylo řečeno velmi interaktivní. Tvůrci se při jeho tvorbě inspirovali zejména starověkou Skandinávií a rannou Evropou, lze tedy očekávat různé temné hrady, hluboké jeskyně plné překvapení, černé hvozdy, malé vesničky a další příjemné fantasy záležitosti. Je otázkou, zda se objeví nějaké science fiction prvky, podobně jako v předchozích dílech, ale myslím, že hráči by spíše uvítali jejich vynechání. Mapy mají být podobně rozlehlé jako v předchozích dílech (tedy dost) a hráči se mohou těšit na prozkoumávání nových neznámých krajin plných méně i více příjemných překvapení.

Obrovské změny dozná systém tříd, který má být podle slov Jeffa Blattnera, jednoho z hlavních designérů M&M IX, pro svět Might & Magic zcela unikátní. Podobně jako v reálu, začne každá postava s poměrně širokým záběrem "činností". Jak se bude ale postupně dostávat na vyšší a vyšší úrovně, dostane možnost být povýšena do různých tříd. Jakmile si ale jednu takovou třídu, nebude už cesty zpátky. Pojďme si to ukázat na konkrétním příkladu: Máte postavu na 1. úrovni a vyberete si, že bude následovat cestu Síly. Tak se z ní stane bojovník. Jakmile se dostanete k prvnímu povýšení, máte na výběr mezi Zabijákem a Křižákem. Jakmile si jednu z těchto tříd vyberete, dále se vám už jen bude zvyšovat úroveň vybrané třídy. Celkem má být v Might & Magic IX na čtrnáct různých povolání (zřejmě v poměru 7 dobrých ku sedmi "zlým").

Další velké změny čekají také systém magie, který je v podstatě zcela nový - už žádné školy magie, nyní bude vše založeno na skillech. Postavy budou mít tedy čtyři magické skilly - magie světla, temnoty, elementální a spirituální. K vykouzlení kouzla budou obvykle zapotřebí minimálně dva tyto skilly. Každý bude výsledné kouzlo ovlivňovat jinak - například k vykouzlení fireballu potřebujete temnou magii (ovlivňuje výsledný účinek) a elementální magii (ovlivňuje dolet).

Na samém začátku hraní si hráč vygeneruje čtyři postavy, se kterými začne. Generování se od minulého dílu příliš nezmění, pouze vezme v úvahu nový systém tříd. Ke startovním čtyřem postavám pak bude moct najmout ještě několik dalších NPC postav, a to až do celkového počtu sedmi charakterů.

Systém boje zůstane v konfrontaci s minulými díly téměř nezměněn - tedy alespoň z hlediska vývojáře. Jistě to ovšem bude úplně jiný zážitek pro hráče, a to zejména díky novému enginu a inteligentnějším nepřátelům. Hráči si budou muset dávat mnohem větší pozor a více své tahy promýšlet. K boji nemyslitelně patří také zbraně, brnění a další záležitosti, které jsou opět inspirovány středověkou výbavou. Čekat tedy můžeme tisíce unikátních předmětů, artefaktů a relikvií, které potěší nejen oko, ale také mysl každého RPGčkaře. Inventář nedozná žádné změny, každá postava bude mít svůj vlastní (uvažovalo se o společném inventáři pro celou partu, ale tento nápad byl nakonec z důvodů nepřehlednosti zavržen). Co se týká herních animací, tak těch renderovaných zbude oproti minulým dílům jen minimum, většina jich bude nyní provedena přímo v herních enginu.

Might and Magic 9 Might and Magic 9

Might and Magic 9 Might and Magic 9

Tým, který na M&M IX pracuje, čítá dnes kolem dvaceti lidí. Někteří z nich pracovali už na tak starých dílech jako M&M II. Momentálně je hra ve fázích dokončování a usilovného betatestování, vydání se očekává v nejbližších dnech (maximálně do konce března). Autoři také stále přemítají o tom, jestli dají početné herní komunitě k dispozici své vývojové nástroje, pomocí kterých by hráči mohli tvořit vlastní modifikace Might & Magic IX. Momentálně tomu prý brání přílišná složitost těchto nástrojů. Jsem si však jistý, že někteří fanoušci by byli ochotni se naučit ovládat i ty nejkrkolomnější editory jen aby si mohli udělat svou vlastní Might & Magic hru.

M&M IX vyjdou zřejmě na dvou CD plackách, stejně jako minulé díly (uvažuje se také o DVD verzi). Hardwarové nároky jsou optimální - Windows 95/98/Me/2K/XP (DirectX 8.0), Pentium II 400 MHz, 1 GB volného místa na harddisku, 64 MB RAM (lépe 128 MB) CD-ROM , videokarta s minimálně 16 MB RAM. Hra nebude obsahovat multiplayer (údajně snad někdy v budoucnu).

Oficiální stránka hry: http://www.3do.com/mightandmagic/ix/

Vydavatel: 3DO (http://www.3do.com/)

Výrobce: New World Computing

Poznámka: Je tak trochu s podivem, že společnost New World Computing dosud nemá vlastní webové stránky. Většina zahraničních magazínů místo toho odkazuje na vydavatelskou společnost 3DO, se kterou již NWC úzce spolupracují dlouhá léta a v podstatě se jedná o dvě vzájemně propojené společnosti.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zah…

Občas to vyjde tak, že na hry po vánočních nákupech už prostě nezbude žádný zlaťák. Jak tedy trávit dlouhé zimní večery, když už máte všechno dohrané? Vybrali jsme pár kousků, za které nemusíte dát ani korunu, a i tak se budete královsky bavit.

13.  12.  2017 | | 19 N/A
Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a World in Conflict zcela zdarma

Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a Wo…

Nadílka od Ubisoftu bude v podobě her, které určitě moc dobře znáte. Těšíte se?

5.  12.  2017 | | 2 N/A
Nejlepší hry pro Xbox One: 7 tipů na skvělé nové pařby

Nejlepší hry pro Xbox One: 7 tipů na s…

Vánoce jsou za rohem a náš seriál speciálů je u konce. Pro majitele herní konzole Xbox One tady máme několik letošních tipů na dárek.

14.  12.  2017 | | 5 N/A
Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

6.  12.  2017 | | 21 N/A
7 tipů na nejbrutálnější hry historie, co vám zaručeně spraví chuť

7 tipů na nejbrutálnější hry historie,…

Je libo násilí a hektolitry krve? I to se občas šikne. Pojďte se tedy s námi podívat na ty nejbrutálnější hry, které spatřily světlo světa.

4.  12.  2017 | | 3 N/A
Nejlepší hry pro Playstation 4: deset tipů, které zaručeně dobře zabaví

Nejlepší hry pro Playstation 4: deset …

Letos se pro Playstation urodila spousta herních pecek, v našem vánočním rádci proto z většiny najdete exkluzivní tituly. Nezapomněli jsme ale ani na multiplatformní hry.

včera |
Herní agenda: pochmurný listopad plný božích her

Herní agenda: pochmurný listopad plný …

Konec roku se blíží a hráčská komunita se stále těší z nových AAA titulů. Ne v každém případě to ale vyjde a v minulém měsíci jsme zaznamenali pár průšvihů, které se dostaly i mimo herní svět. Nebudeme ale listopad brát tak negativně. Přece jenom se v něm objevilo pár světlých chvil, které byste rozhodně neměli minout.

2.  12.  2017 |
Vybrali jsme nejlepší herní notebooky pod stromeček, zahraje si každý

Vybrali jsme nejlepší herní notebooky …

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

9.  12.  2017 | | 11 N/A