Jeden prostě musí padnout...

Ahá, už si vzpomínáte, co?! Jistě, JMP, aneb One Must Fall: 2097, stařičká to mlátička od Epicu. Jedni ji milovali, druzí jí opovrhovali. Hlavní ale je, že měla docela úspěch, a tak se začalo plánovat její pokračování. A tak začíná historie hry One Must Fall: Battlegrounds, o které si dnes budeme povídat...
Jeden prostě musí padnout...
Možná víte, že OMF měla brzy po svém uvedení získat vylepšeného následníka, jakousi pokročilou verzi pro Windows 95. Možná také víte, že nic takového se bohužel neuskutečnilo, z důvodů většině lidí dosud nejasných. Když bylo jasné, že OMF už nemá budoucnost, začalo se pracovat na OMF2, což měla být stejná 2D mlátička, jen s vylepšenou grafikou a pod W95. Jenže co se nestane, právě v té době se začínají na plný plyn rozjíždět 3D hry, 3D grafika prostě pomalu ale jistě začíná vládnout světu počítačových her. A tak Robu Elamovi, hlavnímu designérovi hry, nezbylo, než se rozhodnout, zda bude pokračovat ve vývoji ve 2D, nebo s tím sekne, a kompletně všechno převede do 3D. Rozhodnutí padlo na druhou možnost a protože Epic souhlasil, Rob se vrhl na tvorbu 3D enginu. Šlo to docela dobře, než se ovšem dozvěděl o slovutném Unreal enginu, který Epic ve svých tajných podzemních laboratořích připravuje. Napadlo ho, že kombinací obou enginů, kdy ten jeho se zaměřuje především na animaci postav (resp. robotů) a ten Unrealovský naopak na prostředí (které Rob poněkud odsouval stranou), by mohla vzniknout pářka, kterou už dlouho nikdo neviděl. Bohužel Epic nesouhlasil, prý by to zdržovalo vývoj Unrealu. A tak se Rob rozhodl v dobrém odejít. Seznámil se s novými lidmi a znovu začal pracovat na 3D enginu OMF2 (respektive OMF: Battlegrounds). Už to je přes čtyři roky, co se upsal tomuto ďábelskému projektu, a jeho snaha, jak je vidět, nepolevuje.

One Must Fall: BattlegroundsOne Must Fall: Battlegrounds

One Must Fall: BattlegroundsOne Must Fall: Battlegrounds

Jak již bylo řečeno, hlavní rozdíl mezi OMF: 2097 a OMF: Battlegrounds, bude 3D grafika. Nádherná, propracovaná, 3D grafika (pohled "přes rameno"), kterou si beztak můžete prohlédnout na okolních obrázcích. Ale ona to nebude POUZE 3D grafika, ono to bude celé kompletní 3D prostředí. Budete se tedy moci dokonale svobodně pohybovat ve velmi detailním 3D prostorovém světě, resp. v arénách (těch bude celkem osm - město, režná jáma, poušť, elektrárna, ledovec, vulkán, vesmírná stanice a kaňon). Konečně už boj nebude omezen pouze na dva hráče, ale jejich počet bude záviset na vaší hardwarové konfiguraci, protože každý další bude hru zpomalovat. Osobně předpokládám, že na doporučené konfiguraci (300MHz, 64MB RAM a 3D karta lepší než TNT1) jich bude možné zvládnout takových šest až osm. Jen si to představte, boj muž proti muži (ehm, robot proti robotovi) v šesti! Nebo v týmu, tři proti třem! I uronil jsem dlouhou slizkou slinu ... Robotů bude na výběr, stejně jako arén, osm - Jaguar, Force, Pyros, Mantis, Chronos, Gargoyle, Katana, a Warlord. Samozřejmě, že hráči budou mít možnost měnit vzhled jak robotů, tak i pilotů v nich (dokonce si budete moci dosazovat své vlastní fotografie ... tfuj, to bude přehlídka:).

One Must Fall: BattlegroundsOne Must Fall: Battlegrounds

Hra bude samozřejmě podporovat staré známé speciální pohyby a vůbec všechno to, co známe ze starých 2D mlátiček, ale ještě navíc mnogo ;) nového. Třeba takové mody, podobné těm z HL nebo Q3A. Toho je dosaženo extrémně modifikovatelným enginem, který podporuje Direct3D i OpenGL (a VYŽADUJE 3D akcelerátor).

Hra má vyjít v prvním čtvrtletí roku 2002.