Joe Danger Touch - kaskadérem na plný plyn (recenze)

Kaskadér Joe Danger řádil už na Xboxu 360 a Playstationu 3, teď svoji motorku dotlačil i na iOS a šílené kousky mu stále jdou.

Hry na iTunes se dají rozdělit do dvou skupin. Hry, které jsou opravdu originální a byly vytvořeny přímo pro tuto platformu a potom tzv. porty známých her z jiných platforem. No a pak tu máme jakousi šedou zónu, do které patří právě Joe Danger. Jedná se sice také o port hry známé z PlayStation, nicméně ve hře je doslova cítit, jak si autoři vyhráli s ovládáním a přetvořili ho tak, aby perfektně sedělo na dotykové displeje. Vývojáři z Hello Games pravděpodobně nemají rádi kompromisy, a my jsme jim za to nesmírně vděční.

Pokud si pamatujete ještě původní hru či druhý díl vydaný v loňském roce na PSN a XBLA, budete ihned doma. Na první pohled hra vypadá jako další tuctovka z pole akčních plošinovek á la Mirrors Edge, ale už po prvních levelech zjistíte, že v sobě skrývá daleko víc.

Na rozdíl od verze pro konzole může Joe jet dopředu, což umí automaticky. Po vás se bude chtít „jen“ vyhýbat překážkám, sbírat všechno možné a provádět psí kusy ve vzduchu. Podržením prstu na displeji se Joe na své motorce skrčí, a podjede tak vyšší překážky. Když prst z displeje pustíte, Joe vyskočí. Pokud je v blízkosti navíc nějaká připravená rampa, vyjede na ni a ve vzduchu udělá třeba salto – to když prstem po displeji přejedete ve správný okamžik. Po cestě budete sbírat mince anebo písmena, které vám dohromady dají nápis DANGER. Jistě, připomíná to spoustu jiných her pospojovaných dohromady, ale ve výsledku to funguje prostě skvěle.

Joe Danger 04.jpgJoe Danger 05.jpg

Na své vyblbnutí dostanete k dispozici celkem pět různých světů, které čítají dohromady 50 levelů. To se možná nezdá jako tak vysoké číslo, ale tím, že k získání maximálního hodnocení musíte splnit všechny tři úkoly v každém levelu, se herní čas určitě několikanásobně prodlužuje. Také náročnost jednotlivých levelů jde poměrně rapidně nahoru a ty závěrečné jsou opravdu, opravdu těžké a vztekajícím se pováhám je rozhodně nedoporučuji hrát. Stačí totiž sebemenší chybička, špatné načasování salta a musíte celý level opakovat. Všechny tři úkoly totiž musíte splnit v jedné jízdě.

Jen pro lepší představu: bude se po vás třeba chtít posbírat všechny mince na obrazovce, ťuknout ve správný čas na displeji na určitý objekt a k tomu všemu ještě být rychleji v cíli než váš protivník. Trošku cynicky si troufám dodat: hodně štěstí s kompletním splněním úkolů.

Joe Danger 02.jpgJoe Danger 03.jpg

Ačkoliv to možná není tak úplně patrné z okolních obrázků, grafické zpracování je na jedničku. Pestrobarevný a trošku bláznivý svět vypadá a hýbe se výborně, ačkoliv na starších strojích (iPhone 3GS např.) si hráči stěžují na občasné lagy při pozdějších levelech. Pokud však máte lepší přístroj, užijete si nádherně stylovou grafiku. Ani audio stránka nijak nezaostává a nelze ji nic vytknout.

Joe Danger je skvělá a nápaditá hra, která vás chytí a jen tak nepustí. Budete chtít hrát další level anebo jen získat maximální hodnocení v tom předchozím a to pořád dokola a dokola. Přesto je to obrovská zábava a času s ní stráveného určitě nebudete litovat. Těžko se mi hledá v paměti hra, která by mě zabavila na tolik hodin a stále neomrzela. Zkrátka a dobře, takhle si přesně představujeme iOS hry.

Poznámka: Verze pro Android bude k dispozici později.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Kaskaderská arkáda