John Carmack našel zalíbení ve virtuální realitě

Poslední rok se věnoval vývoji VR headsetu, kterým by chtěl na trhu zavést nový standard.

Jelikož byla veškerá pozornost na letošní E3 upřená na všechny ty next-gen enginy a vysokorozpočtové tituly, jen málokdo si všiml, že si v jednom malém a docela nenápadném stánku hoví i John Carmack, známý programátor z id Software a tvůrce Dooma či série Quake.

Ten v rozhovoru pro CVG prozradil, že se poslední rok věnoval výzkumu z oblasti virtuální reality. Vadí mu především fakt, že se od 80. a 90. let na tomto poli téměř nic nezměnilo, přestože je na trhu mnohem výkonnější hardware. Vzal proto pár headsetů a lepící pásku a pokusil se to vyřešit po svém. A nutno podotknout, že úspěšně.

john_carmack.jpg

Jde o to, že současné VR headsety mají velmi dlouhou odezvu. Když otočíte hlavu, klidně i půl sekundy trvá, než se obraz srovná s vaším pohledem. Carmack dokázal vytvořit zařízení, které má tak malou odezvu (kolem 20 ms), že si zpoždění téměř ani nevšimnete.

Má to samozřejmě pár much, jako např. nemožnost naklánět se do stran či nízké rozlišení zabudovaných displejů. Přesto je prý výsledek více než uspokojivý. Aktuálně prý vede rozhovory s výrobci elektroniky za účelem dostat své zařízení do masové výroby.

Kromě toho se rozpovídal i o BFG edici Dooma 3, hlavně tedy o jeho snaze rozchodit hru na všech konzolích v 60 snímcích za sekundu. To údajně nebyl tak snadný úkol, jak by se dalo od 8 let staré hry očekávat, nicméně nakonec se mu to povedlo. Čekal snad někdo něco jiného?

Zdroj: CVG
Diskuze (2) Další článek: Arma 3 – zaměřeno na Stratis (komentované video)

Témata článku: , , , , , , , ,