Půjde totiž zřejmě jen o silnější varianty toho, co máme dnes. Nabízí proto svůj vlastní recept na úspěch.
Johna Carmacka, legendárního programátora a tvůrce her jako Doom, Quake či Rage, nechávají next-gen konzole naprosto chladným. Nelíbí se mu totiž představa, že půjde jen o výkonnější varianty současných mašinek, chce to podle něj změnu. A tou by mohla být virtuální realita.
„Když to vyzkoušíte, opravdu vám to naprosto změní celý zážitek,“ řekl Carmack o VR v rozhovoru pro Games Industry. „Nintendo do herní světa vtrhlo s pohybovým ovládáním a konzolí, která měla jen desetinu výkonu ostatních přístrojů. Přesto se jí prodalo mnohem více. Myslím, že by se nyní mohli příležitosti chopit i ostatní.“
Neustálé zvyšování výkonu je podle něj i velmi nepraktické. „Tak když si vezmete nějakou současnou hru, třeba Halo, která běží v 30 snímcích v 720p; pokud to samé spustíte v 1080p, v 60 snímcích a s dynamickými framebuffery, najednou tím vypotřebujete všechen výkon, který next-gen konzole nabídnou.“
Byl to právě Carmack, kdo se během E3 chlubil svou podomácku vyrobenou VR helmou. Podle ohlasů to celé fungovalo více než dobře.