John Carmack se na Quakeconu díval do budoucnosti

Slavný programátor id Software John Carmack (Wolfenstein, Doom, Quake, …) pronesl na letošním Quakeconu řeč, ve které rozebírá jeho vize do budoucnosti. Bez jakýchkoliv psaných poznámek si stále držel jasný směr a postupně se zabýval jednotlivými tématy tvorby her.

I když je znám hlavně jako programátor her na PC, již nějakou dobu se věnuje i konzolím. Vysvětloval, že za to může složitost ovladačů všech periferií, které jsou konzole jednoduše ušetřeny. Jeho hlavní zájem spočívá v Xboxu 360, neboť zde může využít rozumného programátorského rozhraní. Pokud se týká PS3, velmi ocenil rozhodnutí Sony tvořit konzoli jako programátorsky otevřenou a předpokládá, že bude jakousi moderní obdobou Amigy i s její popularitou.

Nadále však chce vydávat hry hlavně pro PC a poté až pro konzole, protože PC poroste rychleji díky možnosti obměnit komponenty za modernější. Zatím však vidí problémy u multi-procesorových strojů, protože je programátoři nedokáží dostatečně využívat. Situaci přirovnal k tvorbě AI pro Doom a nové hry, kdy stará umělá inteligence zabrala stránku zdrojového kódu a byla pokládána za skvělou (což v té době opravdu byla), zatímco komplikovanost současné AI ji spíše shazuje.

Zároveň srovnal tvorbu nových fyzikálních čipů s prvními 3D grafickými kartami, které sice hru zkrášlovaly, ale také výrazně zpomalovaly, takže výsledný požitek záležel na žánru hry. Podle Carmacka by se vývojáři měli soustředit na jednotlivé části a nesnažit se najednou vytvořit dokonalé fyzikální prostředí.

Všechny práce jsou však velmi nákladné a je pochopitelné, že programátorskému géniu se nelíbí vývoj her za desítky milionů. Uchýlil se tak na mobilní telefony, kde se zatím, dle jeho slov, dají vyvíjet nízkorozpočtové hry. Časem však ani tato situace nezůstane a ceny vylétnou do stejné výše, jako je tomu u PC a konzolí. Id Software se však odhodlali uvolnit zdrojový kód Quake 3 Arena pod GPL (General Publici Licnence podle GNU), což by mohlo mladým vývojářům pomoci tvořit kvalitní levné hry.

John Carmack jako vždy ukázal, že není jen velký programátor, ale i myslitel, který dokáže určovat směr vývoje herního průmyslu. Jen více takovýchto lidí.

Zdroj: Techreport


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem

Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět g…

Jestli něco Ubisoft umí, pak jsou to pestré světy, lákající k focení.

16.  1.  2021 | |11 N/A
Daniel Pánek
Assassin's Creed ValhallaGalerie
10 největších překvapení minulé generace, která nás potěšila

10 největších překvapení minulé generace, která ná…

Končící éra Xbox One a PS4 přinesla mnoho velkých změn. Jaké nás nejvíce překvapily?

18.  1.  2021 | |6 N/A
Vojtěch Matušinský
Téma
Hry zadarmo nebo se slevou: velká akce a Galactic Civilizations III zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: velká akce a Galactic …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

22.  1.  2021 | |3 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce