John Romero odchází z ION Stormu

Zpráva, kterou před několika málo dny vydal Eidos se dala očekávat, ale i tak si troufám říci, že spoustu hráčů ohromila jako blesk z čistého nebe. I přes neúspěch Daikatany je Romero stále považován za jakéhosi druhého Carmacka a jeho rozkmotření se se společností, kterou před několika lety pomáhal zakládat, je minimálně událostí měsíce.
John Romero odchází z ION Stormu
Zpráva, kterou před několika málo dny vydal Eidos se dala očekávat, ale i tak si troufám říci, že spoustu hráčů ohromila jako blesk z čistého nebe. I přes neúspěch Daikatany je Romero stále považován za jakéhosi druhého Carmacka a jeho rozkmotření se se společností, kterou před několika lety pomáhal zakládat, je minimálně událostí měsíce.

V oficiální tiskové zprávě se píše: „John Romero a Tom Hall se rozhodli opustit společnost ION Storm a věnovat se svým dalším aktivitám. Přejeme jim hodně štěstí v jejich budoucím povolání a děkujeme jim za práci pro firmu v uplynulých letech. Bez jejich usilovného přičinění by nemohly vzniknout skvěle fungující týmy talentovaných lidí v kancelářích v Austinu a Dallasu. ION Storm bude i nadále pracovat jako samostatná dceřinná společnost Eidosu na pokračováních her Thief a Deus Ex, stejně jako na PS2 verzi Deus Ex.“

Kdo je John Romero?
Herní tvůrce, který s Johnem Carmackem zakládal slavný id Software. Společně pak vytvořili první a druhý díl Dooma a prvního Quaka. Po něm se každý z nich vydává svou cestou. Carmack zůstává v id Software a pracuje na pokračováních Quaka. Romero zakládá společnost ION Storm a pouští se do prací na své bájné Daikataně. Více o Johnu Carmackovi i Johnu Romerovi si můžete přečíst v jejich profilech, které jsme před časem přinesli.
Už jsme psali: recenze Daikatany, Deus Ex, Anachronoxu, Thief II.
V odkazech pod článkem najdete odkazy na profily dalších významných lidí z herní branže.
Tolik oficiální tisková zpráva, co můžeme vyčíst mezi řádky? Již delší dobu bylo zřejmé, že ve společnosti upadá vliv Johna Romera, resp. sílí vliv Warrena Spectora (podílel se na tvorbě některý dílů ze série Ultim a System Shocku), vůdčí osobnosti projektu Deus Ex. Právě tato hra zachránila texaskému ION Stormu reputaci po vydání nevydařené Daikatany. Ačkoliv vydání této netrpělivě očekávané a neustále odkládané hry nesplnilo naděje, které do ní hráči vkládali, část z nich se později shodla, že nakonec to nebyla až tak špatná hra. To bohužel nic nezměnilo na skutečnosti, že hra žádný velký komerční úspěch nezaznamenala. Pro Romera to muselo být jistě velmi bolestné, protože Daikatanu vždy prezentoval jako titul, který rozboří zažité představy o žánru 3D stříleček… nestalo se tak.

Jisté je, že John Romero by ze společnosti neodcházel, kdyby se mu dařilo. Můžeme jenom spekulovat, nakolik to bylo jeho svobodné rozhodnutí a nakolik ho k takovému rozhodnutí pošťouchnul mateřský Eidos. Tomu se právě teď totiž příliš dobře nevede. Stačí, když se podíváme na finanční výsledky a hned zjistíme, že zlaté časy Tomb Raiderovské jsou už dávno pryč – komu by také chutnala pětkrát ohřívaná polívčička. Hodnota akcií společnosti klesla za poslední rok a půl z nějakých 20 dolarů za kus na stávající 4 dolary a zisk za minulý rok šel dolů o 26 % oproti roku předcházejícímu. Naštěstí i lidem v Eidosu už došlo, že neustálým zvětšováním poprsí Lary Croftové situaci nezachrání a tak přichází se zcela novými projekty. Nově je to právě vyšlivší Anachronox a v budoucnosti můžeme počítat s třetím pokračováním Thiefa, což jistě potěší všechny příznivce této vynikající „zlodějny“ no a o Deus Ex 2 snad netřeba ani mluvit.

V této souvislosti je zajímavý odchod druhého člověka zmíněného v tiskové zprávě – Toma Halla, který pracoval jako šéfproducent na Anachronoxu, na který je ze všech stran slyšet jenom chvála. Nicméně, mediální halo se točí především okolo Romera, ostatně jako vždy.

Co dál? Hvězda odchází a světla ramp zhasínají… Pobočka v Dallasu bude pravděpodobně uzavřena a hlavou celé dceřinky se stává právě Warren Spector. O osud firmy v jeho rukou bychom nemuseli mít starost, protože tento „stařík“ již dokázal, že dobré hry dělat umí. Podle některých zpráv se uvažuje o přejmenování firmy na Manifesto Games, čehož důkazem by měla být dva měsíce stará registrace domény manifestogames.com někým z ION Stormu. O dalších plánech Johna Romera není nic známo, uvidíme.

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: komiksárna za vše…

Deadpool byl kdysi průlomem pro filmovou komiksovou scénu a Spider-Man se nyní snaží o to samé také na herním poli. Povedlo se?

4.  9.  2018 | | 14 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A