Vývoj dalšího dílu Half-Life trvá nezvykle dlouho, není proto divu, že začínají být hráči poněkud netrpěliví. Brad Wardell, bývalý majitel distribuční platformy Impulse, je přesvědčen, že za to může Steam - Valve do něj jednoduše investuje většinu svých zdrojů.
"Steam zbrzdil vývojářské schopnosti Valve, přestože se nacházejí v Seattlu, kde je spousta
dobrých vývojářů," řekl Wardell pro Industry Gamers. "Už dlouho jsme neviděli žádný Half-Life; spousta lidí si na to stěžuje."
"Jakmile je nějaké vaše odvětví takhle obrovsky výdělečné, vaše obchodní instinkty vám nařizují přiřadit k němu své nejlepší lidi, protože právě takhle se dělají peníze. Je to prostě obchod."
"Když se podíváte na časovou linii, v jaké intenzitě Valve interně vyvíjelo své tituly - nemyslím ty, které si nechalo udělat externě a pak je odkoupilo - a podíváte se na období před a po Steamu, uvidíte rozdíl."