Just Cause 3: další porce šílenství

Připravte si háky! Rico se vrací do tropů a spolu s ním i tolik známý chaos, destrukce a zcela bezpohlavní hra, kterou jsme tak trošku zapomněli.

Jeden by řekl, že na sandboxovém pískovišti už jsou karty dávno rozdané a všechny trumfy drží pánové z Rockstaru. Zatímco oni se bezstarostně koupou na lavičce opodál v penězích, na pískovišti si v rohu, tak trošku uraženě a odstrčeně hraje Saints Row. To sice nebrečí tak hlasitě, ale zato stahuje kalhoty a polévá se pískem při každé příležitosti. Nu a pak sem tam přijde Just Cause, zapomenuté, sic stále solidně prodávané. Zcela přehlížené a svým působením v davu se ztrácející Just Cause, které ale ne a ne přijmout realitu své existence. Ale třeba je k tomu důvod a do třetice všeho dobrého to nakonec vyjde. Jak totiž říkají sami tvůrci: větší a lepší, ale už zase stejné je tím správným receptem na úspěch.

Tohle už jsme někde viděli

Přesně takhle se totiž třetí Just Cause prozatím profiluje. Měli jste mě rádi, pak mě budete nyní milovat, ale jinak ... Jinak vám nic kromě stále stejných, neskutečně plochých trailerů a přehnané zábavy nějak nemám moc co nabídnout. Takhle jsou totiž rozdané karty a zdá se, že autoři z Avalanche Studios podle nich hrají neskutečně křečovitým a upjatým způsobem. Jo, ani zkostnatělá Alianční inkvice našich sousedů by se za takovýhle zásek v minulosti, respektive v roce 2006 nemusela stydět.

1423837155-1.jpg 1423837155-3.jpg 1423837155-5.jpg

Oproti jedničce se toho zase tak moc totiž nemění a protidiktátorská agitka i prostředí tropického ostrova, tentokráte akorát nazvaného Medici, zůstává netknuté stejně, jako hlavní koncepce titulu, který se až obdivuhodným způsobem ohýbá podle vašich představ a ani masivní destrukce není problémem. O skopičinách zcela uhozené hratelnosti nebo nadsazené akci postavené na hrátkách s vystřelovacím hákem ani nemluvě. Ale když ono je to taková zábava!

1423837156-2.jpg

To ale samozřejmě nemusí znamenat špatnou hru. Důkazem je ostatně fakt, že už se bavíme o třetím dílu, který si stále ještě očividně vystačí s tím stejným mustrem lehkého egoisty a tak trošku antihrdiny bojujícího proti establishmentu a trošku se ztrácejícího v žargonu špionských klišé. Avalanche o příběhu dosud neřekli nic konkrétního, ale z jinak odhaleného jasně vyplývá, že to zase tak nějak bude o tom samém, a to včetně lehce levičácké doprovodné melodie. Snad jen ono osobnější vyprávění a trocha těch velmi křehkých rodinných vztahů zní lehce zajímavě.

Větší a naleštěnější! Ale skutečně lepší?

To na, co se tvůrci zaměřují je ale hlavně technická stránka, audiovizuální dojem a také plynulost léty odzkoušené hratelnosti, kterou ovšem buďto milujete, nebo nenávidíte. Dost se tak zapracovalo na pohybech postavy a vůbec pohybu jako takovém. Rico nabídne nějakých 2500 jednotlivých animací, jenž by jej měly během bláznivé akrobacie na háku rozpohybovat podle reálných podpokladů k potěše oka.

1423837156-6.jpg 1423837156-7.jpg 1423837156-8.jpg

Just Cause totiž vždycky do určité míry bylo o prostředí a grafickém pozlátku. Ohromná herní plocha, která povětšinou měla vždycky co nabídnout se tady sice stává lehce kompaktnější a už zdaleka neatakuje nynější rekordy, ale o hory, moře, trocha sněhu i hodně tropické vegetace určitě nepřijdete. Stejně tak se trojka bude chlubit již skvělou vlastností dvojky a celý herní svět tak bude dostupný. Žádné imaginární textury v pozadí jako v případě Far Cry 4. Vidíte horu, tak na ni můžete vylézt, vyletět nebo třeba vyjet.

K tomu vás ostatně autoři i aktivně vybízejí a v trojce přicházejí s pár novinkami, které vám to snažení trošku zpříjemní. Vedle nových pohybů jsou to především rozšířené možnosti háku, který umožňuje až trojité spojení a létající oblek posouvající značně vertikální akci předchozích dílů zase o kousek výše. "Trochu se během vývoje hrajete a jen tak pro srandu spawnete tank. Pak si ale řeknete, proč nedat tank taky hráči a už to jede. Je potřeba takovou volnost ve výsledku pečlivě vybalancovat, ale naše hra je na tom postavena a o struktuře moc nemůže být řeč," říká producent třetího Just Cause.

1423837157-11.jpg

Nuda ve Stockholmu

Tohle totiž prostě nebude titul, který by se snažil vás strhnout vyprávěním, či snad do detailu promyšlenými úkoly. Dá vám ohromný a relativně pestrý svět ke hraní, načrtne základní obrysy a zbytek už je na vás. Koncept to je pochopitelně ambiciózní a viděli jsme, že funguje. A to je ten problém! Už jsme jej dvakrát viděli a trojka prozatím nepřišla s ničím novým, neokoukaným nebo jen trošku zajímavým. Stejné prostředí i stejné triky.

1423837157-9.jpg 1423837158-4.jpg 1423837298-art-1.jpg

Jednoduše jedno velké pískoviště, které doslova žadoní o zběsilý přístup a chaos. Jak se ovšem říká, vypadá to na takovou malou domů, na níž se nedá prakticky nic zkazit a filozofii série bude akorát rozvíjet v mezích next-gen grafiky. Ta by samozřejmě měla odpovídat datu vydání a chlubit se hlavně pokročilou fyzikou, a to speciálně poletujících vojáků a kyslíkových lahví. Minimálně to říkají autoři, kteří také slibují vydání ještě letos, a to na typickou trojici hlavních platforem. Ovšem nalijme si čistého vína, vyhlíží to zatím vůbec někdo?

Diskuze (10) Další článek: Výtvarný ředitel Heavenly Sword se vrací i k Hellblade

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,