Když se chcete bát: strach a napětí v počítačových hrách (2. část)

Diskuze čtenářů k článku

Zvrácenej  |  08. 01. 2014 00:58

Co takhle Parasite Eve II? Jako malej sem jí hrával ještě na PSone a utkvěla mi v hlavě doteď.

 |   |  Odpovědět
Adam  |  08. 01. 2014 01:12

Já pamatuju ty lekačky v Ravenholmu v Half-Life 2, ty byly k nezaplacení.

 |   |  Odpovědět
OGLoc  |  08. 01. 2014 01:14

Výbornej článek, na některý hry mám (ne)hezký vzpomínky. :D

 |   |  Odpovědět
xxx  |  08. 01. 2014 02:04

Strach a napetie? Oboje sedi na Killing Floor. Hlavne na vyssich obtiaznostiach.

 |   |  Odpovědět
Hrdlodus  |  08. 01. 2014 03:21

Dobré články. Rozsáhlé, popisné.
A asi by už bylo příliš, aby autor zmínil i další hry. Už takhle tomu dal hodně času a práce.
Ale určitě by měla být zmíněna série Penumbra, která v oblasti strachu patří k favoritům (přece jen střílečky nikdy nemůžou být skutečně děsivé). Po úspěchu Penumbry i série Amnesia.

Vyčerpávající by bylo jmenování menších děsivých her. Ale určitě zmíním hru Slender. Esence strachu.

Možná by se jako hororová hra dala nazvat série Manhunt. Tam se sice hráč neděsí, ale vzhledem k zaměření na co nejodpornější zabití, to je tematicky horor.

Bioshock, Darkness... další střílečky. Bioshock zrovna patří ke střílečkám, které mohou působit děsivě.

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  08. 01. 2014 11:55

trosku mi tam schazi Doom3 . Jenak clanek docela fajn a na par kousku jsem si rad vzpomnel

 |   |  Odpovědět
Hrdlodus  |  08. 01. 2014 13:04

Doom3 je zmíněný v první části.

 |   |  Odpovědět
tom  |  08. 01. 2014 20:42

Za mě určitě česká hra Posel smrti parádní adventura i další dva díly byli skvělé. Také walking dead byl luxus.

 |   |  Odpovědět
Potvora  |  09. 01. 2014 09:50

Mňo, v oblasti počítačových her patřím myslím si docela k veteránům, takže mi za tu dobu prošla rukama pořádná řádka titulů, od jednoduchých adventurek a logických hříček po opravdu dramatické spektákly, co zamávají duší.

Jistě se dá souhlasit s řadou diskutujících, že strašidelných her je mnoho, ale jeden titul přece jen vystupuje nad ostatními - a jsem moc rád, že se v tomto druhém dílu nachází. STALKER: Shadow of Chernobyl. Tak neskutečně tísnivou atmosféru plnou nejistoty, respawnující nepřátelé (ať už monstra nebo banditi), zakázaných zón, všudypřítomné radiace a hlavně naprosto vyčerpávajících lekacích pasáží - tak takovou jsem nezažil nikde jinde, ani nepamatuju. Není ostudou přiznat, že jsem se na řadě míst opravdu nefalšovaně leknul. A pak je tu ta omezenost zdrojů, docházející munice, bezútěšné počasí - takhle já si představuju atmosféru. Nemluvě o tom, jak můj chudák hamižný hrdina (záměrně nechci spoilovat) při setkání s Wishgranterem skončil...

Hry, které si primárně hrají na strašidelné (Resident Evil, Silent Hill, ...) na mě působí neskutečně umělohmotně - tam je ten strach jen prvoplánovou ingrediencí, zato STALKER jde až na kost.

A nejstrašidelnější okamžik STALKERA? V bunkru u (tuším) armádních skladů si tak jdu a najednou se na protějším konci chodby zjeví Controller - byl jsem naprosto nepřipravený a než jsem se zmohl na obranu, bylo po mně. Od té doby jsem do každé chodby vstupoval s řádně nabitou zbraní, v očekávání nejhoršího .

 |   |  Odpovědět
PD  |  09. 01. 2014 11:45

A co takhle Gothic a Fallout? Tam nejsou lekačky, ale skličující atmosféra po celou dobu hry. U Falloutu je to podtržený fenomenálnim hudebnim doprovodem.

 |   |  Odpovědět
Tom  |  11. 01. 2014 19:08

Starý Fallout, nebo ta nová série?

 |   |  Odpovědět
10. 01. 2014 13:52

Určitě bych v dalším díle zmínil Half-Life ...a možná bych také mrknul na Killing Floor, děsivé to uplně není ale do žánru cooperative horror game to zapadá...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor