Ken Levine: Nový projekt bude pracovat s postavami unikátním způsobem

Ken Levine, tvůrce série BioShock a šéf rozpadlého studia Irrational Games, se pro Game Informer rozpovídal ohledně prozatím nespecifikovaného projektu.
Ken Levine: Nový projekt bude pracovat s postavami unikátním způsobem

Ken Levine, mozek, jenž stojí za úspěšnými hrami ze série Bioshock, se rozmluvil ohledně svého dalšího projektu, především o tom, jakým způsobem chce v jeho rámci pracovat s herními postavami.

V rozhovoru pro magazín Game Informer mimo jiné uvedl, že v současné době se svým týmem pracuje na systému, jenž by měl konečně udělat z černobílých postav skutečné charaktery se specifickými vlastnostmi a potřebami. Hráč se přitom může samostatně rozhodnout, jestli tyto okolnosti zahrne do svého rozhodování či nikoliv. Přitom následkem hráčova rozhodnutí se tyto základní atributy NPC charakterů nezmění – změní se pouze způsob, jakým budou neherní postavy vnímat hráče prostřednictvím jeho rozhodnutí a činů.

Levine se tak v podstatě vrací k systému, jenž už byl částečně představen v BioShocku a týkal se například rozhodování, zda zabíjet Little Sisters a získávat z jejich útrob drahocennou látku ADAM, či naopak být za slušňáka a zachraňovat je z jejich noční můry. Tímto způsobem rovněž hráč do určité míry ovlivnil herní průběh, respektive jeden z možných výsledných konců.

Tentokrát ovšem budou činy hráče rovnou ovlivňovat jeho okolí a to, jakým způsobem na něj bude nahlíženo. Levine při této příležitosti uvedl příklad  Brigid Tenenbaum, známé postavy z prvního i druhého dílu BioShocku. Právě určitá konfigurace atributů postavy (holokaust, autismus, židovství) vedla k tomu, jakým způsobem se v průběhu událostí hry proměňuje její náhled nejen na hráče, ale i na sebe samu. Brigid si velice uvědomuje, že ačkoliv původně ji do Rapture zavedla láska k vědě a možnost nebýt nikým omezena ve svém bádání, zjišťuje, že její činy z ní udělaly podobné monstrum, jaké vidí v dalších obyvatelích podvodního dystopického města.

tenenbaum.png

Přitom není důležité, jestli postava patří mezi kladné, či záporné. Jak Levine zdůrazňuje, v životě se rovněž často nejedná o to být co nejlepším a nejmorálnějším, ale o snahu přesvědčit ostatní o své pravdě. Zde je očividná inspirace například určitými korporacemi, která razí hesla (například Google a jeho „Don’t Be Evil“), ovšem jejich akce mluví samy za sebe.

Nutno dodat, že celý koncept Levinových interpersonálních vztahů uvnitř herního prostředí do jisté míry připomíná Storytron Chrise Crawforda, který si rovněž za cíl stanovil přiblížit herní interakce reálným lidským citovým vztahům. Problém je, že do projektu se Crawford pustil v roce 1993 a od té doby viděl herní svět jen málo výsledků jeho dlouhotrvající práce. Tak snad se Levinovi a jeho týmu povede lépe, dle událostí z loňského listopadu to vypadá, že je na dobré cestě a snad jej nečeká osud podobný BioShock Infinite, kdy v průběhu vývoje hry odešly některé klíčové postavy vývojářského týmu.

Nový projekt podle všeho poběží na Unreal Enginu 4 a více informací bychom se snad měli dozvědět již brzy.  

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
State of Decay 2: už jsou tady zase (recenze)

State of Decay 2: už jsou tady zase (r…

Další zombie apokalypsa je tu, jste na ni připraveni?

21.  5.  2018 | | 1 N/A