Kéž bychom měli více času, říká Warhorse o vydání Kingdom Come

Diskuze čtenářů k článku

SErr  |  26. 02. 2018 13:58

"Nevidím, že by se KC mohlo měřit s tituly jako Assassin's Creed Origins či Shadow of War"

Cože? :D Oba tituly překonává, AC origins sem rozehrál pár dní před vydáním KDC, to hraju teď a nemám sebemenší chuť někdy tento díl AC znova zapnout, kvalitativně je KDC úplně jinde. Shadow of War bylo ok, ale že bych z toho byl unešenej, to se taky říct nedá. Lepší hra než KDC je akorát tak Zaklínač.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  27. 02. 2018 12:40

..no rozhodně oba tituly překonává...Vyjít jiná hra takto dojebaná,dostala by tak 4 z 10

 |   |  Odpovědět
Dan  |  26. 02. 2018 14:54

Vydávat hru 6 let na jednou z nejstabilnějších enginu ever a vydat produkt ve stavu jakém byl vydán je na facku a drhuhou o zem.. Nepamatuji si že bych někdy hrál takhle moc zničenou crytek hru.. Z tohodle se prostě nevykecáte. Hra je v tragickém stavu a času, lidí, peněz a kvalitní base jste měli na čechy až až. Je to takové to tipické České lajdáctví a jelikož z našich luhů a hájů nevyšla žádná dobrá hra čekal jsem to samé i od KC.
Pletl jsem se alepoň z poloviny.. to že hra je ve stavu žalostném je sice pravda ale konečně se povedlo udělat hru která má na světové topy..
Pominuli tedy technicky stav hry, pak je KC virtuální orgie české krajiny. Mapu beru jako nejsilnější prvek hry. Nádherná logicky a reálně modelovaná . Je vidět, že tady bylo ještě hodně chuti a času si sní pohrát. Další velké plus jsou texty a scénář. Tady mluvím o těch chvilkách kdy se přistihnete jak vám ujíždí koutek směrem k úsměvu :) viz Úžický farář...
Absolutne nesouhlasím s tím že hra na AC nemá. 25 let pařim na pc Assasiny jsem dohrál všechny a spoustu dalších pecek a věřte mi že KC je na stejné úrovni ve světě jako byl první AC a to byla pecka ... další pokračování byla už jen prchavým aromatem po velikosti prvního dílu. KC ma na AC ale jednu velikou výhodu, ve světě možná ne ale zde u nás bude Jindra vždy lépe přijímán nežli Etzio :D

Ve finále z toho mám každý den pekelný večer kdy bojuji s nutkáním prohodit TV oknem s PC v závěsu když mi zrovna další glitch přidavá už 6 hodinu hraní navíc, ale pak se zase rozprostře ta krásná Česká kotlinka a rage jde na houby ruku v ruce s Jindrou :D

Ve finále se nám z toho rozjela celkem příjemná zábava. Večer se sejdeme ve dvou až tří kecáme u paření a pitvání lapků a kořeníme to čerstvýma screenama ze hry kde kdo zase lítá nebo kde se kdo glitchnul.

Na konec ještě jeden unikát ve kterém KC jede prvenství:
Ještě nikdy sem se v rozmezí 4 hodin málem nerozplakal zoufalostí a vyplivnul břicho smíchem :D
Za půl roku jestli se to do té doby podaří fixnout to bude nej hra roku 2018 a nějaký FC 5 apod klasiky co se dohrajou a smáznou si neškrtnou. Tedy alespoň tady u nás :))

 |   |  Odpovědět
thegrid  |  26. 02. 2018 19:19

Nechápu, proč se někdo musí ukájet nad použitím cizích slov.

 |   |  Odpovědět
Dan  |  26. 02. 2018 19:44

:D since 90s bro

 |   |  Odpovědět
Honza  |  26. 02. 2018 19:52

“ Je to takové to tipické České lajdáctví “ - dvě hrubky v jedné větě. Je štěstí, že hry neděláš Ty, to by to dopadlo. Oni vůbec nejvíc kritizují ti, kteří sami nic neumí.

 |   |  Odpovědět
Stan  |  19. 03. 2018 14:33

Pyčo co má gramatika spolešného s pocitem ze hry koot vyjebaný, běž si známkovat pýsemky do školi

 |   |  Odpovědět
jj  |  23. 03. 2018 16:53

nevšímej si ho obyčejnej nácek GRAMARNAZI

 |   |  Odpovědět
Silly  |  26. 03. 2018 10:12

Trošku pleonasmus, nemyslíš?

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  28. 03. 2018 11:13

Kdyz dojdou argumenty prijdou nadavky.

 |   |  Odpovědět
aa  |  26. 02. 2018 15:52

Jakého úspěšného konce? Tohle je jeden z největších herních průšvihů, co za léta hraní pamatuji a blíží se hře Bloodline, která byla podobně nehratelný paskvil kvůli bugům a předčasnému vydání. Nějaký ten úsměvný grafický bug je u her sice běžný, jenže Kingdom Come po vydání není ani v betě. A co je nejhorší, o totální nestabilitě a zabugovanosti hry museli Warhorse vědět a přesto to vydali, možná proto, že už se to ani spravit nedá, pokud nepřepíšou polovinu kódu. Ano, prodá se toho dost, protože na pohled pěkně vypadající RPG ze středověku táhnou, jenže velkou část hráčů strašně naštvou a zničí tak jméno značky do budoucna.

 |   |  Odpovědět
Dan  |  26. 02. 2018 16:14

Přesně tak . myslím že starter patch 1.2 vypověděl vše i stavu hry.. bohužel kdyby hra něměla ani toho českého fanouška tak je konec do měsíce po vydání....
Škoda že Warhorse je prodejná děva (což nemohu zazlívat za ty prachy) a hned druhý den hodila ručník do ringu a šlo pod THQ.. to tě pak už bugy moc netrápí a spíš přemýšlíš kam na dovolenou :D

 |   |  Odpovědět
FJ  |  26. 02. 2018 17:03

Jako já mám odehraných nějakých 54h a nezdá se mi, že by hra byla nějak nestabilní, nebo nedodělaná. Ani jednou mi nespadla a nějaké chybky jsem potkal, ale nic zásadního. Řekl bych, že na podobné chyby jsem narazil i ve Skyrimu, Zaklínači 3, nebo třeba ve Falloutu 4. U takových velkých světů to dokážu pochopit. Jako samozřejmě jsem viděl nějaké bugy z hry na YT, ale mě osobně se nějak vyhnuly. Možná štěstí, nebo vy to zbytečně přeháníte. Jinak hrál jsem to na i7-4712 a RX560 (což počítám že na AMD grafiku by to mohlo mít ještě horší optimalizaci než, na nVidie). Celkově mě tedy pár malých bugů ve hře nijak neznepříjemnilo celkový herní zážitek.

 |   |  Odpovědět
Dan  |  26. 02. 2018 19:49

NV physics ma hodně problémů. Záleží na konfiguraci pc, ale mě potkalo cca 5 bugů za půlku hry cca. A další kamarádi jak sem psal zažívají obdobné situace :) nicméně tohle nemůže otřelého pařana odradit.

 |   |  Odpovědět
sprckonosic  |  27. 02. 2018 02:06

A nekoupilo THQ pouze vydavatele fyzickych nosicu a digitalni podoby Koch media a Deep Silver?
myslim ze se neda rict ze by koupili primo Warhorse.

 |   |  Odpovědět
Bratix  |  27. 02. 2018 07:24

Máš samozřejmě pravdu. Warhorse nikdo nekoupil. Jenže ono stačí napsat, že THQ koupila vydavatele hry KCD a spoustu lidí to nepochopí a neví, že vývojářské studio a vydavatel jsou odlišné pojmy.

No a pak máš další skupinu lidí, kteří to rovnou i zneužijou, aby si mohli kopnout do něčeho, vůči čemu mají kolikrát i bezdůvodnou averzi.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  28. 03. 2018 11:15

THQ nekoupilo Warhorse , ale vydavatele hry, coz je neco jineho. Takhle vznikaji drby.

 |   |  Odpovědět
Zack38  |  26. 02. 2018 19:07

Nevím jak Vám, ale mně zatím šlape bez větších bugů a problémů. Mám PC verzi. Je zajímavé, že až na výjimky jsou pro většinu hráčů na diskuzích bugy stravitelné. Navíc většina světových her v open world systému vychází zabugovaná.

 |   |  Odpovědět
avatar
26. 02. 2018 16:53

Ze hry jsem absolutně unešený.
Na bugy při startu hry v mém případě sere Bílý tesák

zatím jsem nahrál cca 8 hodin hry a tak nemůžu moc objektivně hru hodnotit,
Pár postřehů:
1. Pokud váháte, zda hru koupit či ne, tak kupte A sami si můžete udělat svůj názor na hru.
Kdo se bojí, sere v síni, a tahle hra není z těch , které jsou přehypované.
2. Hra má své kouzlo ve smyslu- hraji a natolik jsem vžitý do Jindry, žeprakticky hraji za sebe, a domýšlím si (v duchu) repliky, příběhy, pozadí hry, co bych asi tak udělal).
3. Chybí zda klasická příběhová a náplňová "vata". Takové to- běž tam a tam, cestou pobij padesát skřetů, najdi první díl artefaktu a pak se zkratkou vrať na začátek "dungeonu".
4. Prostředí, příroda nemá chybu
5. Souboje- zatím jsem absolvoval jen ty pěstní. Na videu yvpadají těžkopádně, v reálu jsou zajímavější. A platí: net trenirovky, net šampiona.
6. U soupeře nad hlavami nezáří health bar
7. Tak jako u her z dávné minulosti se vyplatí prostudovat manuál (encyklopedii), popřípadě projít si pár rozhovorů na netu (zejména s M. Klímou- autorem Dračího doupěte)
8. Není to tak, že sice hrajete za postavu na prvním elvelu, ale tak nějak vám na každém kroku všichni více či méně okatě naznačují, že jste spastitel světa.
9. Chybí klasické gildy, včetně zlodějské. Pokud si pročtěte pozadí příběhů,, trošičku z historie, nebo pár rozhovorů pochopíte, proč zrovna mlynář Vás učí lámat zámky a podobně.
10. Krásné výhledy. Hru jsem ukazoval kamarádovi (nehraje hry) a říká dobrý. Ale když se Jindra vzápětí zvedl z kadibudky, tak...
11. Užívám si velice pomalé herní tempo, to, že vůbec nikam nemusím spěchat. Přesně ve stylu: tahle hra je úplně jiné než na jaké je člověk zvyklý, a dohrát na poporvé ji lze jen jednou. není to hra ve stylu rychložrádelny- rychle se najíst, rychle vytrávit a ...koupit další díl AAA gamesy...
12. Kovařina- ano/ne. Ona možnost ukovat si vlastní meč, brnění- je otázkou nakolik to zku*ví hru- k čemu je syslit peníze, plnit úkoly, když si vykovám nejlepší věci ve hře?
Ale jistě, v dalším dílu by šlo na tom zapracovat
13. Hra jde do hloubky, systém perků a levelování v mnohém připomíná Skyrim, ale zde jde mnohem více do hloubky, a už jen názvy perků budí úsměv a působí osvěžujícím dojmem
14. Bugy- ano jsou, já si jich v zápalu boje (naštěstí) prakticky nevšiml. Jako velké pozitivum vidím, že hra není blbá (což žádným patchem nelze odstranit).
15. Hraji na XOXu.

16. U mála her, co jsem hrál jsem se královsky bavil u cutscén.

Jinak podle mně tato hra se velmi blíží definici "poctivého RPG":

Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

Text (mírně upraven): Lukáš Grygar, Level 135, úvod recenze GODS, Lands of Infinity


 |   |  Odpovědět
aa  |  26. 02. 2018 17:15

1) Pokud váháte, zda hru koupit či ne a umíte anglicky, tak doporučuju přečíst hodně recenzí na Steamu včetně těch negativních. Na Steamu je uvedeno, jak dlouho hráč hrál a hodně gamebreaking bugů se začalo lidem projevovat až po podstatně delší době než 8 hodinách. Osobně bych doporučil hru nekupovat ve stávajícím stavu, čekat na patche a hrát něco jiného. Je spousta jiných her, kde se člověk nemusí bát, že hru kvůli chybám vůbec nedohraje nebo že přijde kvůli chybě o uloženou pozici a bude se muset vracet hodiny zpět.

 |   |  Odpovědět
aa  |  26. 02. 2018 17:33

A on ten nákup je i hlasováním o tom, jestli chceme, aby vycházely nedodělky nebo odladěné hry. Myslím, že druhá varianta je pro hráče lepší.

 |   |  Odpovědět
krakenax  |  22. 03. 2018 14:07

Obávám se že v tomhle století ještě nevyšla odladěná hra. Co hrajete? Piškvorky a lodě na papíře.

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  28. 03. 2018 11:20

"tahle hra je úplně jiné než na jaké je člověk zvyklý, a dohrát na poporvé ji lze jen jednou. " Prave proto, ze zalezi na vyvoji postavy lze tuto hru hrat vicekrat a pokazde s jinymi vedlejsimi questy v zavislosti na vuvoji postavy.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  27. 02. 2018 12:47

Přesně tak...nedodělek má 8 z 10...Co bude příště? ..hráči by si to měli uvědomit a hodnotit opravdu objektivně..

 |   |  Odpovědět
Mysel_1  |  27. 02. 2018 19:33

Boha jeho, tech rozumbradu, co maji potrebu tady blabolit o "nedodelcich"! :o)
A vy jste si nevsimli, ze Zaklinac 3 nebo treba Skyrim na tom byly par dnu po vydani s bugy podobne? Tehdy to nevadilo, ale dnes ano? Nebo kde kua berete tu potrebu se o tom rozsahle rozepisovat jen u KCD? Muzete mi to prosim nejak vysvetlit?
(Naprosto nepredpokladam, ze by nekdo z placicich videl stare dily Gothic "v plne parade" vsemoznych bugu pul roku / rok po vydani (a dalsi hry z tehle dob), protoze to by receni panove nerozdejchali..)

 |   |  Odpovědět
Mysel_1  |  27. 02. 2018 19:35

PS: Pisu o PC, jak to beha nebo nebeha na srandabednach je mi celkem ... vite kde. Ale tam by mel byt kazdy spis vdecen, ze pro bedynky vubec neco slusnejsiho vychazi.

 |   |  Odpovědět
Jerry  |  19. 03. 2018 12:20

Přesně tak. Já mám odehráno cca 50hodin a až na jeden vážnější bug jsem neměl problém. Jsem ze staré školy her a to bylo bugů. Ale já ani nejsem ten typ člověka, co si furt na něco stěžuje, jako většina Čechů.

 |   |  Odpovědět
Garfield  |  14. 03. 2018 16:25

Tuhle hru si koupím, i když (zatím) nemám počítač, na kterém by mi běžela...
Jenom co jsem sledoval na youtube mě fascinuje...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor