Killzone: Mercenary – zabíjení pro prachy (recenze)

Diskuze čtenářů k článku

eee  |  05. 09. 2013 05:46

Uspechana recenze a prehlizeni moznosti hry. Prave ze mireni je lepsi a citlivejsi nez na PS3, staci si v menu zapnout gyroskopicke mireni - je to naprosto idealni na rychle a presne domireni. Davam jeden headshot za druhym.

 |   |  Odpovědět
05. 09. 2013 10:06

O gyroskopu vím, ale i tak mi osobně tahle kombinace s analogovými páčkami přijde kostrbatější než Dualshock.

 |   |  Odpovědět
eee  |  05. 09. 2013 10:52

Neumite uznat chybu. Gyroskopicke mireni z toho dela daleko prijemnejsi zazitek, nez co kdymuze poskytnou mireni na dualshocku, citlivosti je to velmi podobne mireni pomoci mysi. Objevilo se to uz v Uncharted a delalo to ze hry paradni zazitek, ted se to konecne objevilo i v kvalitni strilecce. Je to jednoznacne a obrovske plus pro tuto hru, miri se tu lepe nez na PS3.

 |   |  Odpovědět
05. 09. 2013 11:36

Vy zase neumíte uznat jiný názor. :) Gyroskop je super na jemnější korekci míření, ostatně jsem to chválil už třeba v Killzone 2, kde používá při míření odstřelovačkou, pokud si to dobře vybavuju. Nicméně pro mě úplně nekompenzoval slabou pravou analogovou páčku, kvůli které mě párkrát zabili, protože protože jsem se nedokázal dostatečně rychle a přesně otočit. A ano, zkoušel jsem si v Options nastavit i citlivost os.

Nicméně jste mě přivedl k tomu, že jsem si musel při editaci smáznout pasáž o tom, jak Mercenary využívá prvků Vity - zmiňoval jsem tam právě gyroskop i třeba tu hackovací minihru. Doplním to.

 |   |  Odpovědět
eee  |  05. 09. 2013 19:30

Ano, protoze mi vadi, ze klad teto hry, paradni ovladani, je vydavan za minus. A jeste to je zduvodneno spatnym hardware, za coz 1) hra nemuze, 2) muselo by se to tykat vsech her pro vitu, ktere pouzivaji analogy, 3) je to nesmysl, protoze vita ma nejlepsi ovladaci prvky ze vsech mobilnich hernich zarizeni a 4) je to nesmysl, protoze jste zapomnel a nevzal v potaz gyroskopicke mireni, ktere je defaultne vypnuto.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  05. 09. 2013 09:24

Jak muzete hru na Handheldu srovnavat s hrou na velké konzoli proboha? Srovnávejte s ostatníma handheld hrama a s mobilníma hrama a tam nemá KZ:M konkurenci. Síla Vity je nesrovnatelně nižší než u PS3 a i cartrige jsou menší oproti BR, ostatně i cena hry je nižší. Navíc co napsat něco o MP? Mé hodnocení recenze je 0/10, sorry...

 |   |  Odpovědět
05. 09. 2013 10:33

Výkon a přenosnost handheldu nemá žádný vliv na to, že Mercenary je prostě herně solidní, ale nikterak výraznou střílečkou - hraje se to dobře, vypadá to dobře, ale nepřináší nic zásadně nového. Jde o dobře odvedenou práci, nicméně na vyšší hodnocení to chce něco navíc.

Multiplayer jsem zmínil, ale moc jsem ho nerozepisoval, protože popravdě není o čem moc psát - pokud by něco jiného zasloužilo vyzdvihnout, zmínil bych to.

Mimochodem, že hra nemá na handheldech konkurenci automaticky neznamená, že se jedná o špičkovou hru, což je přesně tento příklad.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  05. 09. 2013 11:18

Nepřináší nic zásadně nového co se konzolových her týče! Ale tady nejste na konzolích nebo na PC. Můj názor je, že vzhledem k tomu, že hra nemá ve svém žánru na přenosných zařízeních konkurenci a tím pádem do své třídy zařízení přináší obrovskou novinku a to solidní FPS, pak je to něco svým způsobem revolučního, stejně tak koukám na bezkonkurenční vizuál. Udělat z toho 7/10 je prostě hodně velká neúcta k tomu, co se autorům podařilo do takového zařízení jako je vita nacpat i když chápu že jste očekával zážitek jako u PS3 střílečky, což ale objektivně nejde. Představte si kdyby jste nikdy nehrál podobnou hru na konzolích či na PC, to by jste KZ:M dohrál s bryndákem 3x dokola.

Navíc, existuje na handheldech srovnatelně kvalitní mulťák? Nějak si nevzpomínám takže asi je o čem psát.

 |   |  Odpovědět
milan  |  05. 09. 2013 11:57

musím súhlasiť a Petrom killzone možno neprináša nič nové v hratelnosti ale to ani konzolove prípadne pc fps dokonca aj killzone 2,3 su v podstate bežné fps ale ponúkajú jeden z najlepších dizajnov všetkého od enemies po úrovne zbrane... fantastický vizual hratelnost atmosféru parádny multiplayer a TO preniká možno jednoduchší príbeh alebo koridor takže podľa mňa táto hra si kľudne zaslúži 90%

 |   |  Odpovědět
05. 09. 2013 12:01

Když je bída, i suchý chleba je k jídlu super, ale neznamená to, že je to delikatesa. Nemůžu prostě dávat vyšší hodnocení hře jen kvůli tomu, že konkurence nestojí za nic - však jsem to psal i na konci recenze.

Chápu, že s mým názorem nemusíte ztotožnit a recenze přesně tohle je - můj názor na hru, představení hlavních rysů hry, zdůraznění kladů, záporů a zajímavých prvků. Netvrdím, že tohle je jediná a objektivní pravda, pokud by něco takového existovalo, všechny recenze na světě by měly stejné hodnocení, což se neděje.

Jinak co se týče multiplayeru na handheldech, tak Metroid Prime: Hunters na DS je výtečné ve hře více hráčů.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  05. 09. 2013 12:17

Pokud jste se namlsal AAA stříleček na PS3 a X360 a pak Vám připadá vyjímečná handheldová hra průměrná protože ji porovnáváte ve světle velkých konzolí, pak je to selhání recenzanta, to je zase můj názor.

 |   |  Odpovědět
05. 09. 2013 12:33

V pořádku, dokážu ho akceptovat.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  05. 09. 2013 16:26

Nejvýjimečnější hra z výjimečných, nejúžasnější herní skvost všech dob... na Vitě. Zatím tu v diskusi nepadla ani jedna konkrétní věc, proč že je Killzone tak výjimečné, jen pár obecných faktů, jako že je to jediná slušná střílečka na Vitě a hezky vypadá. Nikomu rozumnému tohle na devítkové hodnocení nestačí, že vy jste nadšení, že máte konečně na Vitě co hrát, je bohužel bezpředmětné.

Nevidím důvod nesrovnávat v obecné rovině hry na handheldu a na velké konzoli. Jediný rozdíl by měl být v grafice, délce misí a možná ještě v délce hry, v ničem jiném.

 |   |  Odpovědět
eee  |  05. 09. 2013 19:35

Ty jako nintendo fanboy a sony hater vyuzijes kazdou prilezitost, aby sis kopl. Killzone na Vitu je vyjimecne, treba systemem zoldu nebo systemem mániher v multiplayeru.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  06. 09. 2013 13:11

Nintendo fanboy? Sony hater? Že sem tam hájím Nintendo, pokud si myslím, že si to zaslouší, a sem tam rýpu do produktů Sony, pokud si myslím, že si to zaslouží, a naopak, ještě neznamená, že preferuju jednu nebo druhou stranu.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  05. 09. 2013 22:16

Porovnavani handheldove hry s hrou na konzoli je jako srovnavat PS3 hru s PS2 hrou, tj. totalni pitomost. Na PS3 se počita s lepší technickou stránkou, délka hry při slušném vizuálu (Cartrige má jen 4GB), AI, Fyzika a uplně všechno co dela moderni FPS tak spickovou.

A vis co, mam PS3 ale holt na cestach si s nim nezahraju takze jen kvuli tomu by kazda PS3 hra mela dostat tak o 1 - 2 body mene? Stejna logika...

 |   |  Odpovědět
eee  |  06. 09. 2013 05:50

Presne. S touto logikou by vsechny 3DS hry musely byt hodnoceny jako podprumerne ve srovnani s hrami na konzole a pc. Mercenary je dobra strilecka, dovolim si tvrdit, ze AI nepratel je vysoce nadprumerne a to i ve srovnani s hrami z velkych platforem. Ta hra by si nezaslouzila takto nizke hodnoceni ani kdyby byla na velke konzoli, cim dele ji hraju, tim lepe ocenuji jeji velmi ivalitni gameplay, jak v singlu, tak i v multiplayeru. Neni to tuctova strilecka, je prodchnuta radou originalnich prvku. A to jak hernich, tak treba i v originalni vystroji a vyzbroji. Mimochodem, treba system vystroje a vyzbroje je mnohem flexibilnejsi, nez u killzone 3, lze lepe prizpusobit potrebe hrace a je lepsi. Hrat mercenaries neni jako hrat beznou fps, je to originalni zazitek, neni pravda, ze nic originalniho neprinasi. Ale to recenze nesmi byt rychlokvaska, to je potreba hrat nejakou dobu a tu vystroi a vyzbroj si odemknout a tim si zpristupnit ruzne vlastnosti a dovednosti postavy. Vycist se da teto hre kratky singleplayer, ale vycitku vyznamne obrusuje moznost hrat uroven opakovane s tremi ruznymi cily. Navic v tehle hre pujde hlavne o vyborny multiplayer, diky kteremu budou mnozi uzivatele hrat Mercenaries po mnoho let, stejne jako se na PS3 hraje po mnoho let multiplayer KZ3. Vynikajici je provazanost mezi multiplayerem a singleplayerem, protoze v KZ3 bylo obtizne nastoupit do rízjeteho multiplayeru a obstat se zakladni vybavou proti zkusenym a poradne vybavenym hracum. U Mercenaries si staci zahrat singleplayer a hrac se tak seznami jak s hernimi prvky, tak i ziska vybavu, ktera mu vyhovuje.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  06. 09. 2013 13:19

No nevím, pro mne vždycky dělalo špičkovou FPS to, že mě ji baví hrát a ne technická stránka. Technická stránka není něco, co samo o sobě ze hry dělá devítkovou nebo desítkovou hru.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  07. 09. 2013 13:32

Zbraně + Nepřátelé + Leveldesign to vždy dělalo dobrou FPS a u KZ:M je tohle všechno sakra namakané.

 |   |  Odpovědět
Petr  |  05. 09. 2013 22:18

Jinak jeste dodam ze ne "jediná slušná střílečka na Vitě", hra je o generaci pred jakoukoliv jinou handheldovou ci mobilni strileckou a to uz je co rict ne?

 |   |  Odpovědět
milan  |  05. 09. 2013 12:27

samozrejme berem autorov pohľad na hru recenzia je čisto subjektívny pocit ale aj tak si myslím že minimálne tých 80% -90%nie je to sice nic nové ale to čo tam je tak je dotiahnuté takmer do dokonalosti hra a jediný vacsi zapor je krátka herná doba čo je pomerne sklamanie na to že guerilla vyhlasovala že dĺžka jednotlivých úrovni bude cca 40- 50 minút

 |   |  Odpovědět
eee  |  06. 09. 2013 06:08

Ja to hraju na nejvetsi obtiznost a po 8 hodinach hrani jeste nemam dohrano. Stealth neni tak rychly jako rambo styl a cim vetsi obtiznost, tim mene muzes hrat rambo stylem. Delka hry by se imho mela posuzovat na nejvyssi obtiznosti, kdy je naplno vyuzit potencial hry, nikoli na tech zjednodusenych, ktere ti umoznuji hru rychle probehnout, poznat ji z poloviny a pak napsat rychlokvasnou recenzi.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor