Kingdom Come: Band of Bastards – nespoléhejte jen na hrdiny (recenze)

Není tajemstvím, že DLC do Kingdom Come příliš neoslovila a tím pádem je každý další obsah přijímán trochu skepticky. Nové DLC Band of Bastards se ale snaží reputaci napravit a zaměřit se na asi tu nejlepší část hry – boj.

• Docela dobrý příběh
  • Hodně bojů
  • Různé vtípky

• Relativně krátké (jen další quest)
  • Přímočaré
7/10

Zopakujme si nejdříve ve zkratce historii. Ve středověku fungovala armáda na úplně jiných principech než dnes. Něco jako státní armáda v podstatě neexistovalo a v době války byl král závislý na pomoci šlechty. Šlechta to ale také neměla jednoduché. Sice měla nějakou permanentní armádu, každopádně údržba armády byla drahá a v době války bylo nutné šiky rozšířit. Proto se hodně používali žoldáci.

Jednalo se často o veterány z jiných válek, kteří s bojem skončit nechtěli, a tak chodili od šlechtice ke šlechtici a nechali se najímat do různých konfliktů. Jelikož ve středověku nebyla o konflikty nouze, jednalo se skutečně o profesionální vojáky a jejich nasazení bylo zásadní. Velmi známí jsou například švýcarští žoldnéři, každopádně všelijaké příklady se dají najít všude.

Když se bez pomoci neobejdeš

Ve hře se v úzkých ocitl Racek Kobyla. Po neblahých událostech Kingdom Come stále řádí po světě všelijací hrdlořezové, jenomže Kobyla přišel o příliš mnoho vojáků. Je rád, když se mu daří bránit okolí kolem hradu, natož aby s bandity účinně bojoval. Proto se rozhodl, že požádá o pomoc pana Kuna z Rychvaldu, který mu dluží službu, aby zemi vyčistil.

bastards (1).jpgBastards (2).jpgBastards (3).jpgBastards (4).jpg
Bez bastardů se v životě občas neobejdete. Zvlášť pokud jste šlechtic

Samozřejmě žoldákům nemůžete stoprocentně věřit. Sice jim platíte (no ve hře se jim neplatí, ale jsou Kobylovi dlužní), každopádně tato zem není jejich a může se stát, že se urvou ze řetězu a napáchají ještě větší škody než nepřátelská armáda. Rozhodně tedy není od věci, aby měli nějaký dozor a zde vcházíte do hry vy. Máte se starat o to, aby žoldnéři nevyvedli nějakou blbost a navíc jakožto znalý kraje jim pomoci s navigací.

Máte se starat o to, aby žoldnéři nevyvedli nějakou blbost a navíc jakožto znalý kraje jim pomoci s navigací.

Vývojářům se musí uznat, že z příběhu vymáčkli opravdu hodně. Teoreticky mohlo být DLC jen o "jeď tam a tam" se zakončením, že s bandity jsme to zmákli a jdeme domů. Velmi rychle ale zjistíte, že najatý vůdce žoldáků má za sebou zajímavou minulost, vůdce banditů má za sebou zajímavou minulost a dokonce i dobrý motiv a z plochého DLC se tak stává příjemné rozšíření herního světa.

Bastards (5).jpgBastards (6).jpgBastards (7).jpgBastards (8).jpgBastards (9).jpgBastards (10).jpg
Z příběhu toho vývojáři vymáčkli opravdu hodně a příjemně tím rozšířili herní svět

Záleží hlavně na vás, jak moc se do hry vžijete. Pokud se budete vyptávat na hodně otázek, čeká na vás hromada různých příběhů a informací a je skutečně radostí to poslouchat. Navíc žoldáci mezi sebou rádi vtipkují a nejednou jsem se při hře zasmál. Nechápejte mě špatně, příběh není ničím extra. Rozhodně je však příjemný a dává hře jasný směr.

Boji se nevyhnete

Asi vás nepřekvapí, že boji se opravdu nevyhnete. Na druhou stranu si nemyslím, že by byla hra příliš obtížná. Je založená na hromadných bojích, které mi přijdou rozhodně snazší než duely. Navíc vaši spolubojovníci jsou nesmrtelní do určité části hry. Sice v bitvě mohou padnout (což se stalo například ve chvíli, kdy jsem spojence omylem bodl zezadu), ale pak se zase proberou. Je to kvůli příběhu a je to kvůli šanci to dohrát.

Bastards (14).jpgBastards (11).jpgBastards (12).jpgBastards (13).jpg
Hra hýří humorem a chvílemi jsem se opravdu smál nahlas

Hromadné souboje sice považuji za slabší část hry, každopádně boj samotný je rozhodně dobře zpracován. Vývojáři se to navíc snažili trochu vyšperkovat. Boje sice jsou v podstatě stejné, ale liší se to tím kde a kdy bojujete. Můžete bojovat v noci, můžete bojovat u řeky. Určité změny tu jsou.

Bastards (15).jpgBastards (16).jpgBastards (17).jpgBastards (18).jpgBastards (19).jpgBastards (20).jpg
Kuna dostal v jedné bitvě šípem a zabodnutý na něm zůstal zbytek hry

Pro vývojáře to byl vlastně logický tah. Jelikož bojový systém mají hodně dobře zpracovaný, nemůže DLC založené na bojích vyloženě zklamat. Přesto do hry zakomponovali například prohledávání zničené vesnice, pátrání za bandity atd. Jsou to krátké menší aktivity, máte však díky nim pocit, že skutečně něco hledáte a nejste jen taháni na bitevní pole, což je příjemné.

Krátké, ale příjemné

Jenomže tohle je vlastně všechno. Série bojů, tu a tam nějaká odbočka a pak konec. Hru to příliš nezměnilo, tohle DLC je v podstatě jen delší úkol. Naštěstí je to povedený a zábavný úkol, který hru rozšíří o nový příběh a dává smysl. Dokonce jsem přemýšlel, že finální známku zvýším na 8/10.

Po noci, která byla plná přemýšlení, jsem nakonec dospěl k závěru, že DLC je stále moc krátké a přímočaré na to, aby si 8/10 zasloužilo. Přeci jen herní doba zabere tak 5 až 8 hodin. Musím ale uznat, že je to zatím nejlepší DLC do Kingdom Come a rozhodně jsem si jeho hraní užil. Věřím však, že Warhorse má i navíc a těším se na poslední chystané DLC, A Woman's Lot.

Diskuze (9) Další článek: Týmová střílečka Anthem má startovní trailer, zve hráče do akce

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,