Kingdom Come: Deliverance je úžasná česká hra, se kterou prožijete středověk

Kingdom Come: Deliverance je nejočekávanější hrou roku 2018. Hra se středověkým námětem čerpá z české historie a slibuje doposud nevídaný herní zážitek založený na tvrdé realitě a precizním zpracování.

Hra Kingdom Come: Deliverance zaujme svým ojedinělým pojetím žánru RPG (role-playing game, neboli hra, ve které hráč zaujímá roli postavy spoluvytvářející příběh). Odehrává se totiž v době středověku, která je vykreslena co nejvíce realisticky. Zažitým standardem žánru RPG se přitom stal motiv fantasy světů, mágů, draků a nadpřirozených schopností. Kingdom Come proto bude úplně jiný zážitek, tvůrci se snaží co nejvěrněji drží reality, a to až s maniakální posedlostí detaily. 

Hra má našlápnuto na velký úspěch po celém světě, ale v Česku přijímána s obzvlášť velkým nadšením a očekáváním. Za jejím vznikem totiž stojí Daniel Vávra, spoluautor legendární Mafie a Mafie II, a navíc je hra inspirovaná českou historií. 

Příběh s příchutí české historie

Příběh by měl být jednou z věcí, která spojí Kingdom Come s českou historií. Odehrává se v 15. století, kdy je České království uvrženo do období temna a chaosu po smrti Karla IV.

51260a0f-120217.jpg6963b379-120215.jpg4f1ddbd5-120213.jpg
Tešte se na toulky českou krajinou, návštěvy středověkých hradů nápadně připomínající doposud stojící originály a rytířské souboje

Hráč se vžije do role Jindřicha, syna obyčejného kováře, který bude zprvu nahlížet na světové problémy ze své nízké stoličky obyčejného obyvatele. Jak už to tak ale bývá, problémy království brzy zasáhnou přímo jeho a po smrti rodiny začíná kolotoč událostí, který vás vtáhne do víru zrady, přátelství a pomsty. A možná budete třímat v rukou i osud celé země. 

Vyšperkované sedmileté dílo

Nejen příběh, ale i technická stránka hry budí zasloužený obdiv. Na hře se pracuje už od roku 2011, ovšem zpočátku se jednalo víceméně o ideologický vývoj, který až později dokázaly naplnit nově dostupné technologie.

Daniel Vávra láká na strhující audiovizuální zážitek, který bude díky grafickému enginu CryEngine proklatě blízko fotorealistickému obrazu. Vedle polí a farmářských chatrčí hra slibuje i detailně vypracované středověké tvrze a nějaké to městečko. Všechno samozřejmě vymodelováno za pomoci historiků. 

Snímek obrazovky (501).jpg Snímek obrazovky (502).jpg Snímek obrazovky (503).jpg 
Grafika hry bude úchvatná, to už víme díky zveřejněné betaverzi

Ale nebude až takový důraz na realitu nakonec na škodu? Už teď totiž víme, že herní prostředí by mělo patřit mezi ty chudší. Údajně to říká sám Vávra, který tento fakt zdůvodňuje právě snahou o co nejautentičtější zážitek. Třeba se tak dočkáte jen pár jeskyní, byť budou všechny zcela unikátní, a ani s městskou zástavbou se nebude příliš mrhat. 

Naději vzbuzuje simulace NPC a snaha vytvořit iluzi nezávislého světa, který bude schopen dynamicky reagovat na hráčovy akce. Když údajně něco provedete, celá lokace se přizpůsobí. Když tak například zničíte hospodu, lidi začnou chodit do jiné anebo se zařídí úplně jinak. Fígl je v tom, že každá postava má vlastní sadu naprogramovaných akcí, které úzce souvisí s denní dobou a okolní situací. Schopnost reagovat na reputaci a schopnosti vaší postavy v závislosti na rozhovorech a chování už je pak v tomhle žánru tak nějak samozřejmostí.

Co ve hře budeme dělat

Na hráče čekají kromě hlavní příběhové linky i úkoly kopírující reálné situace a používající skutečná pravidla své doby. Jelikož středověk nebyl zdaleka tak divoký, jak si jej představujeme nyní, budou se hlavně hodně otevírat ústa.

Aby to ale nebylo jen nesmyslné odklikávání sáhodlouhých dialogů, budou rozhovory založeny na propracovaném systému voleb, jenž by měl být provázán s celou hrou. Našince určitě potěší, že se počítá také s českou lokalizací formou titulků. O kompletním dabingu se bohužel stále polemizuje a pravděpodobně se jej nedočkáme. Minimálně ne hned po uvedení.

145536.jpg145537.jpg145538.jpg 
Co vás čeká: souboje, potyčky, ale také vyjednávání a úkoly všedního středověkého života

Nikdo se tedy v tomhle středověkém dobrodružství neztratí, a tak nějak tuším, že to i bude potřeba. Většina příběhu by totiž měla být vyprávěna právě prostřednictvím textu a dialogů. Filmů má být ve hře dostatek, většina obsahu však bude hráči podávána právě prostřednictvím textu. Snad to není pouze jeden z kompromisů vynucený finančními problémy plynoucími z dlouhého vývoje, ale smysluplné rozhodnutí, které nás vtáhne více do děje.

Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nabídne i souboje, které momentálně lákají hlavně na zajímavé mechanismy založené na reálné fyzice. Každá zbraň tak třeba bude mít vlastní hmotnost a unikátní sadu pohybů, což zajistí maximálně autentický zážitek. K tomu ještě přispěje progresivní systém kolizí zbraní a těl.

145539.jpg145540.jpg145541.jpg 
Každá zbraň bude mít hmotnost a další definované fyzikální vlastnosti, které předurčí její použitelnost v boji

Dostanete možnost zasáhnout až 18 různých částí lidského těla a zajímavě zní i téměř automatické krytí, které vám v případě trefného načasování umožní provést dynamický protiútok jedním z mnoha dostupných komb. Ve hrách doposud nevídaná bude detekce kolize meče se zbytkem herního světa – hra by měla být schopna v reálném čase přepočítávat sílu úderu, směr a úhel a podle toho reagovat na kontakt s protivníkem či překážkou. 

Někdy se může stát, že v úzkých prostorách nebude možné provést většinu úderů a jednou z možných bojových taktik je i utahání soupeře. Všechny postavy totiž na sebe mohou navléci až 20 kusů zbroje a oblečení hned ve čtyřech vrstvách. Nechybí prý ani spoďáry! Všechno oblečení se navíc bude špinit a NPC na něj budou reagovat. To jen kdybyste si to náhodou ke starostovi chtěli nakráčet ve zkrvavené haleně.

Datum vydání a platformy

Kingdom Come: Deliverance vychází na PC, PS4 a Xbox One 13. února 2018.

Hardwarové požadavky Kingdom Come

Minimální požadavky

  • OS: Windows 7 / 8 (64bit)
  • Procesor: Intel Core i5-2500K s 3.3GHz nebo AMD Phenom II X4 940
  • Paměť: 8 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GeForce GTX 660 nebo AMD Radeon HD 7870
  • Direct: verze 11
  • HDD: 40 GB volného místa na disku

Doporučené požadavky

  • OS: Windows 7 / 8 / 10 (64bit)
  • Procesor: Intel Core i7 3770 s 3.4GHz nebo AMD FX-8350 s 4GHz
  • Paměť: 16 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GeForce GTX 1060 nebo AMD Radeon RX580
  • Direct: verze 11
  • HDD: 40 GB volného místa na disku

Ceny a sběratelská edice Kingdom Come

Standardní cena hry pro PC bude 1 299 Kč, už nyní je ale v některých e-shopech zalistovaná s cenami jen lehce nad tisíc korun. Verze pro konzole bude cca o tři sta korun dražší. 

Sběratelskou edici již odhalil český vydavatel Comgad. Sběratelku si pořídíte za cenu 2 799 Kč v případě konzolí a 2 599 Kč v případě PC. K mání bude i prémiová edice za 1 399 Kč, všechny pak budou obsahovat české titulky. 

Ve sběratelské edici najdete následující:

  • Tričko s motivem Kingdom Come: Deliverance
  • Sadu 6 kostek
  • Plakát
  • Cínovou figurku
  • Artbook
  • Mosaznou minci
  • Digipack
  • Balení s hrou pro vybranou platformu
KCD_CE_cz_vizual.jpg 
Sběratelská edice hry Kingdom Come: Deliverance

Trailery a záběry ze hry

Diskuze (77) Další článek: DayZ míří na Xbox Game Preview, někdy se dočká i Playstation 4

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,