Kingdom Come: Deliverance - Dračák bez draků!?

Vávra je na Kickstarteru a na české poměry slibuje hotové zázraky! Pojďme se podívat, co na nás čeká.

Tak je to tady! Dlouho očekávané a v posledních dnech i na všech frontách promované odhalení takzvaného "husitského" RPG od Dana Vávry máme konečně za sebou. A jaký vzbudilo dojem? Navzdory technickým potížím se zveřejněním kickstarterové kampaně až překvapivě dobré. Zhruba třicetičlennému týmu z Warhorse se podařilo zaujmout na první pohled a doslova strhnout masy všech národů.

Dokonce to vypadá, že na Kickstarter už přispěla i slavná jména herního průmyslu a projekt nemá daleko k zafinancování, které bude vedle kampaně zajištěno především ze strany investora Zdeňka Bakaly. Co je ale vlastně na tomhle nejambicióznějším českém počinu posledních let tak přitažlivého?

0ab55799-91044.jpg 9ad353d2-91043.jpg ba421672-91041.jpg

RPG, které není fantasy

Kingdom Come zaujme hned na první pohled nejen pro našince zcela nejasným názvem, ale především jednoduchou myšlenkou, kterou se tvůrci snaží šířit, kde se dá. Minimálně posledních 10 let je standardem RPG žánru motiv fantasy světů, mágů a ohnivých koulí. Svět skoro středověku, jen s příměsí nějaké té nadpřirozené fabulace tady snad ještě nebyl. Minimálně ne v AAA kabátku a s ambicemi dobýt celý herní průmysl. A přesně to je Vávrovo nové dítko. Ultra hardcore RPG s reálným světem vymodelovaným podle českých prostředí a až maniakálním zaměřením na technickou stránku.

 

Za pár let se můžete těšit na hru, která nebude mít nic společného se Skyrimem

 

Zkrátka žádní draci ani magické hole. Nebo snad nedej bože firebally a smyšlené věže, které vypadají jinak z venku a zevnitř. Nic z toho v Kingdom Come nenajdete a vývojáři jsou ochotni této filozofii obětovat úplně všechno. Když naopak zacvakáte na Kickstarteru, za pár let se můžete těšit na hru, která nebude mít nic společného se Skyrimem, připomene vám soubojový systém z Dark Souls a reálným podáním herního světa nakopne do zadku i Mount and Blade.

cd60e792-91174.jpg

Zatím jenom třetina

Zatím se tak Kingdom Come alespoň snaží tvářit a epickému traileru, který je rozhodně skvěle střižený bych to i věřil. Ve skutečnosti ale v současné době do jisté míry vaříme dost z vody. Například o příběhu je toho známo jen pramálo. S jistotou se chopíte kováře, který se nedobrovolně dostane do soukolí politických ozubených koleček na začátku 15. století. Soupeření dvou panovníků, šlechtická povstání nebo jen obyčejné etudy z života obyčejných středověkých venkovanů - i na tyto příběhové peripetie by během bezmála 40 hodin dlouhé hrací doby mělo dojít.

1390395095-kc-deliverance-pub.jpg 1390395098-kc-deliverance-witch.jpg 1390395100-kc-deliverance-rattay.jpg

Dan Vávra přitom slibuje, že pokud vše půjde podle plánu, časem ještě přibude jakýsi druhý a třetí akt, který výslednou zábavu prodlouží až na nějakých 80 hodin. To je však pořád jen hudba budoucnosti podmíněná přísunem finančních prostředků. Aby tedy vůbec mohli tvůrci z Warhorse pomýšlet na ambiciózní expanzi a postavit se bok po boku s velkolepým Skyrimem, je potřeba zaujmout hráče i třetinovým prvním aktem.

Ten nabídne herní svět atakující rozlohu 9 čtverečných kilometrů. Na první pohled nic moc, ale je třeba si uvědomit, že vývoj prozatím stal jen nějakých 30 milionů a kompletní technologické zázemí zvládli tvůrci udělat pouze s dvacetičlenným týmem.

1390416896-kc-deliverance-siege.jpg

Oživlá historie

Technická stránka projektu je vůbec jedním z těch zajímavějších prvků. Už dobrého půl roku slýcháváme o unikátních řešeních, ze kterých si sedá na zadek i Crytek a Vávra pořád láká na strhující audiovizuální prezentaci, která bude proklatě blízko koketovat s realitou. A víte co, ona to všechno byla pravda! Kingdom Come bude jistojistě nejkrásnějším herním počinem z našich luhů a hájů. Údajně se dokonce najdou i momenty, kdy si hra v ničem nezadá s reálnými loukami. Vedle polí a farmářských chatrčí pak trailer slibuje i velkolepé středověké tvrze a nějaké to městečko. Všechno samozřejmě přivedeno k životu za pomoci historiků. Otázkou ovšem zůstává, zda se Warhorse ta posedlost realitou nevymkne z rukou.

1390395101-kc-deliverance-city-2.jpg 1390417123-rattays-upper-castle.jpg 1390417127-alchemy.jpg

Už teď totiž víme, že herní prostředí by mělo patřit mezi ty chudší. Údajně to říká Vávra, který tento fakt zdůvodňuje právě snahou o co nejautentičtější zážitek. Třeba se tak dočkáte jen pár jeskyní, byť budou všechny zcela unikátní a ani s "městskou" zástavbou se nebude příliš mrhat.To sice zní zajímavě, ale u her se chci především bavit a ne prožívat skutečné příběhy středověkých vidláků, jenž bezesporu epikou moc nesmrděly.

 

Schopnost reagovat na reputaci a schopnosti vaší postavy v závislosti na rozhovorech a chování už je v tomhle žánru tak nějak samozřejmostí

 

O dost více už mi voní simulace NPC a snaha vytvořit iluzi nezávislého světa, který bude schopen dynamicky reagovat na hráčovy akce. Když údajně něco provedete, celá lokace se přizpůsobí. Když tak například zničíte hospodu, lidi začnou chodit do jiné anebo se zařídí úplně jinak. Fígl je v tom, že každá postava má vlastní sadu naprogramovaných akcí, které úzce souvisí s denní dobou a okolní situací. Schopnost reagovat na reputaci a schopnosti vaší postavy v závislosti na rozhovorech a chování už je pak v tomhle žánru tak nějak samozřejmostí.

Slovo je mocnější než meč

Jistotou jsou i úkoly kopírující reálné situace a používající skutečná pravidla své doby. Jelikož středověk nebyl zdaleka tak divoký jak si jej představujeme nyní, budou se hlavně hodně otevírat ústa. Aby to ale nebylo jen nesmyslné odklikávání sáhodlouhých dialogů, budou rozhovory založeny na propracovaném systému voleb, jenž by měl být provázán s celou hrou. Našince určitě potěší, že se počítá také s českou lokalizací formou titulků.

Nikdo se tedy v tomhle středověkém dobrodružství neztratí a tak nějak tuším, že to i bude potřeba. Většina příběhu by totiž měla být vyprávěna právě prostřednictvím textu a dialogů. Cut-scén bude minimum! Snad to není pouze jeden z kompromisů vynucený finančními problémy celého týmu, ale smysluplné rozhodnutí, které nás vtáhne více do děje.

c241dcc9-91042.jpg

Abych ale Vávrovi nekřivdil, Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nabídne i souboje, které momentálně lákají hlavně na zajímavé mechanismy založené na reálné fyzice. Každá zbraň tak třeba bude mít vlastní hmotnost a unikátní sadu pohybů, což zajistí maximálně autentický zážitek. K tomu ještě přispěje progresivní systém kolizí zbraní a těl.

 

Hra by údajně měla být schopna v reálném čase přepočítávat sílu úderu nebo jeho úhel

 

Údajně dostanete možnost zasáhnout až 18 rozdílných částí lidského těla a zajímavě zní i téměř automatické krytí, které vám v případě trefného načasování dokonce umožní provést protiútok jedním z mnoha dostupných komb. Jako něco naprosto nemožného pak zní detekce kolize meče a zbytku herního světa. Hra by údajně měla být schopna v reálném čase přepočítávat sílu úderu nebo jeho úhel.

f2f4b484-91512.jpg

Ne vždycky se z vás tak musí stát mašina na zabíjení. Někdy se může stát, že v úzkých prostorách dokonce ani nebude možno provést většinu úderů a jednou z možných bojových taktik je i utahání soupeře. Všechny postavy totiž na sebe mohou navléci až 20 kusů zbroje a oblečení hned ve čtyřech vrstvách. Nechybí prý ani spoďáry! Všechno oblečení se navíc bude špinit a NPC na něj budou reagovat. To jen kdybyste si to náhodou ke starostovi chtěli nakráčet ve zkrvavené haleně.

Opravdu je to možné?

Zní to zkrátka jako až moc podezřele dokonalá pohádka. Zdaleka nejvíce nyní samozřejmě udivuje technické zpracování, které vedle perfektní simulace živého světa slibuje třeba i koně se zcela unikátní umělou inteligencí. I přes využití CryEnginu 3 a spolupráci s těmi nejlepšími u nás je tady stále prostor pro pochyby, zda se dá vůbec něco takového udělat. Obzvláště takto na koleni s investorem, který potřebuje k přesvědčení Kickstarter.

Deliverance.jpg

O mých vlastních pochybách ohledně přehnaného důrazu na realističnost pak raději pomlčím. Pravdu ostatně ukáže čas… Pravděpodobně ale až za rok, možná za dva. Kingdom Come: Deliverance je totiž vyvíjen pouze jako next-gen projekt pro PC a možná pro Xbox One a Playstation 4 a první akt by se měl objevit na počítačích v prosinci roku 2015.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |
Vyzkoušeli jsme 4K jízdu v akci Destiny 2, donutí vás běžet pro PC verzi

Vyzkoušeli jsme 4K jízdu v akci Destin…

Že už vlastníte Destiny 2 na konzoli? Vydali jsme se do space opery Bungie i na PC platformě, a musíme uznat, že to opravdu stojí za to!

10.  11.  2017 | | 10 N/A