Kingdom Come: Deliverance II vyjde už letos. Jindřich se vrátí ve dvakrát větší hře a bude mluvit česky

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 43

Diskuze k článku

19. 04. 2024 16:05

udivilo mě kolika lidem vadí soubojový systém a stěžují si na vysokou obtížnost. Ze začátku je to chvíli těžší, ale dále už dost lehké, když to člověk dostane do ruky. Dohráno 3x, poslední průchod, když vyšel dabing, hardcore se všemi negativními perky. Čekal jsem, že to bude fakt těžké, ale dohrál jsem to bez problémů. Podobné hry přitom vůbec nehraju a o středověk se nezajímám, ani častokrát zmiňovaný skyrim mě nebavil, to sem odinstaloval po pár hodinách. Mastím counter strike a spíše retro věci

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 16:39

Mě ten soubojový systém přišel spíš nevyvážený. Na začátku byl každý soubor doslova o život a pokud měl někdo lepší zbroj než plátěnou košili tak to byla víceméně sebevražda. Něco těžšího Jindra neunesl. Trefit srnu z pěti metrů lukem byl problém. Na konci hry se všemi staty na maxu člověk sejmul dvěma seky mečem prakticky kohokoli a problém zbroje byly jen drahé opravy.
Ale celkově výborná hra. Jo až na bugy jako nesplnitelný quest se slavíky a jednou ženskou, která se při rozhovoru vznesla do výšky 50m a zabila se pádem do potoka.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 16:46

A vlastně ta nevyváženost byla i s pěnězi, na začátku člověk prodával nějaké sekery a hadry těch co dokázal zabít a nosit to byla otrava, než měl Jindra koně. Někde se dalo pytlačit zajíce a jíst z kotlíků. Na konci bylo peněz tolik, že to nešlo utratit. Zlom byl někde kolem bitvy s prckem, pokud si pamatuju.
A taky mezi bitvou s prckem a klášterem byla nějaká mírně hluchá část, která mě tolik nebavila, protože hra měla výborný a vtipný začátek a rychlý spád v závěru. Střed se moc nepovedl a třeba vesnička, kde se odehrávala alfa ve hře neměla snad vůbec žádný význam.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 17:11

jo s penězi a obtiznosti boju sem to měl stejně, ke konci už to bylo jednoduchý a peníze k ničemu. Me se bugl mor v mrchojedech a cekal sem mesic na patch

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 20:46

Mrchojedy jsem nějak nedal, ale nevím z jakého důvodu. Co si pamatuju, tak jsem v nich měl otřesnou reputaci a stejně tak v Úžici za zabití dvou maníků při questu s čarodějnicema. Ale žádný zásadní zásek. Jen několik side questů jsem nedal a nešlo to vrátit a stealth mi vůbec nešlo (krádeže, nenápadnost)

 |   |  Odpovědět
24. 04. 2024 13:16

Velké peníze se pak cpaly v DLC do Přibyslavic.

 |   |  Odpovědět

Takže zase mizerný soubojový systém, kvůli kterému tió nedohraju. KCD jsem rozehrála dvakrát a nedohrála ani jednou. Kdyby tam byl lepší soubojový systém, jako je třeba ve Skyrimu, tak by se to asi dalo. Každopádně jestli narazím zase na akci Royal Edition za 120 czk, tak si to asi koupím.

 |   |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 19. 04. 2024 11:02

Soubojáku se dá vyhnout tím, že člověk nebojuje. V prvním průchodu jsem absolvoval jen ty "povinné" tréninky, ale boji se vyhýbal, plížil se a nepřátelské tábory likvidoval tím, že jsem jim otrávil kotlík s jídlem. Skutečně bojovat se musí jen s Prckem (co na začátku ukradne meč) a toho lze dostat rychlou střelou lukem mezi oči.

 |   |  Odpovědět

Já jsem se k souboji s Prckem vlastně nedostala, tedy kromě toho prvního ve Skalici samozřejmě a tam je to absolutně bez šance 🙂 Měli by udělat trochu ústupek a dát možnost zjednodušeného soubojového systému pro nás, co nechceme absolvovat Magisterium na počítači a nemáme fechtbuch jako čtení před spaním 🙂 Mě to totiž do jisté míry mrzí, že tu hru vlastně nemůžu dohrát, protože kraj, kde se odehrává, důvěrně znám a reálně jsem tam poznávala různá místa. Ale ty souboje to dost zabily, zrovna tak přejít Rataje a být na lázně není reálné, ve středověku byla špína, ale takhle rychle se člověk prostě neušpinil, zvláště když patřil mezi nobilitu a Jindřich se mezi ně svým způsobem dostal. Něco se dalo vyřešit mody, ale něco bohužel ne.

 |   |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 19. 04. 2024 14:21

Těžko jim kecat do práce, když mají nějakou vizi. Ta těžší obtížnost má být součástí "imerze". Člověk se spíš vžije do postavy úplného ňoumy, který za začátku nic neumí, když se sám tu hru musí nejdřív naučit pořádně ovládat. Na mě to fungovalo. Dark Souls, Elden Ring a podobné věci už na mě nefungují, protože mě jako neschopného hráče trestají až moc. :)

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 21:47

Nevím, se zbraněmi nic neumím, žádná komba si nepamatuji a stačí většinou jen couvat, krýt se a píchat před sebe...

Já bych se naopak přimlouval mít ty věci těžší tak, aby si každý mohl vybrat způsob, jakým to projde. Nezjednodušovat lockpicking, souboje, střelbu... Někdo se naučí to, jiný ono a každý to projde jiným unikátním způsobem.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 11:09

Taky jsem s mečem dost pral, zkusil jsem luk a souboj přestal být problém.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 11:45

Náhodička, pan Vávra nesnáší soubojový systém ve Skyrim a vlastně hru jako Skyrim neuznává.

 |   |  Odpovědět

No jasný, to jsem četla 😂 Jenže zatímco ve Skyrimu jsem strávila stovky hodin a stále se tam ráda vracím, tak KCD jsem rozehrála dvakrát, poprvé jsem zhnuseně skončila příchodem do Ratají a podruhé jsem dokončila Přibyslavice a skončila jsem v jednom hlavním questu, když jsem nemohla najít jednoho mlynáře u Sázavy. Pan Vávra to podle mě hrozně moc přehnal s realitou, ať tam je hardcore mod, tedy současný stav, ale pro hráče, kteří hrají kvůli příběhu a ne kvůli výzvě by to mělo být zjednodušené (snadnější boje, zaměřovač na střelné zbraně, kompas, rychlé cestování atd.). On ten Skyrim není oblíbený pro nic za nic, ať si pan Vávra hejtí jak chce 🙂

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 16:30

ano a ještě šipečky ke každému úkolu aby se náhodou hráč neztratil a nemusel používat hlavu

 |   |  Odpovědět

Souhlas, kdo chce, zapne si je, kdo nechce, vypne je.

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 21:51

že má většina ráda draky a lehký průchod neznamená, že jen tímhle může cokoliv konkurovat jedné z nejúspěšnějších her. KCD je prostě jiný druh hry a zahodit tuhle odlišnost by byla jejich smrt.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 13:35

Bylo vtipné, jak vydal těch svých 100 bodů "proč nesnáším Skyrim" a když po pár letech vyšlo KC:D, tak se minimálně polovina těch bodů na něj dala aplikovat taky

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 14:48

Dost pomůže věnovat tomu tréninku opravdu velkou pozornost a pravidelně si ho i opakovat. Mimo jiné tím člověk i trochu naleveluje a tím se pak souboje dost zjednoduší. Hodně těžké mi přišly soubojové komba, ty jsem nezvládl v podstatě do konce hry. Nevím, jestli to vyžadovalo tak přesné načasování nebo tam hrála roli i nějaká pravděpodobnost, ale reálně se mi ten strike povedl tak jeden pokus z dvaceti.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 10:37

A samozrejme "zapadni" novinari hned pri oznameni novinky skocili zpet do lyncovaciho rezimu:

"skewed representations of race, gender and class in medieval Bohemia, which were amplified by its creative director Daniel Vávra's qualified endorsement of Gamergate"

Jezisi. Hra neni pro me a Vavru nemusim, ale u tohohle je mi ho pokazde fakt lito, protoze tohle si v zadnem pripade nezaslouzi. Stejne jako zbytek studia.
Pritom nemuzete nic! Jakykoliv pokus o vysvetleni a obranu jen posili ten jejich pokriveny nahled! Neskutecne.

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 12:52

Hodně lidí v "moderní západní společnosti" mu nějak nedokáže zapomenou, že u podobných reakcí při prvním dílu KCD shrnul vše ve smyslu "jste idioti, ...realismus ...černoši tu nebyli". Prostě normální reakce na hlupáky. Leč ti jsou zvyklí, že každý názor, jakkoliv hloupý, je třeba akceptovat a z Vávry udělali fašistu. Neštěstí...

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 15:35

To nebyl názor, to byl normální dotaz, na který Vávra reagoval naprosto nepřiměřeně hystericky, tak z něj začali mít lidi p*del.

Jasně, nám se může dotaz zdát hloupý, až provokativní, ale průměrný člověk z druhé strany planety fakt netuší o našich dějinách skoro nic, jako my o jeho.

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 18:22

Za každým dotazem je vždy nějaký názor. Dotaz pak vznikne ve chvíli, kdy se realita rozchází z představou.
Co se týká reakce - jak člověk stárne, snižuje se mu tolerance k hlouposti. Pan Vávra má už notně přes čtyřicet, proto bych hádal, že jeho tolerance je už opravdu minimální :)

 |   |  Odpovědět
24. 04. 2024 13:38

Žádný názor, prostě zvědavost.

Jinak schopnosti adekvátně se říká emoční zralost, získává se to s věkem a drtivá většina lidí jí dosáhne dlouho před čtyřicátým rokem věku.

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 21:53

berte to jako reklamu: tohle já slyšet o nějakém filmu nebo seriálu, hned mám chuť si ho pustit. Je lepší silně zaujmout menší skupinu potenciálních zákazníků než být pro všechny jen součástí šedi.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 08:34

Opakovane hravam FC4, 5, New down, aj FC6 sa dalo. Dohral som Cyberpunk, SW Jedi Survivor.... Teraz sa borim s RDR2, KCD1 mam stale v pipeline, ale tieto historicke hry mi nejako nesedia. V RDR2 som okolo 30% progresu, ale napriek hviezdnym hodnoteniam ma to nebavi zdaleka tak, ako to, co som uviedol vyssie. Kym clovek dostatocne pochopi, ako ta hra funguje, to si dam radsej hodinu Doom Eternal ;).

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 11:22

a môžem sa opýtať ako tvoj komentár súvisí s hrou KcD 2 ? či si sa len potreboval vyrozprávať ?

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 13:26

Chybala tam asi otazka, ci to ma aj niekto iny takto podobne.

 |   |  Odpovědět
tc
19. 04. 2024 00:25

Jednicka byla az na bugy a příšerný engine super. Jedny z nejlepších questů vůbec (bohuta nebo třeba klášter). Jedna z mála her co měla dotažené ovládání a ne jenom příšerný port z konzole jak je to zvykem. Trošku se dal vytknout soubojový systèm, který byl dobrý pouze 1vs1 ale při přesile nebo když vás napadl pes tak to byl děs. Celkově jsem to dohrál 4x a určitě to dám ještě před hraním 2 na připomenutí znova.

 |   |  Odpovědět
18. 04. 2024 23:49

Jednička byla otřesná. Příšerná grafika, 30FPS na nejhorším enginu na světě, hrozné ovládání na PSku a dialogy přímo katastrofa. Jinak bych si to moc rád zahrál.
Grafiku bych oželel, ale ovládání a příšerné dialogy prostě nedám... snad se pochlapili

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 16:34

Jednička je masterpiece i přes to, že nebyli finance a do hry se nedostalo vše co bylo v plánu. Nebál bych se zařadit do seznamu top 10 her všech dob. Grafika nádherná i na nejnižsí nastavení na PC. FPS jsem měl možná ještě míň, ale za to může hardware a ne hra samotná. Dialogy za mě dobré, bylo pár které šlo udělat určitě líp, ale jako celek moc fajn. Ovládání na PS asi bude asi tragické jako u 90% first person her na konzoli. Zlatá myš a klávesnice.

 |   |  Odpovědět
18. 04. 2024 22:52

Miluju Kutnou Horu a údolí Bylanky a Vrchlice. Jsem zvědavý jestli se tam oběví rodný mlýn mojí prababičky v údolí Bylanky. Nebo rodný dům mojí babičky v Havířské ulici. Oboje to jsou středověké stavby původně z období gotiky a pozdějí přestavěné v cca 17-18 století.
Bude zajímavé si hru projít už jen kvůli mé oblíbené krajině.

 |   |  Odpovědět
18. 04. 2024 21:59

Na tohle už nejsem. A ten soubojový systém jsem nepochopil nikdy. Popravdě, jediný soubojový systém s mečem ve hře, který jsem kdy pochopil a byl schopen strávit, byl ten v Zaklínačovi 1, kdy šlo o to, mačkat v pravidelné periodě tlačítko myši. Čím přesněji člověk držel rytmus mačkání (ani pomalu, ani rychle), tím líp tím mečem mlátil.

KCD1 je hra stará 6 let, takže aby KCD2 dějově fungovala i bez znalosti předchozí hry, chápu.

Já osobně nečekám nijak velký komerční úspěch, přece jen to je na jedno brdo, a lidí, co dohráli komplet jedničku, ty by šlo spočítat na prstech. Většina odehrála pár hodin a pak to šlo k ledu.

 |   |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 18. 04. 2024 22:36

Jedničky se prodalo šest milionů kopií, to je na prvotinu relativně malého studia (ve světovém měřítku) úspěch jako hrom.

Podle Steamu příběh dokončilo 11 % lidí. To je trochu na pováženou, srovnatelné hry jako Witcher 3, RDR2, HZD mají okolo 20 %.

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 12:28

steam tam má nějaký bug. Já jsem to dokončil, a na steamu achievment nemám, zjistil jsem to až po čase.

 |   |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 19. 04. 2024 14:23

Nějaký bug ve hře tam asi je (byl). Druhý průchod jsem si dal po čase v tom hardcorre režimu se všemi negativními perky. Místy to bylo až nepříjemné hrát, ale dokončil jsem to. A achievement jsem nedostal. Od té doby na achieventy na Steamu kašlu a když už něco sbírám, tak jen trofeje na PlayStationu. Ale jen u her, které toho po mě nechtějí příliš moc. :)

 |   |  Odpovědět

Prodalo je jedna věc, druhá věc je taky za kolik, já jsem koupila v akci Royal Edition za 120 czk. A třetí věc je, kolik lidí to dohrálo. Já třeba už nějak nejsem na dlouhé hry, ale Zaklínače 3 jsem dohrála a i přesto, že byl fakt dlouhý, tak mě bavil až do konce, i když jsem si tam poměrně rychle doplnila mod na rychlé cestování. Ale doby, kdy jsem Zaklínače 1 dohrála sedmkrát jsou nenávratně pryč, už mě to jednak nebaví a druhak na to nemám čas...

 |   |  Odpovědět
19. 04. 2024 08:18

Jo, soubojový systém v Zaklínačovi 1 se mi taky líbil.

Zatím ještě není jasné, jak moc to bude "na jedno brdno", nevíme moc detaily gameplaye. Ostatně třeba TES série Morrowind / Oblivion / Skyrim jsou taky dost "na jedno brdo", ale Skyrimu to v úspěchu rozhodně nebránilo.

 |   |  Odpovědět
tc
19. 04. 2024 09:15

Tak zrovna soubojový systém ve Witcherovi 1 byl IMHO naprosto příšerný. Díky němu jsem tu hru vždy po chvíli zabalil. Nakonec jsem si ale řekl, že to nějak přetrpím kvůli příběhu (který je fakt dobrej). A i když jsem se ten soubojový systém naučil používat, tak si pořád myslím, že byl jeden z nejhorších co jsem kdy zažil

 |   |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2024 21:50

No, boj s mečom som sa nenaučil vôbec, bolo to absolútne nepoužiteľné.

Ozaj, bude v 2ke neger? Aby bol Dan konečne WOKE

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 09:45

Ja som za, nepáči sa mi, že cenzurujú černochov v hrách. Chcem PRAUDU1111

E: Btw, nemáte info, ako túto hru kradnúť? Ja lenže ľudia majú právo na informácie, ako hru kradnúť.

 |   |  Odpovědět
18. 04. 2024 20:48

Moje dojmy:

- Čeština super, takový hra prostě chce mít možnost hrát ji v odpovídajícím jazyce. Sice budou někteří frfňat, že to bude moderní čeština a ne dobová, ale co už.

- Pokud se mapatuji, na konci jedničky vyráželi s poselstvím na Bezděz (?). V traileru je vidět hrad, který mi silně připomíná Trosky, to je nějakých 30 km od Bezdězu. A bojuje se tam - možná se něco zvrtne. Český ráj je pak hned vedle.

- Kutná Hora se mi moc líbila, to bude super.

- Celkově mi ale grafika přišla kvalitativně stejně jako skoro deset let stará jednička (?)

- S přáním lepšího odladění hry do začátku souhlasím. Ty quest-breaking bugy byly dost nepříjemné. Ale třeba možnost přivolat koně na vršku lešení u Sázavského kláštera byla vtipná.

- Ta "prvotní podoba pistole" se jmenuje "píšťala" a z jejího názvu se vyvinula ta "pistole".

- Soubojový systém jedničky byl dobrý ze začátku hry. Jak se ale do hry dostal perfektní kryt, tak přestalo mít smysl útočit - než hráč provedl kombo, tak se protivníkovi vesměs povedl perfektní kryt a hráč dostal ťafku. Řešení bylo naučit se perfektní kryt taky a pak kroužit a čekat, než soupeř zaútočí, provést perfektní kryt a jednu / dvě rány mu uštědřit. Pak se stáhnout a opakovat. Účinné, leč nudné.

- Doufám, že pořeší i lockpicking - na PC s myší to bylo celkem v pohodě, ale s ovladačem dost těžké.

 |   |  Odpovědět
avatar
19. 04. 2024 22:04

Lockpicking na xboxu úplně easy - jasně, na začátku se to klepalo, ale to bylo schválně. Bohužel se bojím, že ta hra projde zbytečným zjednodušováním a ztratí tak na autentičnosti. Upřednostnil bych opačný směr, prostě se normální člověk nedokáže dostat na vrchol všech skillů a bude tomu muset přizpůsobit taktiku.

Doufám, že udělají něco s inventářem. Bambiliony brnění a oděvů, prakticky jsem se nikdy nepřevlékal, protože to bylo moc práce. Mělo by se to automaticky seskupovat (brnění z Lipé, nejsilnější, zlodějské, lovecké atd), po zabití nepřítele bych měl mít možnost se jednoduše za něj převléknout a ne to někde lovit v inventáři, totéž rychle přehodit zpět.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor