Kingdoms of Amalur: Reckoning – svěží akční RPG (dojmy z GC)

Máte rádi akční RPG, ale nechcete bezmyšlenkovitou rubačku ve stylu Diabla? Pak by pro vás Reckoning mohl být to pravé.

Kingdoms of Amalur: Reckoning se do srdcí hráčů poprvé výrazněji zapsala na tiskovce EA z letošního Gamescomu. Pravda, nebylo to ani tolik kvůli nějakému výraznému hernímu prvku, ale prezentoval ji ten „agilní a trošku šáhlý stařík“ – přesněji Ken Rolston, hlavní designér Morrowindu a Oblivionu. A pokud jste už díky tomuto jménu zbystřili, udělali jste správně. Reckoning totiž slibuje propracovaný příběh z pera slavného fantasy spisovatele R. A. Salvatora, který má doplnit neuvěřitelně plynulý soubojový systém plný možností.

VIDEO: 4467 'Kingdoms of Amalur: Reckoning - E3 11 trailer'

Reckoning představuje akční RPG odehrávající se v otevřeném světě, který budete mít po celou dobu hry volně k prozkoumání a svazovat by vás měly jen unikátní lokace či některé příběhové mise (na prezentaci byla ukázána část, kdy váš hrdina zabíjí jednoho z Templářů, přičemž někdy byly mantinely vidět až moc: neviditelné stěny zabraňovaly pádu z lešení, cesta vpřed byla jen jedna), ale jinak můžete procházet krajinou a navštěvovat rozličné dungeony bez obav z postihu.

Reckoning představuje akční RPG odehrávající se v otevřeném světě

Naopak, zkoumání na vlastní pěst nebo aspoň v rámci vedlejších úkolů údajně bude nutností, abyste se před hlavními příběhovými misemi dostatečně vybavili.

reckoning_01.jpg reckoning_02.jpg

Nicméně neskákejme a vezměme to od začátku. Hra samotná začíná tím, že se probudíte na hromadě mrtvol a dozvíte se, že jste jako první subjekt na světě vstali z mrtvých za pomoci zvláštního trpasličího stroje. Ostatní mrtvoly tolik štěstí neměly, takže si můžete poblahopřát, jste Vyvolený. Jak už se ale v těchto případech stává, přišli jste kompletně o paměť a vůbec nevíte, kdo nebo co jste před svou smrtí byli. Takže jenom uslyšíte, že Amalur je zaplaven invazí nestvůr a příběhové klubko se pomalu začíná rozmotávat, přičemž vaše minulost je jen jednou z hlavních nití.

Velkou roli by ve vyprávění měla hrát i vaše příslušnost k jedné ze šesti frakcí, které bojují proti společnému nepříteli a někdy i samy proti sobě. Většina úkolů by se přitom u každé z nich měla lišit, což slibuje vysokou replayabilitu.

Nejen příběhem živ je člověk

Dost už ale bylo řeči o příběhu: Reckoning na něm sice staví, ale její samotné jádro by měly tvořit zábavné akční souboje. A je nutné uznat, že vypadají nádherně. Veškerý boj je krásné plynulý a jeho ovládání je jednoduché, pokud se spokojíte se základními útoky a používáním různých abilit. Pro casual hráče ideální, ale co ostřílení harcovníci? Nemusí se bát, jakmile do hry proniknete hlouběji, nic vám nebrání postupně vrstvit komba a občas přijít na nějaký ten nový chvat náhodným zmáčknutím sekvence tlačítek.

reckoning_03.jpg reckoning_04.jpg

Lehce unikátní (a poměrně „Skyrimovské“) je i přiřazení každé ruky k unikátní klávese/tlačítku na myši. Při soubojích tak můžete střídat levý hák s pravým fireballem a dělat další vychytávky, které samozřejmě odemykají netušené možnosti – zmrazíte si nepřítele, abyste ho následně roztřískali kladivem na maděru?

Zmrazíte si nepřítele, abyste ho následně roztřískali kladivem na maděru?

Vše ale nepodmiňuje pouhé mlácení do klávesnice/gamepadu, ke slovu přichází i klasický strom schopností známý z různých RPG. I když, až tak úplně klasické to nebude: autoři slibují obsáhnout přes 60 různých abilit, které můžete volně vybírat z různých větví, a nemusíte si tak na začátku volit žádnou klasickou classu, ale vytvořit si vlastní.

reckoning_art1.jpg

Až postupem času můžete dle rozdělování bodů odemknout několik profesních tříd, jejichž specifikace a bonusy by měly být ušity na míru právě vašemu hernímu stylu (který hra vyčte právě z již zvolených abilit). Nic vám tak nebrání jednotlivé profese zkombinovat a pokusit se odemknout co nejvíce bonusů, jež vám pomůžou v dalších soubojích.

Unikátní výbava jako koření chutné směsi

Svou roli pak bude samozřejmě hrát i vaše vybavení – autoři slibují spoustu ručně vytvořených zbraní (žádné náhodné generování statů a vzhledu), přičemž by rádi nabídli i možnost si zbraň vytvořit, případně dále upravit za pomoci speciálních diamantů. Takové nabušené zbraně pak poznáte nejen podle zranění, jež utrží vaši nepřátelé, ale i podle spousty různých efektů, jež budou při zásahu vytvářet.

reckoning_05.jpg reckoning_06.jpg

Občas se mi ale už zdálo, že všelijakých výbuchů magické moci je na scéně až moc a autoři se jimi snaží zamaskovat jinak lehce slabší technickou stránku hry (i když samotný grafický styl je neuvěřitelně barevný a hravý).

Kingdoms of Amalur zkrátka vypadá lákavě. Akční RPG se silným příběhem tady snad ještě nebylo, a proto nezbývá, než si počkat na výsledek. Takže si v diáři zaškrtněte datum 10. února a těšte se na naši obsáhlou recenzi!

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce, RPG | akční openworld RPG
Výrobce: 38 Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 10. února 2012
  • Zajímavý soubojový systém
  • Kombinování různých dovednostních stromů
  • Pohádková grafika
  • Minimum bugů
  • Nutnost gamepadu
  • Slabší dabing