Kingdoms Under Fire

Fantasy real-time strategie smíchaná s RPG prvky – tak by mohla znít stručná charakteristika této hry, s níž by její autoři, korejský tým Phantagram, rádi prorazili na americký trh. A podle prvních informací se zdá, že by se jim to mohlo podařit.
Příběh Kingdoms Under Fire jako by z oka vypadl všem ostatním fantasy příběhům o boji Dobra a Zla. Království Bersiah se ocitá ve válce s Temnými legiemi, které nezadržitelně postupují a mění kdysi úrodná pole v pustinu. Dým stoupá z vypálených měst, zem je nasáklá krví a muž jménem Rick Blood si mne spokojeně ruce. Správně by měl odpočívat pěkně v klidu v hrobě, jenže místo toho byl za pomoci vzácného dračího srdce přiveden zpátky mezi živé. A jelikož díky onomu dračímu srdci vládne i velkou magickou silou, rozhodl se dobýt svět. Naštěstí je tu ovšem hrstka duchapřítomných, mazaných, ozbrojených a magii ovládajících hrdinů, kteří se nebojí přívalu démonů a monster postavit čelem a říct:,,Děkujeme, odejděte.“ Na povel je samozřejmě máte vy a už asi tušíte, že nepůjde o žádný eastern, v němž se budou ďábelsky rychlými chvaty vytrhávat z krků ohryzky, ale o poctivý souboj meči a magií.

I když příběh nezní dvakrát originálně, to, co nám chtějí Phantagram jako výrobce a Gathering of Developers coby vydavatel předložit, není žádné lokální plácání si jednotek na korejském písečku. Mělo by jít o plnohodnotnou real-time strategie, která nabídne celkově 120 000 políček animací (legendární Starcraft jich měl pouhých 10 000). Řeknete, že čísla nejsou všechno. Ale co tohle: dohromady 70 typů jednotek, každá unikátní, vytvořená nejen podle ras. Jednotlivé hodnosti pak zcela samozřejmě mají různé schopnosti, kouzla a útoky, k nimž se postupně přidávají další tak, jak jednotky nabírají zkušenosti. Válečníci by díky tomu měli na vyšších úrovních zabít i dvě mouchy (případně zombie, skřety) jednou ranou, zatímco skřetí jednotky se zase naučí, jak se dostat rychle a spořádaně za hradby města.

A to není ani zdaleka vše. Jednotky by se měly dát seskupovat a jejich vůdci označit, čímž by odpadla nutnost dávat si pozor na to, zda jste vybrali skutečně všechny muže, které chcete do akce poslat. Dále by měly mít jednotky na výběr ze šesti různých formací, přičemž byste měli mít i možnost stanovit, zda jednotka bude zaměřena víc na útok či obranu. Vybíráte-li si v RPG hrách raději kouzelníky, pak vás můžu uklidnit, v KUF byste si měli přijít podle všeho na své. Vážně se mluví o vytváření vlastních kouzel pomocí principu „ze dvou a více slabších jedno silné“ a počet možných kombinací je díky tomu udáván v tisících. K tomu připočtěme fakt, že některá kouzla bude možné použít dvěma způsoby (kouzlo Uzdrav např. buď vyléčí vaše vojáky nebo ubere životy nepřátelům), a máme tu systém magie, který rozhodně stojí za pozornost.

Kromě klasických jednotek se navíc po kontinentu bude pohybovat i pár Hrdinů. Sedm opravdu velkých a deset o něco menších. Každý z nich bude tvořit samostatnou jednotku, jejíž provoz sice není z nejlevnějších, ovšem vynaložené prostředky se vám vrátí hned v prvním boji. Hrdinové budou totiž dvakrát tak velcí než ostatní postavy a měli by mít schopnosti, za něž by se nemuseli stydět ani bohové (nebo se vám zdá normální zabít jedním útokem kopí dvacet skřetů?).

Co je ovšem na celé KUF nejzajímavější, to je záležitost, týkající se RPG. Po každé uzavřené kapitole (obsahující dvě až tři mise) byste měli mít možnost zahrát si (nepovinně) v RPG modulu. V něm bude zachována perspektiva z předcházející real-time části, zato ovšem ovládací panely budou jako vystřižené z Diabla či Baldur´s Gate. Namísto jednotek tu budete mít pod kontrolou tři až šestnáct dobrodruhů, se kterými prozkoumáte nějaké ty lesy, doly, hrady a jeskyně. A pokud najdete kouzelné zbraně či jiné kouzelné předměty z dávných dob, budete je moci s klidem použít v real-time strategické části. Tytéž postavy, se kterými budete moci hrát RPG mezihry, by pak měly být navíc k dispozici i při plánovaném multiplayeru.

KUF tedy vypadá slibně, ovšem jak to všechno dopadne, zda se Korejci zbláznili nebo zda udělají se svým mixem Diabla a Starcraftu díru do světa, to se dozvíme až koncem léta, kdy se Kingdoms Under Fire objeví na pultech obchodů.

Nejnovější komentáře