Kings Bounty – Heroes po rusku

Je to strategie? Je to RPG? Ne, je to Superpookie! Tedy chybka, Garfield je jinde, z Ruska přichází žhavá konkurence Heroes of Might and Magic – Kings Bounty: The Legend.

Srovnávat Kings Bounty s legendární sérií Heroes of Might and Magic není úplně fér. Ale přes všechny rozdíly je právě těmto kultovním hrám asi nejpodobnější. Aspoň když se dostanete do boje, až na jiné grafické zpracování si budete klidně říkat, že hrajete další díl Heroes. Jenže nejprve je třeba se k boji vůbec dostat.

kingsbounty_001.jpgkingsbounty_002.jpgkingsbounty_003.jpg 

Na první pohled totiž vše působí téměř jako RPG. Vybíráte si povolání, pojmenováváte svého heroje, pak dokonce na hrdinské akademii absolvujete i jakýsi výcvik spojený s několika jednoduchými úkoly, dokonce se vám objevuje i docela košatý strom nerůzných dovedností.

Celkem se vám dostane pod pařátek trojice stromů s různými dovednostmi

Přitom, i když vybíráte mezi třemi specializacemi, ve výsledku si mohou být jednotliví hrdinové klidně podobní jako vejce vejci. Vámi vybraný směr totiž pouze určuje, kde budete mít více šancí, ale možnosti mají všichni totožné.

kingsbounty_012.jpg

Abych to vysvětlil lépe, celkem se vám dostane pod pařátek trojice stromů s různými dovednostmi, rozdělená právě podle povolání. Válečníkova síla spočívá ve stromě Might, paladin pak bude nejspíš zaměřen na Mind a kouzelník pochopitelně bude dostávat rychleji dovednosti označené jako Magic. Děje se tak prostřednictvím run, které jednak dostáváte na postupu po úrovních, druhak pak nacházíte volně ležet v nehostinné přírodě. Každá ze schopností pak požaduje určitý počet run na svoje otevření, klidně i všech tří druhů, ale pochopitelně převažují runy daného směru.

kingsbounty_005.jpgkingsbounty_006.jpg

Už při prvních úkolech v akademii si však všimnete ještě jednoho, poměrně důležitého, prvku, který hru odlišuje. Jedná se o nepřítomnost tlačítka pro další tah, čiliže veškerý pohyb po mapě probíhá realtime.

Budete se starat jen o svého hrdinu a jeho armádu

Je to zajímavé, protože tak můžete třeba jezdit okolo příšer, tahat je za sebou, ujíždět jim a lépe si vybírat, kde a jak chcete bojovat. Na druhou stranu to však znamená, že nebudete mít armádu plnou nerůzných hrdinů, ale pouze jednoho, o něhož se budete více starat.

kingsbounty_008.jpgkingsbounty_009.jpg

Vlastně, budete se starat jen o svého hrdinu a jeho armádu. Ve hře sice narazíte na různá města a pevnosti, ale nebudete je vlastnit, pouze využívat jejich služeb při verbování dalších vojáků. Stejně tak na podobných místech potkáte slušnou zásobu různých postav, jež vám s radostí zadají nějaký zajímavý úkol. Onde se máte postarat o zničení zbojníků, támhle zase potřebuje rybář souhlas od krále k provozování své činnosti, čas ubíhá a vy se vesele zlepšujete, sem tam se dostanete do nějakého souboje a sbíráte zkušenosti.

Souboje jsou část hry, která je snad největším pojítkem se slavnou sérií Heroes. Opět uvidíte dvě armády, maximálně tedy o pěti různých jednotkách, jak se utkávají na poli ze šestiúhelníků. To vše klasicky na tahy s tím, že váš hrdina do boje zasahuje pouze svými kouzly, nebo povoláváním silných pomocníků. Za každý útok podniknutý vaší jednotkou totiž dostáváte vztek, za nějž se vám daří využívat služeb jednoho ze čtyř elementálů. Ať už se jedná o prosté útoky, nebo rafinovanější kouzla tato obdoba magie má své kouzlo.

kingsbounty_010.jpgkingsbounty_011.jpg

Tvůrci zatím vydali pouze demoverzi pro novináře, na samotnou hru si budete muset počkat do konce září tohoto roku, pokud tedy vše půjde podle plánů. Musím ale říci, že mne lehce netradiční pojetí zaujalo, i když si nedokážu představit třeba multiplayer. Ostatně, za čtvrt roku uvidíte sami.

Dostupné pro: PC
Žánr: Strategie | realtime strategie s tahovými boji
Výrobce: Katauri Interactive | Webové stránky hry
  • Chytne a nepustí
  • Kombinace tahových soubojů a dobrodružství v reálném čase
  • Pohlcující atmosféra
  • Desítky zajímavých úkolů
  • Nespočet drobností (např. možnost oženit se)
  • Vývoj hrdiny, gradace a výzvy
  • Rychlá a přeslazená grafika
  • Vyšší obtížnost
  • Některé souboje časem omrzí
  • Náročné na čas
  • Vyšší obtížnost
Diskuze (2) Další článek: Abecedaher ve zkratce

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,