Kirby’s Epic Yarn – roztomilost a hratelnost na druhou (recenze)

Když se podaří, co se dařit má, když vykvete Kirby z manchestru. Tádádádá. Zjistěte, jaké to je, když vyšlehne plamen zábavy.

Kirbyho asi není třeba dlouze představovat – růžová koule, která sežere, na co přijde, je totiž podobně ikonická, jako slavný Mario. A Japonci to moc dobře vědí. Možná i proto se Kirby přivalil na Nintendo Wii, aby všechny okouzlil světem, jenž je kompletně stvořen z vlny. To s sebou mimo úžasné grafické stránky, která ve hrách skutečně nemá obdoby a k roztomilosti postavy naprosto přesně sedí, přináší až nečekaně originální prvky.

Jádrem hry totiž není hulení trávy, jak se při pohledu na obrázky okolo může zdát, ale klasické 2D hopsání po roztomilém světě. Soupeře tak při hraní nebudete zabíjet, ale párat (taková mumie svlečená z obvazu vypadá vážně úžasně), z překážek si smotáte klubka, jimiž prorazíte jiné překážky, na plošinky budete skákat přes různé knoflíky a veškerá zranění opravíte křížovým stehem. Dobře, to poslední jsem už lehce přehnal, ale zbytek sedí naprosto přesně.

Plošinovka však ve své vlnité podobě dostává ještě úplně jiný rozměr – Kirby se totiž může transformovat do několika různých podob (může imitovat mašinku, obřího bitevního robota, UFO, autíčko, padáček a spousty dalších různých příšerek a strojů), které drasticky mění celou hratelnost. Nemusím doufám zdůrazňovat, že veškeré nové nápady jsou do hry zpracovány extrémně nenásilně a herní náplň úžasně oživují.

Epická óda na fantazii

Mimo originálních herních prvků se ale dočkáte i povedeného level-designu, který se jako růžová nit vine celým Kirbyho dobrodružstvím. Sedm pohádkových světů nabízí dostatečně různorodá prostředí k tomu, abyste se jak vy, tak designéři mohli dostatečně vyblbnout. V jednu chvíli skáčete na hlavu dinosaurům, ve druhou se prokousáváte horami šlehačky, ve třetí jen stěží dobrzďujete běh na zledovatělé vozovce a ve čtvrtou zjišťujete, jak lehce se dá spálit pozadí o lávu.

V jednu chvíli skáčete na hlavu dinosaurům a ve druhou se prokousáváte horami šlehačky

Není se však až tak čeho bát. Ovládání je extrémně jednoduché, umřít snad nejde a jakékoliv pochyby o obtížnosti rozptýlí první osahání si hry v praxi. To se sice bohužel podepisuje na cca sedmihodinové herní době, pokud si jen tak v klídku projdete všechny dostupné úrovně, ale zoufat nemusíte ani po dokončení. Získat všude maximální skóre, najít všechny schované předměty a ukrytá zákoutí vám totiž zabere ještě minimálně jednou tolik času, což už se akceptovat rozhodně dá.

Kaskádu úžasných a šílených nápadů pak doplňují slušné příběhové animace, jež hýří vtipem a u nichž stejně jako u některých světů začínáte pochybovat, zda autoři hru dělali aspoň trochu střízliví. To není ale ani vaše, ani moje starost. Jediné, co musíte při Kirbym dělat, je vyvalit se do křesla, připravit hbité prsty a vrhnout se do víru úžasného dobrodružství.

Ve dvou se to lépe táhne

Klasická hratelnost 2D hopsaček a úžasná roztomilost hry vyloženě vybízí k tomu, abyste si nejnovější přírůstek do široké palety her s růžovou koulí zahráli s přítelkyní nebo s dětmi. A také, že si jej velice jednoduše zahrajete – všechny úrovně jsou totiž navrženy tak, aby se daly pohodlně dohrát i ve dvou hráčích, přičemž druhá postava, princ Fluff, je Kirby oblečený do bledě modré. Hráči jsou si tak rovnocennými partnery a můžou si naplno pomáhat, i škodit (ostatně, kdo by netoužil použít svou přítelkyni/přítele ke zničení obzvláště ohavného monstra).

Kirby’s Epic Yarn je úžasně roztomilá, originální a hlavně zábavná hra, u které jsem se bavil víc, než u všech „nejnabušenějších jarních titulů“

Kirby’s Epic Yarn je úžasně roztomilá, originální a hlavně zábavná hra, u které jsem se bavil víc, než u všech „nejnabušenějších jarních titulů.“ Dragon Age 2 i Total War mě nechávají zcela chladným – ale Kirby, ten mě zahřeje vždycky. A ještě mi k tomu uštrykuje hezké ponožky a na tváři vykouzlí široký úsměv. Můžu jej tak s klidem doporučit všem, kdo mají rádi roztomilé věci, plošinovky a hlavně smysl pro humor. Jedinou překážkou pro zkušené hráče se však bohužel stává relativní jednoduchost a krátkost.

Dostupné pro: Wii
Žánr: Arkády | Plošinovka
Výrobce: Hal Laboratory | Webové stránky hry