KISS útočí na pavoučí klauny

Pokud máte rádi akční hry a u většiny z nich se vám zdá, že nepřátel by klidně mohlo být krapet víc, pak byste měli zbystřit svoji pozornost a zaměřit ji na hru KISS: Psycho Circus - The Nightmare Child, ve které to v rolích členů legendární hard rockové skupiny pořádně rozbalíte v jednom podivném cirkuse. A aby to byl skutečný nářez, vezmete si na to místo kytar samopaly…
KISS útočí na pavoučí klauny
Nebude letos pravděpodobně šílenější first-person střílečky než Kiss: Psycho Circus: The Nigtmare Child, kterou vyrábí několik zběhlých vývojářů z Ion Stormu pod značkou své nové firmy Third Law Interactive. Dílko, kterému dávají vzniknout, vychází ze slavného stejnojmenného komiksu, jehož autorem je Todd McFarlane, jinak též autor kultovní komiksové postavy jménem Spawn, a hlavními postavami této na první pohled jasně bizarní záležitosti budou členové skupiny KISS v jejím legendárním složení Gene Simons (Demon), Ace Frehley (Celestial), Peter Criss (Beast King) a Paul Stanley (Starbearer).

Svět, ve kterém jejich druhá já (za něž budete postupně hrát) žijí, je v ohrožení. Oni sami přišli o svoji výstroj, která jim dává sílu bohů, a tak musejí každý zvlášť podstoupit boj, během něhož získají zpátky svoji ztracenou moc a utkají se s finálním bosem usilujícím o nadvládu nad světem. Každá ze čtyř hlavních postav bude přitom reprezentovat jeden ze čtveřice prvků – oheň, vodu, zemi a vzduch. Díky tomu bude mít i svoji vlastní charakteristickou zbraň a také jednu typickou zbraň hromadného ničení. Démona, který bude spojen s ohněm, tak např. poznáte podle ohromné sekery, kterou bude schopen přeseknout jednou ranou hned tři obludy zaráz. Kromě toho budete mít samozřejmě k dispozici i zbraně společné pro všechny, přičemž ty založené na vašem prvku budou zvýhodněny. Celkově si tak budete moci vybírat z téměř tradičního počtu dvanácti nejrůznějších kousků.

A s kým že si to vlastně budete vyřizovat účty? Podíváme-li se na seznam protivníků, zjistíme, že jde z velké části o bývalé zaměstnance poněkud morbidního cirkusu, který se ze všeho nejvíc podobá noční můře pacienta psychiatrické léčebny v Bohnicích. Jména jako Arachniclown, Ballbuster, Headless nebo Gasbag sice mnoho nepoví, zato screenshoty na této stránce hovoří jasnou řečí. A že budou všechny ty stvůry vůči vám po většinu času v několikanásobné přesile, to snad nemusím dodávat. Tvůrci se dokonce nestydí ani přiznat (a budiž jim to připočteno k dobru), že právě počet nepřátel bude u nich to, čím chtějí vyrazit hráčům dech. Ne že by AI protivníků byla rovna nule, ale heslo zní: „Proč si hrát na schovávanou s hrstkou botů, když dvacet průměrně inteligentních příšer vám zatopí přinejmenším stejně.“ A že to svoji logiku má, to ví každý, kdo si u Dooma zkusil Nightmare :))

Celkem by na vás mělo v Psycho Circusu čekat šest odlišných levelů pro každý charakter, přičemž každý z těchto levelů bude o velikosti asi dvou až tří map Quakea. Prostředí by podobně jako zbraně měla být ve stylu jednotlivých prvků a autoři slibují, že kromě míst jako jsou katedrály, továrny, knihovny atd. nás nemine ani návštěva cirkusu. Ze tří enginů – Quake, Unreal a Lith Tech – si nakonec tvůrci vybrali ten třetí a hodlají z něj vytřískat víc, než co se s ním podařilo např. tvůrcům Shoga či Blooda 2. Ptáte-li se pak, jestli by ke kýženému úspěchu měla dopomoci i hudba těch, o kterých hra je, pak vězte, že tak nějak napůl :-)) Ve hře skutečně skladby KISSáků zazní, ale pouze jako lahůdky z otevřených oken bytů, jukeboxů, rádií a aut (I was made for loving you, baby, you were made for loving meeee… - pozn. šéfredaktora). Samotná doprovodná hudba pak bude zcela nová, inspirovaná sice hard rockovým stylem kapely, ale zároveň přizpůsobená požadavkům hry.

A to vše společně s klasickým mulitplayerovým deathmatchem byste si měli mít možnost nainstalovat už v dubnu, kdy by měla tato na první pohled zcela neškodná vyvražďovací úchylárna vyjít díky Gathering of Developers.

Příjemnou zábavu a crazy, crazy, crazy nights!