Knack 2: rozsypané kostičky vrací úder (recenze)

Druhý díl zábavné 3D skákačky pro PlayStation 4, Knack, je venku a s tím i návrat využití síly relikvií pro zvětšování malého Knacka až do obřích rozměrů.

Jedním z prvních exkluzivních titulů, se kterým Sony na konci roku 2013 představovalo nový PlayStation, byla hra Knack, která se snažila kromě jiného ukázat i možnosti výkonu PS4. Hra přišla se zajímavým konceptem, kdy je základní postava – malý Knack, schopen růst se sběrem relikvií v podobě malých částí, jako jsou krychle, kostičky, kuličky a podobně, jež jsou rozeseté po úrovních. Má to ale samozřejmě háček – pokud jste zasaženi nepřítelem, tak je ztrácíte, zmenšujete se a ztrácíte tím pádem i sílu.

knack-2-screen-05-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-06-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-07-ps4-eu-08may17.jpeg
Knack staví na úspěchu jedničky a stejných mechanismech, nabízí však i novinky.

Tvůrci hry ale chytře zapracovali do úrovní i různé varianty tohoto principu, takže je možné tímto způsobem využívat třeba ledové částice a podobně. Jedničku jsem si poprvé zahrál těsně před dvojkou a musím říct, že jde rozhodně o velmi zábavnou hru s velmi pěknou malovanou grafikou, která s aktuálními aktualizacemi funguje na PS4 Pro i ve 4K rozlišení. Jak je na tom ale nový, druhý díl?

Komplexnější zábava

První, co vás u nového dílu trochu zarazí, je temnější paleta barev, což je trochu škoda, protože zářivější barvy v jedničce byly rozhodně pěkné, jako z nějakého animáku. Můžete si vybrat, zda hra poběží ve Full HD v 60 snímcích za sekundu nebo ve 4K s 30 snímky za sekundu (nejde o nativní 4K, ale o rozlišení 3 200 x 1 800 pixelů checkerboard rendering) s podporou HDR. Hra běží velmi plynule, využití HDR bohužel zahlédnete jen minimálně, například u svítících krystalů a podobně.

knack-2-screen-05-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-04-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-04-ps4-eu-08jun17.jpegknack-2-screen-04-ps4-eu-08may17.jpeg
Rozmanité boje jdou Knackovi tradičně nejlépe, možností je požehnaně.

V příběhu se setkáváme se starými známými z jedničky, ale pochopitelně přichází nový „vůdce“, který se zase zblázní a chce ovládnout celý svět pomocí starodávných technologií, čemuž musíte zabránit.

Knack ve druhém díle dostává mnohem komplexnější schopnosti, než tomu bylo dříve. Kromě klasických úderů totiž můžete postupně upgradovat na další typy útoků, které výrazně zlehčují průchod a zabití nepřátel. Schopnosti nových útoků dostáváte z části automaticky a z části sběrem vzácných krabiček, body poté můžete uplatnit v klasickém stromu dovedností.

Díky tomu je průchod hrou striktně lineární a jednoduchý a takřka nenaleznete oblast nebo soupeře, na kterém byste se zasekli delší dobu. Knack není Dark Souls, byť má i několikafázové bossy. Velmi pozitivním posunem je i minimalizace opakování „prázdných“ částí a malých otravných nepřátel v podobě malých brouků a podobně, které se hojně vyskytovali v jedničce.

Kromě bojování je ale důležitou součástí hry průchod platformami, které jsou jak statické, tak i pohyblivé a jsou nebezpečné v průběhu času. Tvůrci navíc připravili zajímavou vlastnost – při vyšší obtížnosti se v některých částech levelů mění mapa a jste nuceni jít zcela novou a těžší cestou. To je rozhodně skvělá zpráva, protože si hru můžete zahrát znovu a trochu nově, nikoli pouze s těžšími nepříteli.

knack-2-screen-03-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-02-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-03-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-03-ps4-eu-08jun17.jpeg
Knack je přece jen plošinovka, rozličného skákání si tedy užijete do sytosti.

Při průchodu hrou dochází na těchto platformách i k nutnosti rychlého a přesného přepínání mezi malým zranitelným Knackem a obřím silným Knackem. Přidejte k tomu to, že malý Knack je opravdu velmi křehký a máte zaděláno na problémy.

Oproti jedničce můžete využívat i prostředky goblinů jako jsou děla a dokonce nasednout do tanku nebo později i do obří robota Titána, jde ale o krátkou výjimku.

Jednoduché logické úkoly

V průběhu hry musíte řešit řadu logických úkolů, které jsou spojené i s novými částicemi, jenž dokáže Knack využívat. Typickým příkladem je kovová struktura, díky které můžete spojit dva body a propojit je tak elektřinou. Využívá se například i zamrazení rotujících kol a nechybí ani klasické posouvání beden.

knack-2-screen-02-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-01-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-01-ps4-eu-08jun17.jpegknack-2-screen-01-ps4-eu-08may17.jpeg
Puzzle ve hře jsou, patří ale spíše do oblasti jednodušších. Žádné těžké oříšky nečekejte.

Ve všech případech je to velmi jednoduché, osobně jsem hru hrál ve dvojici a všechno šlo jako po másle. Na jednu stranu je to dobře  - hra velmi slušně ubíhá a nikde vás nečeká větší frustrace. I přes to se ale nemusíte bát, že by hra uběhla rychle – čeká vás 15 kapitol, každá s několika levely a dohrání je nečekaně dlouhé, přibližně osm až deset hodin, což je vzhledem k žánru poměrně slušné.

Chce to více nápadů

I když se Knack 2 rozhodně povedl a posunul na další úroveň, tvůrci mohli s konceptem určitě vymyslet mnohem více komplexnějších věcí, protože typů kostiček by mohlo být mnoho, stejně tak v případě forem zmenšování a zvětšování. V tom se bohužel systém od jedničky takřka nezměnil.

Inovací, které potěší, je pouze několik, ale rozhodně je dvojka nutností pro všechny majitele jedničky a pro ty, co si chtějí užít zábavnou 3D skákačku, která poskytne skvělý zážitek i při hře ve dvou hráčích.

Hodnocení: 4 / 5

Klady:

  • Komplexnější útoky
  • Rozmanité levely a částice
  • Dlouhá herní doba

Zápory:

  • Jednoduché logické úkoly
  • Temnější grafika
  • Minimální využití HDR
Diskuze (3) Další článek: Malajsijská vláda blokuje svým občanům Steam, může za to hra Fight of Gods

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,