Knack 2: rozsypané kostičky vrací úder (recenze)

Druhý díl zábavné 3D skákačky pro PlayStation 4, Knack, je venku a s tím i návrat využití síly relikvií pro zvětšování malého Knacka až do obřích rozměrů.

Jedním z prvních exkluzivních titulů, se kterým Sony na konci roku 2013 představovalo nový PlayStation, byla hra Knack, která se snažila kromě jiného ukázat i možnosti výkonu PS4. Hra přišla se zajímavým konceptem, kdy je základní postava – malý Knack, schopen růst se sběrem relikvií v podobě malých částí, jako jsou krychle, kostičky, kuličky a podobně, jež jsou rozeseté po úrovních. Má to ale samozřejmě háček – pokud jste zasaženi nepřítelem, tak je ztrácíte, zmenšujete se a ztrácíte tím pádem i sílu.

knack-2-screen-05-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-06-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-07-ps4-eu-08may17.jpeg
Knack staví na úspěchu jedničky a stejných mechanismech, nabízí však i novinky.

Tvůrci hry ale chytře zapracovali do úrovní i různé varianty tohoto principu, takže je možné tímto způsobem využívat třeba ledové částice a podobně. Jedničku jsem si poprvé zahrál těsně před dvojkou a musím říct, že jde rozhodně o velmi zábavnou hru s velmi pěknou malovanou grafikou, která s aktuálními aktualizacemi funguje na PS4 Pro i ve 4K rozlišení. Jak je na tom ale nový, druhý díl?

Komplexnější zábava

První, co vás u nového dílu trochu zarazí, je temnější paleta barev, což je trochu škoda, protože zářivější barvy v jedničce byly rozhodně pěkné, jako z nějakého animáku. Můžete si vybrat, zda hra poběží ve Full HD v 60 snímcích za sekundu nebo ve 4K s 30 snímky za sekundu (nejde o nativní 4K, ale o rozlišení 3 200 x 1 800 pixelů checkerboard rendering) s podporou HDR. Hra běží velmi plynule, využití HDR bohužel zahlédnete jen minimálně, například u svítících krystalů a podobně.

knack-2-screen-05-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-04-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-04-ps4-eu-08jun17.jpegknack-2-screen-04-ps4-eu-08may17.jpeg
Rozmanité boje jdou Knackovi tradičně nejlépe, možností je požehnaně.

V příběhu se setkáváme se starými známými z jedničky, ale pochopitelně přichází nový „vůdce“, který se zase zblázní a chce ovládnout celý svět pomocí starodávných technologií, čemuž musíte zabránit.

Knack ve druhém díle dostává mnohem komplexnější schopnosti, než tomu bylo dříve. Kromě klasických úderů totiž můžete postupně upgradovat na další typy útoků, které výrazně zlehčují průchod a zabití nepřátel. Schopnosti nových útoků dostáváte z části automaticky a z části sběrem vzácných krabiček, body poté můžete uplatnit v klasickém stromu dovedností.

Díky tomu je průchod hrou striktně lineární a jednoduchý a takřka nenaleznete oblast nebo soupeře, na kterém byste se zasekli delší dobu. Knack není Dark Souls, byť má i několikafázové bossy. Velmi pozitivním posunem je i minimalizace opakování „prázdných“ částí a malých otravných nepřátel v podobě malých brouků a podobně, které se hojně vyskytovali v jedničce.

Kromě bojování je ale důležitou součástí hry průchod platformami, které jsou jak statické, tak i pohyblivé a jsou nebezpečné v průběhu času. Tvůrci navíc připravili zajímavou vlastnost – při vyšší obtížnosti se v některých částech levelů mění mapa a jste nuceni jít zcela novou a těžší cestou. To je rozhodně skvělá zpráva, protože si hru můžete zahrát znovu a trochu nově, nikoli pouze s těžšími nepříteli.

knack-2-screen-03-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-02-ps4-eu-08may17.jpegknack-2-screen-03-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-03-ps4-eu-08jun17.jpeg
Knack je přece jen plošinovka, rozličného skákání si tedy užijete do sytosti.

Při průchodu hrou dochází na těchto platformách i k nutnosti rychlého a přesného přepínání mezi malým zranitelným Knackem a obřím silným Knackem. Přidejte k tomu to, že malý Knack je opravdu velmi křehký a máte zaděláno na problémy.

Oproti jedničce můžete využívat i prostředky goblinů jako jsou děla a dokonce nasednout do tanku nebo později i do obří robota Titána, jde ale o krátkou výjimku.

Jednoduché logické úkoly

V průběhu hry musíte řešit řadu logických úkolů, které jsou spojené i s novými částicemi, jenž dokáže Knack využívat. Typickým příkladem je kovová struktura, díky které můžete spojit dva body a propojit je tak elektřinou. Využívá se například i zamrazení rotujících kol a nechybí ani klasické posouvání beden.

knack-2-screen-02-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-01-ps4-eu-05dec16.jpegknack-2-screen-01-ps4-eu-08jun17.jpegknack-2-screen-01-ps4-eu-08may17.jpeg
Puzzle ve hře jsou, patří ale spíše do oblasti jednodušších. Žádné těžké oříšky nečekejte.

Ve všech případech je to velmi jednoduché, osobně jsem hru hrál ve dvojici a všechno šlo jako po másle. Na jednu stranu je to dobře  - hra velmi slušně ubíhá a nikde vás nečeká větší frustrace. I přes to se ale nemusíte bát, že by hra uběhla rychle – čeká vás 15 kapitol, každá s několika levely a dohrání je nečekaně dlouhé, přibližně osm až deset hodin, což je vzhledem k žánru poměrně slušné.

Chce to více nápadů

I když se Knack 2 rozhodně povedl a posunul na další úroveň, tvůrci mohli s konceptem určitě vymyslet mnohem více komplexnějších věcí, protože typů kostiček by mohlo být mnoho, stejně tak v případě forem zmenšování a zvětšování. V tom se bohužel systém od jedničky takřka nezměnil.

Inovací, které potěší, je pouze několik, ale rozhodně je dvojka nutností pro všechny majitele jedničky a pro ty, co si chtějí užít zábavnou 3D skákačku, která poskytne skvělý zážitek i při hře ve dvou hráčích.

Hodnocení: 4 / 5

Klady:

  • Komplexnější útoky
  • Rozmanité levely a částice
  • Dlouhá herní doba

Zápory:

  • Jednoduché logické úkoly
  • Temnější grafika
  • Minimální využití HDR

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Hry roku 2018: pecky, na které se vyplatí zaostřit

Hry roku 2018: pecky, na které se vypl…

Musíte uznat, že minulý rok byl po herní stránce opravdu nabitý. Rok 2018 by ale snad mohl ten loňský ještě předčit. Některé z očekávaných pecek jsme pro vás vybrali, abyste se s námi měli na co těšit.

17.  1.  2018 |
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 7 N/A
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Playstation 4 v roce 2018: nejočekávanější hry platformy

Playstation 4 v roce 2018: nejočekávan…

Sice jste si u nás nedávno mohli přečíst o očekávaných hrách, tím ale ani zdaleka nekončíme. Letošní rok toho totiž přinese mnohem více než by se mohlo zdát. Začneme s tím, co se v tomto roce dostane na konzoli Playstation 4.

6.  1.  2018 |
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A