Kojima: Po střílečkách je zdaleka největší poptávka

Herní vývojáři z Japonska tomuto trendu dokážou jen těžko konkurovat.

Není žádným tajemstvím, že se v současné době daří především střílečkám z vlastního pohledu - série Call of Duty a Battlefield toho jsou více než přesvědčivým důkazem. Uvědomuje si to i Hideo Kojima, tvůrce Metal Gearu, podle něhož tomuto trendu Japonsko nedokáže účinně konkurovat.

"Dnes je konkurence mnohem větší," řekl Kojima pro britský Official Playstation Magazine. "Když se v celosvětovém měřítku podíváte na AAA tituly, zjistíte, že je mezi nimi možná jen deset velkých her, které dokážou získat hráčovu pozornost. Nejsem si jistý, jak tomu může Japonsko konkurovat."

Podle něj jsou hráči se současnou situací spokojení, o jiný druh her je malý zájem. "Myslím, že je to dáno poptávkou - zákazníkům to tak vyhovuje. Střílečky z vlastního pohledu se prodávají jako rohlíky, kvůli čemuž není dost silná poptávka po jiných věcech. A to je důvod, proč jsou originální nápady na ústupu."

"Lidem vyhovuje, že stačí dělat jen malá vylepšení a že stačí upravit jen to a tamto - pokud je o takový materiál zájem, bude se to dít i nadále. Příliš velký problém s tím nemám, zároveň je ale fajn vidět, když se někdo snaží o něco nového."

Zdroj: OPM UK
Váš názor Další článek: Co takhle trochu hudby aneb první český Minecraft song

Témata článku: , , , ,