Končí Valve s epizodickými hrami?

Tvůrce série Half-Life byl jedním z prvních výrobců, který prosazoval epizodické vydávání her prostřednictvím očekávané série expanzí Episode One až Three. Dnes se nad přístupem k vývoji těchto datadisků zamyslel sám ředitel Valve Gabe Newell, jenž pro internetový magazín CVG prozradil, že po vydání třetí epizody Half-Life 2 hodlá sumarizovat klady a zápory epizodní výroby a případně se jí nadobro vzdát.

  

Kouzlo epizodického vydávání je v rychlém přínosu nových příběhů hráčům a pružnější reakce na technologický vývoj – s každou epizodou se může hra posunout kupředu a přinést něco nového. To však v případě datadisků Half-Life 2 nefungovalo, první část byla ohlášena zhruba před dvěmi a půl lety, přičemž druhý díl Episode Two vyjde na PC teprve 10. října. Newell se chce posadit s hráči a prodebatovat jejich tužby. Chtějí spíše velké monolitické projekty, které budou ve vývoji několik let, nebo menší jednohubky ve stylu obrozeného Sama & Maxe z dílen Telltale Games? Gabeovi se rovněž líbí přístup společnosti Blizzard a jejího updatování světa World of Warcraft relativně pravidelnými patchi, jež vždy přinesou kopu nového obsahu (úkoly, dungeony apod.) zdarma a flexibilně. A co si přejeme my? Valve, kašli na epizody, dej nám Half-Life 3!

Zdroj: CVG

Diskuze (5) Další článek: Modifikační koutek – ve znamení Dawn of War

Témata článku: , ,