Korunní princ přichází aneb první detaily o hře Half-Life 2

Neoplýval revolučním grafickým kabátem, příběhem či multiplayerem. A přesto byl a dodnes je králem atmosférických stříleček na PC. Řeč je o výtvoru Half-Life společnosti Valve Software, hře, která oslnila hráčskou veřejnost nenapodobitelnou atmosférou a hratelností. Nyní pro ni nastává čas nuceného odchodu do penze. Obloha nad očekávaným volným pokračováním se totiž pomalu rozjasňuje.
Korunní princ přichází aneb první detaily o hře Half-Life 2

Očekával se od něj zážitek, který předčí vše doposud známé. Zábava, která si vás získá nejen skvostnou atmosférou, ale také napínavým příběhem, kvalitní umělou inteligencí či příběhem. A on to vše nabídnul v podobě a provedení, o kterém snil jen málokdo z realistů tehdejší doby - tak zní krátká charakteristika Half-Life, bez sebemenších pochybností nejlepší akční hry roku 1998, jednoho z nejlepších FPS titulů všech dob a nepsaného krále atmosférických stříleček na PC. Dlouho jsme čekali, zda-li se skutečně dočkáme druhého dílu, stejně revolučního nástupce - a ona doba skutečně nastala. Podívejme se tedy, jaké informace vychrlily stránky několika herních časopisů a četných diskusních fór na adresu plánovaného druhého pokračování.

Je až k nevíře, že vývoj pokračování (nazvaného krátce Half-Life 2) probíhá již od konce roku 1998. První práce na hře tak pravděpodobně započaly ještě před uveřejněním staršího a zkušenějšího bratříčka o vánocích 1998, který po celém světě pobral nemalé množství ocenění. Ptáte se na důvod, proč se o všem dovídáme až nyní? Není třeba žádných spekulací - autoři dali nepochybně před publicitou a neutichajícím zájmem hráčů přednost klidu, který je tak potřebný pro odvedení kvalitní práce.

 

 

V druhém dílu se opět ocitneme v roli Gordona Freemana, nesmělého vědátora a hrdiny původního Half-Life. Celé dění a práce na osvobození a záchraně světa před útokem mimozemské civilizace se tentokráte bude odehrávat v útrobách jednoho z východoevropských (a samozřejmě fiktivních) měst, nazvaného prostě a výstižně City 17. Proti vám budou opět stát tuny vetřelců, naopak na vaši stranu se tentokráte postaví i několik zástupců rasy Xen. Mimochodem - autorem příběhu má být stejný člověk, který jej vytvořil i pro původní hru. To nám budiž zárukou, že nás po této stránce čeká neméně působivý zážitek, umocněný množstvím interaktivních scén.

Moderní first-person střílečky posledních let trpí významným neduhem v podobě jejich nepostačující délky. Investice do titulu, který vás bude bavit jen po jeden víkend, jistě nelze považovat za výhodnou. Tvůrci ze společnosti Valve Software si však bezpochyby hodlají dát na tuto skutečnost dobrý pozor a tak by nás v rámci 12 kapitol druhého dílu měla čekat celkem 40 hodinová porce zábavy. Nakolik bude Half-life 2 obdařen multiplayerem prozatím není známo. Takřka jisté však naopak je, že společnost nám bude dělat několik starších a již dobře známých postav (Barney a G-Man), byť o několik málo měsíců a let starších a šedivějších. Významnou roli v celém příběhu coby kolegyně a partnerka Gordona Freemena bude hrát i dívka Alyx Vance, která se objevila na jednom z obrázků.

Motorem volného pokračování má být kompletně nový engine firmy Valve Software, nazvaný Source. Ten by se měl jako vždy pyšnit efektivním zpracováním všech scenérií či dokonalou animací postav. Mezi jednu z jeho hlavních výhod lze řadit také přijatelné hardwarové nároky. Jako minimální (hratelná) konfigurace pro Half-Life 2 jest určeno PC osazené procesorem 700 MHz s DirectX 6.0 kompatibilní grafickou kartou. Pro působivý zážitek a vychutnání všech slastí však bude třeba PC o řád silnější, konkrétně s procesorem o frekvenci 2 GHz + grafickým čipem podobným GeForce 4.

 

A pak jsou tu samozřejmě další, neméně významné stránky hry. Na prvním místě snad nelze než nezmínit atmosféru - první díl byl malým atmosférickým zázrakem, který vám nedovolil vydechnout do posledního okamžiku, výstřelu, slova. Jak se odstup času a vzrůstající význam zpracování projeví právě na ni? Doufejme, že veškerý efekt bude pouze pozitivního rázu. To samé platí i o umělé inteligenci - už původní Half-Life dokázal po této stránce nevídané a druhý díl tak doufejme nebude výjimkou. Takoví strážci a vojáci by měli být schopni využívat výhod přesily, dobře se krýt a logicky reagovat na vzniklou situaci.

Hlavní rysy hry:

  • Half-Life 2 je vývoji již takřka pět let
  • Vývoj byl zahájen v době, kdy do obchodů dorazil první díl (!!!)
  • Příběh se odehrává ve východoevropském městě City 17, opět tématika útoku mimozemské civilizace
  • Autorem scénáře i příběhu je stejný člověk, jako v případě jedničky
  • V hlavní roli se setkáme znovu s Gordonem Freemanem
  • Společnost nám bude dělat několik starších (Barney a G-Man) i nových postav
  • Hra by se měla skládat z 12 kapitol a nabídnout zhruba 40 hodinovou porci zábavy
  • Druhý díl je poháněn novým enginem firmy Valve nazvaným Source
  • Minimální konfigurace PC 700 MHz a DirectX 6.0 kompatibilní karta, optimální 2 GHz procesor a grafická karta osazená čipem GeForce 4 a jemu podobnými

Ať vás již dokázaly první informace dostatečně nasytit či byly jen malým bezvýznamným předkrmem, to nejlepší jsem si ponechal až na samý závěr. Nejde o žádné zpestření hry, nýbrž o prosté datum vydání. To je podle dostupných údajů plánováno již na třicátý den měsíce září, jiné zdroje hovoří o říjnu či listopadu letošního roku. Jen těžko lze odhadnout, který z termínu je nejblíže pravdě. Přesto je vysoce pravděpodobné, že krabice s hrou se na pultech obchodů ocitne nejpozději o vánočních svátcích, titul Half-Life 2 si navíc budete moci pořídit také přes nedávno spuštěný distribuční systém Steam firmy Valve.

 

A malý bonbónek na závěr. Nezávisle na úspěchu připravovaného pokračování prý bylo rozhodnuto také o vývoji dalšího nástupce, titulu Half-Life 3. Že by se opakovala situace s vývojem prvního a druhého dílu a ve studiích Valve Software se tak již na třetím pokračování usilovně pracuje? Pravda nám zřejmě zůstane po několik let skryta. I tak byl ale dán prostor všem spekulantům, krásnému to povolání každého z řad hráčů i herních novinářů.

Oficiální stránky: Prozatím nejsou
Výrobce: Valve Software (
http://www.valvesoftware.com/)
Vydavatel: Vivendi (http://www.vivendiuniversal.com/
)


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A