Krev stéká hluboko... W.A.T.E.R.

Dělat (počítačové) hry, to chce odvahu. O tom by vám myslím mohl dlouze povídat téměř každý, kdo se o to kdy byť i jen pokusil. Například takový Robert Holm, bývalý zaměstnanec slavného vývojářského studia Digital Anvil. Tenhle ambiciózní chlapík si užil své, než se mu konečně podařilo založit vlastní soukromou společnost Arithmetic Studios a ohlásit první projekt - revoluční W.A.T.E.R. Blood Runs Deep.
Krev stéká hluboko... W.A.T.E.R.
Dělat (počítačové) hry, to chce odvahu. O tom by vám myslím mohl dlouze povídat téměř každý, kdo se o to kdy byť i jen pokusil. Například takový Robert Holm, bývalý zaměstnanec slavného vývojářského studia Digital Anvil. Tenhle ambiciózní chlapík si užil své, než se mu konečně podařilo založit vlastní soukromou společnost Arithmetic Studios a ohlásit první projekt - revoluční W.A.T.E.R. Blood Runs Deep.

Hra W.A.T.E.R. Blood Runs Deep má být jakýmsi nástupcem dosud zřejmě nepřekonaného Deus Exe. Má na to skutečně hodně času - její vydání je totiž plánováno teprve na rok 2004. Primárně bude určena pro PC platformu, tedy již dlouhý čas zaběhnuté ovládání pomocí myši a klávesnice, konzolové verze zatím nejsou potvrzeny ani vyloučeny. Robert Holm je skutečně velký tajnůstkář - snad je to kvůli tomu, že jeho hra je zatím ve velmi ranných fázích vývoje, snad kvůli tomu, že je skutečně natolik revoluční, že z ní nechce zatím poodhalit téměř ani kousíček. V každém případě je to zatím zcela privátně financovaný projekt - ctěný pan Holm se musel vzdát mnoha cenných statků, aby mohl v jejím vývoji pokračovat, například své milované korvety.

Water Bloodr Runs DeepWater Bloodr Runs Deep

Na oficiálních stránkách hry (http://www.bloodrunsdeep.com/) je prozatím k dispozici poměrně zajímavý úvod do příběhu, který bude tuto epickou 3D akční adventuru (to je alespoň můj odhad žánru) doplňovat.

Odehrává se v daleké budoucnosti roku 3557, kdy nejcennější látkou na zemi je, ano, čekáte správně, voda. Poslední polární ledovce pomalu ale jistě ubývají a globální oteplování se chystá zahubit celičkou planetu. Atmosféra je silně toxická. Vegetace téměř vymizela. Na tomto světě vládne jediná, téměř všemocná organizace zvaná UGAN (Unified Global Association of Nations - Sjednocená Globální Asociace Národů). Ta se později stala pouhopouhým bojištěm o to, kdo nakonec ovládne veškerou dostupnou vodu - na jistou dobu se jím stal jakýsi Lawrence Dreg, který zformoval speciální skupinu zvanou W.A.T.E.R. (Worldwide Aquatic Tracking Extraction and Retrieval - Celosvětové vodní vyhledávání a odčerpávání), která měla za úkol najít a jakýmkoliv způsobem pro něj získat veškeré zbývající zásoby vody na celém světě. Prostě a jednoduše, tenhle Lawrence je Skutečný Zloduch. S největší pravděpodobností také právě ten, proti kterému budete ve hře bojovat.

"Umělá inteligence, grafika, design levelů - každý aspekt hry je ten nejdůležitější. Aby se z toho pak mohla stát dokonalá pochoutka. Jakmile někde něco nepasuje, přebývá nebo chybí, zážitek je tím poznamenaný. Jistěže jste se najedli, ale chutnalo vám? Moje hry se právě o to snaží - aby vám chutnaly. Ale teď doopravdy. Pravda je taková, že hratelnost je tím ze všech nejdůležitějším aspektem, a to u kteréhokoliv titulu. Změnil se hráč nějak po dohrání naší hry? Hrál ji rád? Je to pro něj něco jako droga? Chceme dělat právě takové hry, hry, které budou jako drogy. Což nás opět přivádí k analogii s jídlem. Ať už je to droga, jídlo, nebo hra, vždy je nutné správně namíchat všechny ingredience, abyste dosáhli bezvadného konečného produktu."

- Robert Holm.

Tak uvidíme. Robert Holm slíbil, že jak se bude vývoj hry dostávat dál a dál, bude pomaloučku poodhalovat roušku nad dalšími detaily ohledně tohoto svého skutečně velkolepého projektu. Mimoto také nedávno oznámil, že jeho společnost pracuje na dalším herním titulu - tentokrát s již poněkud kratší dobou vývoje. Má se jmenovat Alien Strike a odehrávat se za Druhé světové války. Zřejmě "bokovka" aby si vydělal nějaké ty penízky na mnohem větší, hezčí a také náročnější W.A.T.E.R. Blood Runs Deep. Snad se mu to podaří a my se dočkáme dalšího neuvěřitelného zážitku, tak jak se to podařilo hře Deus Ex.

Zajímavé odkazy: oficiální stránky hry - http://www.bloodrunsdeep.com/, oficiální stránky výrobce - http://www.arithmeticstudios.com/.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A