Krvavá lázeň 2

Snad i tak nějak by se dal přepsat název hry Postal 2. Vy, kteří si vzpomenete na první Postal mi jistě dáte za pravdu. Tak násilná akční hra do té doby snad ještě nevznikla - vyhřezlé vnitřnosti, potoky krve, planoucí, potácející se a ječící oběti, to jsou jen některé scény, které byly v této hře k vidění. S čím přijde Postal 2? O tom se dočtete v této novince.
Krvavá lázeň 2

Prvního dílu se prodalo, ač se to může zdát i přes četné zákazy v mnoha zemích skoro neuvěřitelné, na 200 000 kusů po celém světě. To samozřejmě není žádný oslnivý úspěch, ale zdaleka se nejedná ani o nějaký propadák, takže se není co divit, že se vývojáři ve společnosti Running With Scissors rozhodli zapracovat na druhém díle, ač až o mnoho let později (první Postal vyšel roku 1997, tedy již před pěti lety!).

Postal 2 bude znovu čistá akce založená na jednoduché formulce znějící přibližně takto: chlápek+bouchačka=masakr. Rozdíl oproti prvnímu dílu je hlavně v tom, že na scénu už nebude pohled izometrický, nýbrž plně 3D, autoři se rozhodli využít zaběhlého Unreal enginu. Jednička byla často kritizovaná pro absenci příběhu, jenže, jak říká sám hlavní designér hry, "K čemu by vám sakra asi byl v týhle hře příběh, he? Tohle je akce, akce, akce! Jde tady o zábavu, ne o nějaký blbý čučení na příběh. To si pusťte Esmeraldu!" Mno, přesně takhle to asi neřekl, ale určitě to nějak tak myslel. Jak tedy hra vlastně začne? Úplně jednoduše - jdete nakoupit. Mléko, rohlíky, předměty každodenní (s)potřeby. Jste v Americe. Můžete vlastnit a taky vlastníte zbraň - samozřejmě čistě pro vlastní sebeobranu. Jenže to ráno kdy jdete nakoupit vás zrovna někdo namíchne, krutě namíchne. Namíchne vás tak, že dostanete chuť mu taky pořádně zamíchat... vnitřnostmi. Takže vytáhnete svou sebeorannou zbraň a začnete se s ní sebebránit. A abyste měli jistotu, že vás to ráno už nikdo nenamíchne, zmasakrujete pro jistotu celou ulici. Když je práce hotová, půjdete si domů dát snídani.

Připadá vám to jako pěkně ulítlá fantasmagorie? Pořád reálnější než oživlí zombíci, pobláznění kyborgové nebo přilétnuvší ufoni. Vlastně to dnes už ani není tak úplně fantasmagorie, když pomyslíme, co se děje na některých zahraničních školách nebo třeba v ulicích Jeruzaléma. Navíc sám název Postal vychází z anglického spojení "go postal", které se objevilo někdy v roce 1986, když si jeden VELMI nespokojený zaměstnanec jedné americké pošty usmyslel, že zastřelí svého šéfa a pro jistotu také některé své spolupracovníky.
Autoři se chlubí tím, že v Postalu 2 se hráči setkají s některými dosud nevídanými efekty týkajícími se zejména různých tělních tekutin a lidského těla obecně. Většina jejich snahy je tedy zaměřena na vymodelování dokonale interaktivního, živoucího prostředí, ve kterém se budou hráči moct dosyta vyřádit, vybít agresi. Zábava, to je hlavní motto(r) celé hry.

Po technologické stránce staví Postal 2, jak jsem se již zmínil, na nejnovější verzi Unreal enginu od Epicu, ale také na MathEngine od Karma Software. Jak ale říkají samotní autoři hry, "zaměřujeme se především na samotnou hru, nikoliv na technologii, na které je postavena". Možná to je také důvod, proč si licencovali cizí enginy a nezačali pracovat na svém vlastním. V Postalu 2 dojde dokonce i na taktické rozhodování - sice ne typu "mám nejdřív odpálit dveře nebo zabít stráže", ale spíše "jak hluboko do davu mohu zajít, než si lidé kolem všimnou, že pod ně rozlévám benzín?". A to, uznejte sami, může být docela zajímavé. Vždycky bude nutné hlídat si "zadní vrátka", mít vytipovaný úkryt a podobně - protože i v Postalu 2 bude samozřejmě možné zemřít. Nemyslete si, že nevinní občané se nechají jen tak masakrovat. Příjemné je, že tvůrci myslí i na hráče s poněkud zašlým hardwarem, takže ve hře nalezneme mnoho nastavení různých detailů, aby běžela dobře i na slabších konfiguracích. Poslední důležitou informací ohledně Postalu 2 je to, že díky základům v Unreal enginu lze očekávat výbornou podporu multiplayerového hraní. A to se počítá.

Vydání hry Postal 2 je plánováno na konec prázdnin.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

včera | | 17 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A