Krvavá lázeň 2

Snad i tak nějak by se dal přepsat název hry Postal 2. Vy, kteří si vzpomenete na první Postal mi jistě dáte za pravdu. Tak násilná akční hra do té doby snad ještě nevznikla - vyhřezlé vnitřnosti, potoky krve, planoucí, potácející se a ječící oběti, to jsou jen některé scény, které byly v této hře k vidění. S čím přijde Postal 2? O tom se dočtete v této novince.
Krvavá lázeň 2

Prvního dílu se prodalo, ač se to může zdát i přes četné zákazy v mnoha zemích skoro neuvěřitelné, na 200 000 kusů po celém světě. To samozřejmě není žádný oslnivý úspěch, ale zdaleka se nejedná ani o nějaký propadák, takže se není co divit, že se vývojáři ve společnosti Running With Scissors rozhodli zapracovat na druhém díle, ač až o mnoho let později (první Postal vyšel roku 1997, tedy již před pěti lety!).

Postal 2 bude znovu čistá akce založená na jednoduché formulce znějící přibližně takto: chlápek+bouchačka=masakr. Rozdíl oproti prvnímu dílu je hlavně v tom, že na scénu už nebude pohled izometrický, nýbrž plně 3D, autoři se rozhodli využít zaběhlého Unreal enginu. Jednička byla často kritizovaná pro absenci příběhu, jenže, jak říká sám hlavní designér hry, "K čemu by vám sakra asi byl v týhle hře příběh, he? Tohle je akce, akce, akce! Jde tady o zábavu, ne o nějaký blbý čučení na příběh. To si pusťte Esmeraldu!" Mno, přesně takhle to asi neřekl, ale určitě to nějak tak myslel. Jak tedy hra vlastně začne? Úplně jednoduše - jdete nakoupit. Mléko, rohlíky, předměty každodenní (s)potřeby. Jste v Americe. Můžete vlastnit a taky vlastníte zbraň - samozřejmě čistě pro vlastní sebeobranu. Jenže to ráno kdy jdete nakoupit vás zrovna někdo namíchne, krutě namíchne. Namíchne vás tak, že dostanete chuť mu taky pořádně zamíchat... vnitřnostmi. Takže vytáhnete svou sebeorannou zbraň a začnete se s ní sebebránit. A abyste měli jistotu, že vás to ráno už nikdo nenamíchne, zmasakrujete pro jistotu celou ulici. Když je práce hotová, půjdete si domů dát snídani.

Připadá vám to jako pěkně ulítlá fantasmagorie? Pořád reálnější než oživlí zombíci, pobláznění kyborgové nebo přilétnuvší ufoni. Vlastně to dnes už ani není tak úplně fantasmagorie, když pomyslíme, co se děje na některých zahraničních školách nebo třeba v ulicích Jeruzaléma. Navíc sám název Postal vychází z anglického spojení "go postal", které se objevilo někdy v roce 1986, když si jeden VELMI nespokojený zaměstnanec jedné americké pošty usmyslel, že zastřelí svého šéfa a pro jistotu také některé své spolupracovníky.
Autoři se chlubí tím, že v Postalu 2 se hráči setkají s některými dosud nevídanými efekty týkajícími se zejména různých tělních tekutin a lidského těla obecně. Většina jejich snahy je tedy zaměřena na vymodelování dokonale interaktivního, živoucího prostředí, ve kterém se budou hráči moct dosyta vyřádit, vybít agresi. Zábava, to je hlavní motto(r) celé hry.

Po technologické stránce staví Postal 2, jak jsem se již zmínil, na nejnovější verzi Unreal enginu od Epicu, ale také na MathEngine od Karma Software. Jak ale říkají samotní autoři hry, "zaměřujeme se především na samotnou hru, nikoliv na technologii, na které je postavena". Možná to je také důvod, proč si licencovali cizí enginy a nezačali pracovat na svém vlastním. V Postalu 2 dojde dokonce i na taktické rozhodování - sice ne typu "mám nejdřív odpálit dveře nebo zabít stráže", ale spíše "jak hluboko do davu mohu zajít, než si lidé kolem všimnou, že pod ně rozlévám benzín?". A to, uznejte sami, může být docela zajímavé. Vždycky bude nutné hlídat si "zadní vrátka", mít vytipovaný úkryt a podobně - protože i v Postalu 2 bude samozřejmě možné zemřít. Nemyslete si, že nevinní občané se nechají jen tak masakrovat. Příjemné je, že tvůrci myslí i na hráče s poněkud zašlým hardwarem, takže ve hře nalezneme mnoho nastavení různých detailů, aby běžela dobře i na slabších konfiguracích. Poslední důležitou informací ohledně Postalu 2 je to, že díky základům v Unreal enginu lze očekávat výbornou podporu multiplayerového hraní. A to se počítá.

Vydání hry Postal 2 je plánováno na konec prázdnin.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

22.  1.  2018 | | 8 N/A
8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |