Krvavá lázeň 2

vytisknout velikost písma
Snad i tak nějak by se dal přepsat název hry Postal 2. Vy, kteří si vzpomenete na první Postal mi jistě dáte za pravdu. Tak násilná akční hra do té doby snad ještě nevznikla - vyhřezlé vnitřnosti, potoky krve, planoucí, potácející se a ječící oběti, to jsou jen některé scény, které byly v této hře k vidění. S čím přijde Postal 2? O tom se dočtete v této novince.
Krvavá lázeň 2

Prvního dílu se prodalo, ač se to může zdát i přes četné zákazy v mnoha zemích skoro neuvěřitelné, na 200 000 kusů po celém světě. To samozřejmě není žádný oslnivý úspěch, ale zdaleka se nejedná ani o nějaký propadák, takže se není co divit, že se vývojáři ve společnosti Running With Scissors rozhodli zapracovat na druhém díle, ač až o mnoho let později (první Postal vyšel roku 1997, tedy již před pěti lety!).

Postal 2 bude znovu čistá akce založená na jednoduché formulce znějící přibližně takto: chlápek+bouchačka=masakr. Rozdíl oproti prvnímu dílu je hlavně v tom, že na scénu už nebude pohled izometrický, nýbrž plně 3D, autoři se rozhodli využít zaběhlého Unreal enginu. Jednička byla často kritizovaná pro absenci příběhu, jenže, jak říká sám hlavní designér hry, "K čemu by vám sakra asi byl v týhle hře příběh, he? Tohle je akce, akce, akce! Jde tady o zábavu, ne o nějaký blbý čučení na příběh. To si pusťte Esmeraldu!" Mno, přesně takhle to asi neřekl, ale určitě to nějak tak myslel. Jak tedy hra vlastně začne? Úplně jednoduše - jdete nakoupit. Mléko, rohlíky, předměty každodenní (s)potřeby. Jste v Americe. Můžete vlastnit a taky vlastníte zbraň - samozřejmě čistě pro vlastní sebeobranu. Jenže to ráno kdy jdete nakoupit vás zrovna někdo namíchne, krutě namíchne. Namíchne vás tak, že dostanete chuť mu taky pořádně zamíchat... vnitřnostmi. Takže vytáhnete svou sebeorannou zbraň a začnete se s ní sebebránit. A abyste měli jistotu, že vás to ráno už nikdo nenamíchne, zmasakrujete pro jistotu celou ulici. Když je práce hotová, půjdete si domů dát snídani.

Připadá vám to jako pěkně ulítlá fantasmagorie? Pořád reálnější než oživlí zombíci, pobláznění kyborgové nebo přilétnuvší ufoni. Vlastně to dnes už ani není tak úplně fantasmagorie, když pomyslíme, co se děje na některých zahraničních školách nebo třeba v ulicích Jeruzaléma. Navíc sám název Postal vychází z anglického spojení "go postal", které se objevilo někdy v roce 1986, když si jeden VELMI nespokojený zaměstnanec jedné americké pošty usmyslel, že zastřelí svého šéfa a pro jistotu také některé své spolupracovníky.
Autoři se chlubí tím, že v Postalu 2 se hráči setkají s některými dosud nevídanými efekty týkajícími se zejména různých tělních tekutin a lidského těla obecně. Většina jejich snahy je tedy zaměřena na vymodelování dokonale interaktivního, živoucího prostředí, ve kterém se budou hráči moct dosyta vyřádit, vybít agresi. Zábava, to je hlavní motto(r) celé hry.

Po technologické stránce staví Postal 2, jak jsem se již zmínil, na nejnovější verzi Unreal enginu od Epicu, ale také na MathEngine od Karma Software. Jak ale říkají samotní autoři hry, "zaměřujeme se především na samotnou hru, nikoliv na technologii, na které je postavena". Možná to je také důvod, proč si licencovali cizí enginy a nezačali pracovat na svém vlastním. V Postalu 2 dojde dokonce i na taktické rozhodování - sice ne typu "mám nejdřív odpálit dveře nebo zabít stráže", ale spíše "jak hluboko do davu mohu zajít, než si lidé kolem všimnou, že pod ně rozlévám benzín?". A to, uznejte sami, může být docela zajímavé. Vždycky bude nutné hlídat si "zadní vrátka", mít vytipovaný úkryt a podobně - protože i v Postalu 2 bude samozřejmě možné zemřít. Nemyslete si, že nevinní občané se nechají jen tak masakrovat. Příjemné je, že tvůrci myslí i na hráče s poněkud zašlým hardwarem, takže ve hře nalezneme mnoho nastavení různých detailů, aby běžela dobře i na slabších konfiguracích. Poslední důležitou informací ohledně Postalu 2 je to, že díky základům v Unreal enginu lze očekávat výbornou podporu multiplayerového hraní. A to se počítá.

Vydání hry Postal 2 je plánováno na konec prázdnin.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A