PC | RPG | Preview

Krvavé pokračování Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Už před třemi lety se na svět vynořila hra Vampire: The Masquerade - Redemption, skvělé 3rd person RPG inspirované upírskými příběhy nakladatelství White Wolf. Těsně před zahájením E3 byly zveřejněny první informace o pokračování této klasiky, kterou do svých rukou vzala společnost Troika Games, a my vám dnes přinášíme podrobnější informace i první screenshoty. Mimochodem, hra poběží na enginu Half-Life 2!
Krvavé pokračování Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Redemption představoval skvělé skloubení oku lahodící 3D grafiky a propracovaného RPG systému. Pokračování s podtitulem Bloodlines se však ponese mnohem více v akční rovině, už proto, že pohled se mění ze třetí osoby na první. O vývoj dvojky už se také nestará původní developer Nihilistic, ale v dnešní době stále populárnější Troika Games, tvůrci úspěšného steampunkového RPG jménem Arcanum (kteří mimoto také pracují na čistokrevném AD&D RPG Greyhawk: The Temple of Elemental Evil, o kterém jsme nedávno psali v tomto článku).

 

 

Proč si Activision vybral zrovna je? Možná proto, jak skvěle dokáží vyprávět příběh a vystihnout atmosféru prostředí. Ostatně i oni sami tvrdí, že ačkoliv jim HL2 herní engine od Valve dává k dispozici mnoho nových akčních prvků, stále půjde o klasickou hru "z pera" Troika Games, což znamená rozvětvené dialogy, bohatý vývoj postav, zajímavé questy a nelineární příběh.

Ten se odehrává v gotické obdobě Města andělů Los Angeles. Některá místa se inspirovala skutečnými lokacemi, jiná jsou naopak vyfantazírovaná od podlahy až po střechu. Podíváte se nejen do extravagantních sídel bohatých vampírských mocipánů či erotických barů, ale také například do podzemních raverských klubů (alá Blade). Navštívíte jak vnitřní, tak venkovní lokace, ostatně bez úzkých, temně osvětlených uliček vyparáděných hordami odpadků a podivnými nápisy by to v pořádném upírském příběhu ani nešlo.

Hráč začne jako čerstvě kousnutý upír, který si může vybrat příslušnost k jednomu ze sedmi hratelných klanů. Každý z nich disponuje různými speciálními dovednostmi a hraní hry za každý z nich se nese v trochu jiném duchu.

Brujah - Ze skupiny vzdělaných filozofů se tento klan za poslední léta proměnil v partu násilnických anarchistů. Jejich zvláštní schopnosti se točí kolem těla a mnoho z nich slouží Camarille jako bojovníci. Díky své upíří krvi dokáží být silnější, odolnější a rychlejší.

Gangrel - Tihle upíři se narodili v divočině a tu také upřednostňují proti městskému prostředí, do kterého se ponořila většina ostatních klanů. Dokáží mluvit se zvířaty a dokonce i měnit svůj tvar. Čím jsou starší, tím více se podobají zvířatům.

Malkaviané - Jejich prokletím je šílenství. Většina z nich je, ať už to tak na povrchu vypadá, nebo ne, šílená. Za šílenstvím však leží mnoho tajemství a zdá se, že Malkaviané mají o historii vampírů a dalších dávných pravdách mnohem více povědomí než kterýkoliv jiný klan. Dokáží ovládat cizí mysli, dokáží být neviditelní a naopak vidět věci, které ostatní nevidění.

Nosferatu - Pro svůj strašlivý vzhled žijí spíše ve stokách a jiných temných koutech. Důvod, proč je členové ostatních klanů často vyhledávají je ten, že pokud se v daném místě něco děje, Nosferatu o tom bezpochyby vědí. Speciální dovednosti: rozmlouvání s nočními bytostmi, větší síla a skrývání.

Hlavní rysy hry:

  • 1st person akční RPG
  • sedm klanů za které můžete hrát
  • engine Half-Life 2
  • vyvojáři z Troika Games

Toreadoři - Umělci, tvůrci upířího světa. Uctívají krásu ve všech jejích formách - tyhle formy ovšem mohu být pro běžného smrtelníka v některých případech přinejmenším bizarní. Dokáží člověka uhranout, mají vytříbené smysly a jsou velmi rychlí. V rámci Camarilly jsou uznávaní pro svou sociální krutost. Jejich slabinou je však právě předmět největší obdivu - krása. Když narazí na něco opravdu krásného, dokáží třeba i několik hodin nehybně stát a kochat se jí. Smůla je, když má zrovna vyjít slunce...

Tremere - Nesmrtelnost získali poměrně originálním způsobem, ukradli ji. Kdysi to byla skupina mocných čarodějů, kteří zajali starého upíra a pomocí starobylých rituálů z něj dokázali vysát krev. Dokáží vnucovat svou vůli ostatním, mají silné smysly a především ono odvěké dědictví, totiž mocné magické schopnosti.

Ventrue - Mistři manipulace, své životy neobětují ničemu jinému než hromadění moci a majetku. Většina upírských princů, kteří vládnout jednotlivým městům pochází právě z tohoto  klanu. To oni založili Camarillu, upírskou organizaci, která je pro většinu z nich nejvyšší instancí. Bývají nadlidsky silní, odolní a dokážou lehce ovládat ostatní bytosti.

Podobně jako jednička, ani dvojka vlastně není ničím jiným než neustálým bojem, uzavírání a rozpouštění aliancí mezi jednotlivými klany. I tomu slouží výborná vlastnost Source enginu, totiž velmi pokročilé animace obličeje, které konečně dokáží vyjadřovat různé pocity a emoce. Jo, i upíři se můžou ksichtit.

Sečteno a podtrženo, Vampire: The Masquerade - Bloodlines se bude v mnohém podobat Deus-Ex, k dokonalému systému ovšem připojí své vlastní neodolatelné kouzlo upírských příběhů se vším, co k nim patří.

Datum vydání hry zatím nebylo přesně určeno, očekává se však někdy během roku 2004.

Výrobce: Troika Games (http://www.troikagames.com/)
Vydavatel: Activision (http://www.activision.com/)

Dostupné pro: PC
Žánr: RPG | 3rd person RPG
Výrobce: Troika Games | Webové stránky hry
  • Úchvatné audiovizuální zpracování
  • Zaručená replayabilita
  • Nádherné herní prostředí
  • Příběh a dialogy
  • Zpackané souboje
  • Otravně dlouhé časté načítání lokací
Diskuze (3) Další článek: E3 2003: Ukázka z hraní Deus Ex 2: Invisible War

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Silt je temné dobrodružství pod vodou pro fanoušky adventury Limbo

Silt je temné dobrodružství pod vodou pro fanoušky adventury Limbo

Černobílé dobrodružství pod vodou si bere zjevnou inspiraci.

Michal Maliarov
VideoAdventury
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

** Umíme vyrobit elektřinu ze Slunce ** Potřebujeme ale obrovskou baterii, kam ji uložíme na noc ** Jednou z cest jsou betonové gravitační baterie

Jakub Čížek
EnergetikaObnovitelné zdroje
Kouzlo jménem Adaptivní nabíjení. K čemu toto nastavení slouží, a jak dokáže ochránit baterii?

Kouzlo jménem Adaptivní nabíjení. K čemu toto nastavení slouží, a jak dokáže ochránit baterii?

** Po 500 nabíjecích cyklech mají baterie cca 80 % své původní kapacity ** Mobilní výrobci však mohou baterie softwarově chránit ** Řešení se nazývá Adaptivní nabíjení, a máte jej i ve svém telefonu

Martin Chroust
NabíjeníBaterieAndroid
Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

** Americké letectvo chce v nejbližší době postavit a otestovat prototyp nového samohybného děla ** To by mělo být schopné sestřelovat střely s plochou dráhou letu ** Při tom bude využívat munici určenou původně pro railgun

Stanislav Mihulka
VojenstvíUSA