Kung Fu Panda 2 - kreslící kung fu (recenze)

Kung Fu Panda 2 možná na první pohled vypadá jako klasická hra podle filmu, ale má jedno unikum: ovládá se pomocí kreslícího tabletu uDraw.

Kung Fu Panda se dostala do kin již před třemi roky a shodná doba také uběhla od stejnojmenné videohry. Většina her vytvořených podle filmových předloh končí bez zájmů hráčů na smetišti dějin, avšak první díl s roztomilým Po byl příjemnou výjimkou. Otázkou je, zda se totéž autorům podařilo i u druhého dílu.

Pokud jste ještě neviděli film se stejnojmenným názvem, můžete v klidu pokračovat ve čtení tohoto článku, protože herní příběh začíná přesně tam, kde ten filmový skončil.

Co je však tou hlavní zprávou pro Wii hráče: hra je plně designovaná k podpoře periferie uDraw

Po Furious Five se musí náš bojový panda tentokrát vypořádat se zlými vlky a gorilami a zastavit blížící se katastrofu. Ačkoliv příběh není žádným srdcervoucím dojákem, vzhledem k cílové skupině ho lze považovat za přiměřený.

Co je však tou hlavní zprávou pro Wii hráče: hra je plně designovaná k podpoře periferie uDraw. Pokud ji nemáte, nenačte se vám ani úvodní menu. Tato věcička vypadající jako magnetická tabulka, se kterou jste si určitě hráli jako děti, je velmi zajímavým vynálezem a dělá z Wii konzole ještě interaktivnější zábavu, a to především pro děti. V Kung fu Panda 2 budete používat uDraw prakticky na všechno, jen základní pohyby se ovládají pomocí klasického Wii Remotu.

Bez uDraw ani ránu

Doposud vše asi zní velmi pozitivně a lichotivě, ale právě ovládání je největším kamenem úrazu. Prvotní nápad designérů, že hráči kreslí kung fu pohyby na uDraw, zatímco je bojová koala provádí na obrazovce, sice není špatný nápad, jeho provedení je ale otřesné. Neuvěřitelně špatná odezva pohybů stylusu činí hraní vyloženým utrpením. Po chvíli neúspěšného pokoušení uštědřit protivníkům zamýšlený útok, zjistíte, že nejefektivnější metodou je jen bezduše máchat stylusem po tabletu a doufat, že periferie zaznamená ten správný pohyb.

uDraw by totiž měl rozeznat přesný pohyb stylusu a podle toho provést útok hlavního hrdiny. V manuálu stojí, že například pohybem seshora dolů provede Po silný útok. Pohyb zleva doprava má znamenat rychlý útok. Nic z toho ale nefunguje a hra si dělá, co chce. Upřímně řečeno si nedokážu představit, jak s tím budou zápasit malí hráči, pro které je titul primárně určen.

Obrovskou výhodou uDraw je samozřejmě možnost kreslit, respektive vybarvovat různé objekty. Toho s Wii Remotem i při dlouhých hodinách cvičení nedocílíte zdaleka tak přesně, jako právě s touto tabulkou. I proto hra obsahuje části, ve kterých si vybarvíte zeď nebo nějaký plakát, jak se vám zlíbí. Tato možnost sice přináší do hry zajímavou porci interaktivity a pocit, že jste dostali možnost něco změnit ke své představě, ale na herní vývoj to má nulový dopad.

Nuda, nuda a zase nuda

Sem tam se dostanete k minihrám ještě s malým Po. Příběh je totiž vyprávěn pomocí flashbacků, tedy vzpomínek na minulost.

Ovládání je zkrátka příšerné a odradí i ty největší fandy filmu

Minihry jsou však extrémně nudné a připomínají spíš starání se o trošku přerostlé tamagoči. Nakláněním tabletu ovládáte malou pandu a dokutálíte ji třeba do druhé části obrazovky, kde si zdlábne svačinku, nebo jí dekorujete pokojík vybarvováním přednastavených obrázkových šablon.

Graficky se jedná o lepší standard a vzhledem k hardwarovým limitacím Nintenda Wii hra vypadá ještě docela svěže, i když pár polygonků by herní postavy klidně snesly. Audio stránka nijak nevybočuje, a ačkoliv se nejedná o oficiální dabing známých herců, jejich najatí dvojníci vyloženě nezklamali.

Kung fu Panda 2 by nebyla asi tak úplně špatná hra, kdyby do ní vývojové studio THQ tvrdošíjně necpalo svůj uDraw tablet. Ovládání je zkrátka příšerné a odradí i ty největší fandy filmu. Snažil jsem se mít hru rád, ale hrozné ovládání a nudné minihry mě naprosto odradily. Netroufám si hru doporučit prakticky nikomu, snad jen rodičům, co už skutečně nemůžou vydržet poslouchat žadonící dítě, které prostě za každou cenu tuhle hru chce. Výsledek však za prodejní cenu okolo 700 Kč za hru a 1700 Kč za uDraw Tablet opravdu nestojí.

Dostupné pro: Wii
Žánr: Arkády | Akční plošinovka
Výrobce: THQ | Webové stránky hry