Kurukuru kururin - požírač času a nervů

Původně jsem chtěl dát do nadpisu za název hry slůvko "he" s otazníkem, protože název této hry je opravdu lehce úchylný, ale po čase jsem naznal, že by to nebylo tak výstižné, jako to co je tam uvedeno nyní. Kurukuru kururin je totiž logický rychlík a jistě si dovedete představit, kolik času je nad takovouto hrou možno strávit.
Kurukuru kururin - požírač času a nervů
Žánr: logická
Platformy: Game Boy Advance
Podporuje: propojovací kabel, 1/4
Výrobce: Nintendo
Distributor: Nintendo

Původně jsem chtěl dát do nadpisu za název hry slůvko "he" s otazníkem, protože název této hry je opravdu lehce úchylný, ale po čase jsem naznal, že by to nebylo tak výstižné, jako to co je tam uvedeno nyní. Kurukuru kururin je totiž logický rychlík a ti z vás kteří už se z nějakým tím logickým rychlíkem setkali si jistě dovedou představit, kolik času je nad takovouto hrou možno strávit.

Málokdo u logické hry potřebuje silný příběh a tím se autoři také řídili. Vytvořili menší příběhovou omáčku a já vás s ní nyní seznámím. Jednoho dne přišla za Kururinem jeho matka s hroznou novinou. Všichni jeho bratři a sestry zmizeli v deseti různých světech. "Kururine, pomoz těm maličkým a přiveď je zpátky domů!" prosila jeho matka. Kururin neměl moc zkušeností s velkým světem tam venku, ale přesto naskočil do svého speciálního vrtulníku tzv. Helirinu a vydal se vstříc dobrodružstvím. Ale dokáže opravdu Kururin sám vysvobodit všechny své sourozence a přivézt je zpět domů k matce? To už bude záležet jen a jen na vaší šikovnosti, chladnokrevnosti, odvaze a pevných nervech. Startujeme!

Kurukuru kururinKurukuru kururin

Kurukuru kururin vypadá zpočátku jako jednoduchá hra na maximálně dvě odpoledne, ale to je opravdu jen první dojem. Hrajete za malého tvorečka Kururina, který musí pomocí svého Helirinu zachránit své sourozence. S Helirinem budete muset prolétávat dvourozměrnými koridory se spousty zatáček, překážek na trati, zúžených cest atd. Vrtule Helirinu se točí ve směru hodinových ručiček. Někdy vám tato rotace nebude vyhovovat, protože zatáčky jsou točeny i na druhou stranu. Na některá místa proto byly umístěny pružiny, které vám pomohou obrátit rotaci Helirinu. Také se setkáte s dlouhými klopenými zatáčkami, které byste při normální rychlosti neprolétli bez ztráty života. Pro tento případ můžete pomocí tlačítek A a B zvýšit rychlost Helirinu a proletět bez ztráty života. Z tohoto popisu to vypadá vcelku jednoduše, ale věřte mi, že tomu tak zdaleka není. Věřím tomu, že až se budete už poněkolikáté snažit proletět některou úroveň se slovy "Sakra tohle se prostě nedá udělat, ti programátoři jsou nenormální!!!" a ruce se vám budou ze vzteku klepat, tak si na moje slova vzpomenete. V levém dolním rohu naleznete tzv. Heartmetr. Po celé trase můžete narazit maximálně třikrát a poté už vás čeká opakovačka od začátku. Pokud je trasa úrovně dlouhá, jsou po cestě rozmístěny záchranné čtverce s obrázkem srdíčka, kde si své ztracené životy můžete před dalším pokračováním k cíli doplnit.

Kurukuru kururinKurukuru kururin

Hra je rozdělena na několik částí. V Adventure módu musí Kururin se svým Helirinem proletět deset světů a každý svět se skládá ze tří úrovní, což dohromady tvoří, ehm .........??? ( že jsem se líp neučil, sakra kde mám tu kalkulačku) pochopitelně třicet úrovní. Nemyslete si, že jsem nějak zaostalý, každý autor Doupěte musí před přijetím projít náročnými IQ testy a prokázat se diplomem o úspěšném dokončení VŠ. V některé úrovni v každém světě musíte nalézt svého sourozence, naložit ho a úspěšně dokončit úroveň. Ptáte se jak takový sourozenec a jeho naložení vypadá? Je to prosté, v některém místě úrovně, nejlépe v tom nejzapadlejším rožku, bliká malé kolečko s obličejíčkem, do kterého musíte naletět a tím jste sourozence vyzvedli a už zbývá se jen bezpečně dopravit k cíli. Takovýchto blikajících koleček se po úrovních nachází více. Pokud je vezmete, což většinou nebývá vůbec jednoduché, můžete si pak svůj Helirin barevně upravovat, měnit tvar vrtulí, nechat ho blikat atd. Obtížnost zde postupně vzrůstá, první úroveň je nejlehčí a třetí nejtěžší. Poslední svět a jeho tři úrovně jsou svou obtížností opravdu šílené! Při cestě úrovní po vás střílejí děla, musíte proplouvat mezi písty, které se vás snaží rozdrtit a kličkovat mezi kovovými koulemi, které křižují vysokou rychlostí úroveň. V módu Practice můžete trénovat ty úrovně, které už jste jednou prošli. Vzhledem k tomu, že se zde srdíčka po nárazu rychle obnovují, nemusíte se bát experimentů. V módu Challenge budete prolétávat krátké vybrané úseky úrovní. Je tu deset úrovní, každá s pěti tratěmi, takže celkem ? . ? . ? ( ještěže jsem si tu kalkulačku neuklidil) dalších padesát úrovní k prolétnutí. Tento mód je ztížen tím, že místo tří srdíček máte pouhé dvě. A nakonec je zde VS mód, ve kterém můžete se svými přáteli soutěžit o to, kdo proletí vybranou úroveň nejrychleji.

Kurukuru kururinKurukuru kururin

Světlé stránky hryTemné stránky hry
  • báječná hratelnost
  • geniální koncept
  • útok na hráčovo ego
  • minimální znovuhratelnost

Po technické stránce je hra provedená velmi profesionálně. Barvy jsou pěkně syté a ostré, okolí tratě je namalováno podle toho v jakém světě se zrovna nacházíte. Například pokud budete prolétávat Ice Land, budou se kolem trati pohybovat zimní medvědi. Vše je pěkně nakresleno a display hraje barvami. Pokud s Helirinem narazíte, ozve se zvuk podobný rozbíjení skla, což vás může pěkně vystresovat. Při otáčení rotace Helirinu pomocí pružiny se ozve opravdu povedený zvuk zapružení. Můžete si také se svým Helirinem zatroubit pomocí horních tlačítek L a R, ale to je jen pro efekt. Hudba je také velice povedená, je rozmanitá a nestane se, že by zněla nějak zastřeně. Je škoda, že kvůli nervům, které máte při hře, ji téměř nevnímáte. Dostáváme se k nejdůležitějšímu faktoru hry a tím je hratelnost. Hratelnost je opravdu výborná a to hlavně díky obtížnosti, kterou se autorům podařilo dokonale vybalancovat. Jsem člověk poměrně netrpělivý a k tomu aby mi ji ujely nervy nemám nikdy daleko, ale pokud jsem nějakou úroveň nemohl proletět vracel jsem se k ní znovu a znovu. Hra je prostě udělána tak, že vám nedovolí ji přestat hrát dokud ji nedokončíte. Je to naprostý útok na vaše hráčské ego a vaši důvěru ve své schopnosti. Nastanou okamžiky, kdy se zařeknete že na tu hru už nešáhnete ale po chvíli už máte GBA zase v ruce a snažíte se tu zatracenou úroveň pokořit. Ten vítězný pocit za to pak ale stojí. Věřte mi, že nic nedokáže vyhecovat víc, než situace kdy se blížíte k cíli, máte poslední srdíčko a před vámi je poslední zatáčka, která je klopená zrovna do protisměru rotace vašeho Helirinu. To se vám pak zpotí a rozklepou ruce během vteřiny a můžete si být jistí, že pokud to nezvládnete, tak do příštího pokusu se vrhnete s ještě větším úsilím. Bohužel až tuto hru dohrajete, nejspíš ji odložíte někam na polici, protože znovuhratelnost je zde minimální.

Grafika: 8/10
Zvuky: 8/10
Hudba: 8/10
Hratelnost: 8/10
Výborný logický rychlík.
Celkové hodnocení: 8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšího hitu Rockstaru?

Grand Theft Auto 6: co čekat od dalšíh…

GTA V je jistě stále celkem cool záležitost, poločas rozpadu se ovšem přiblížil a spolu s ním i myšlenky na nástupce v podobě GTA VI. Jaké bude?

9.  5.  2018 | | 6 N/A
Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Herní agenda: co si zahrát v květnu?

Pomalými krůčky se k nám dostává léto a s ním i období sucha. Květnový line-up tomu ale rozhodně neodpovídá.

11.  5.  2018 |
LEGENDY: Gangsterské herní šílenství se zrodilo ze zkratky GTA

LEGENDY: Gangsterské herní šílenství s…

Slavná série Grand Theft Auto nastartovala žánr, kterému se dnes zjednodušeně říká gangsterky. Od svého zrodu jako chyba v kódu se dostala až na výsluní herního průmyslu.

9.  5.  2018 |
Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell, Rage 2, Borderlands 3 a řadu dalších

Walmart zešílel: odhalil Splinter Cell…

Úniky se občas stávají, obchodní řetězec Walmart to ale tentokrát opravdu slušně skonil.

9.  5.  2018 | | 3 N/A
E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na největším herním veletrhu

E3 2018: drby a klepy aneb co čekat na…

Letošní E3 bude velké. A bude stát za to.

21.  5.  2018 | | 7 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A