Ozřejměme si však nejprve krátce historii hry. Původní DotC vyšel v roce 1986 a od té doby se ho na nejrůznější platformy prodalo více než 1 000 000 (slovy milion) kopií. Není pochyb o tom, že tahle hra se stala veleúspěšnou klasikou, a tak proč ji dnes nepřevléknout do slušivého kabátku a nevydělat na ní další majlant, že?
 |  |
Samozřejmě, že vše se točilo kolem dobrého, hodného, prostě dokonalého hrdiny jménem Robin Hood, který před zlým, hnusobným, prostě špatným Princem Johnem zachraňoval celou Anglii (jen tak mimochodem, pokud budete tento děj konfrontovat se slavným filmem Robin Hood: Král zbojníků, který, leč velice pěkný, poněkud odbíhal od tématu, dojdete k závěru, že Robin Hood byl prostě jenom pěkně nadrženej borec :-), naopak řekl bych, že "historicky" správně byl příběh zpracován anglickými filmaři (jak by ne...), kterýžto snímek nedávno vysílali tuším že na zNově). V tomto ohledu se samozřejmě nebude nijak lišit ani nové zpracování, kteréžto se má popravdě vlastně co nejvíce držet toho původního. Zůstane tak zachována základní struktura hry, což znamená troška toho strategického dobývání (samozřejmě že dnes již ve všudypřítomném 3D), nějaké ty akční minihříčky a mezihry, a nakonec špetka adventuření. Opepřit, zabalit, na pánvi povařit a poté servírovat... Veteránům zachutná, nováčci se budou olizovat.
Zmíněné akční mezihry budou mnoha druhů a mají velmi spestřovat chuť produktu. Dočkáme se tak např. obléhání hradu (resp. jeho bránění), šermování (ačkoliv dá se nazývat ono mávání se středověkými dvacetilikovými kusy oceli "šermováním"?), zadržování karavan, a dalších.
Navíc se jako Robin budete setkávat s mnoha charaktery, za všechny jmenujme např. již v titulku zmíněnou Marianne, Malého Johna, bratra Tucka, Willa Scarleta, a samozřejmě také ty zlé, tedy šerifa z Nottinghamu či samotného Prince Johna. Některé speciální postavy však budou generovány náhodně na začátku hry, takže se pokaždé budete moci setkat (či utkat?) s někým úplně jiným. Navíc hra bude mít několik různých závěrů, dle toho, kolik zadaných vedlejších úkolů se hráči podaří splnit.
Podle tvůrců bude hra jakýsi žánr sám pro sebe, s tím, že i grafika a vůbec celé výtvarné cítění hry bude ojedinělé, zcela vybočující z mezí dnešních počítačových her. Ačkoliv sám bych to dle dostupných informací zase tak dramaticky neviděl... Prostředí, která vám hra nabídne, budou velice variabilní, daná právě probíhající hrou či "minihrou". Dostanete se tak do hlubokých, vlhkých dungeonů, temných zákoutí Sherwoodského lesa, či do trůnních místností nejrůznějších hradů.
Hra by měla být hotova kolem druhé poloviny roku 2002. Momentálně se pracuje převážně na grafickém enginu a celkové grafice hry.