Lara Croft Relic Run: perfektní skákačka (mobilní recenze)

Co vznikne, když spojíte kultovní herní postavu a nejoblíbenější žánr mobilních her? Přeci Lara Croft Relic Run.

Sledujete-li naši mobilní sekci pravidelně, víte, že dost často recenzujeme tzv. endless running tituly, neboli běhací hry, v nichž jde o překonání co největšího množství překážek a doběhnutí co nejdál. Jen málokterá z nich ale dokáže výrazným způsobem zaujmout. I proto jsme od žánrovky Lara Croft Relic Run od Square Enixu moc nečekali. Chyba lávky.

Herní mechanismus Relic Run je stejný jako u všech podobných her, takže prostě poběžíte směrem vpřed, do cesty se vám budou stavět překážky a vy se jim budete vyhýbat ve třech stopách, které střídáte zcela libovolně. Akčnější procházky jsou zasazeny do neprostupné džungle, ale zatímco ve většině endless running hrách je takové prostředí brzo značně monotónní, Lara Croft Relic Run neustále mění a baví.

Lara Croft, běžící skákající

Herní svět se totiž generuje zcela náhodně. Kulisy jsou sice stejné a je jich jen omezený, byť velký, počet, jejich posloupnost však nikdy neodhadnete. Tvůrci tak zabraňují nastupujícímu stereotypu a předvídatelnosti, a do popředí se jim daří stavět moment překvapení a nutnost doopravdy sledovat to, co se aktuálně děje před vámi, a předvídat. Proměnlivá cesta džunglí ale není jediným prvkem dynamické hratelnosti.

Relic Run totiž není jen o skákání, podklouzávání a uhýbání do stran, ale také o střelbě a jízdě na čtyřkolce

Tím stěžejním jsou překážky, jichž je tu nesčetné množství. Od vodopádů, šutrů, propastí, stromů, přes smrtelná kyvadla, padající stěny, bortící se skály až po nepřátelské potvory sem tam na vás bafající zpoza rohu. Ano, i těm se budete muset postavit. Relic Run totiž není jen o skákání, podklouzávání a uhýbání do stran, ale také o střelbě a jízdě na čtyřkolce.

Tyto pasáže hra servíruje jen několikrát během jednoho běhu, takže vždy působí jako příjemné osvěžení. Není nad to zdrhat před dinosaurem, na maděru rozstřílet pár podivných stvoření nebo si cestu krátit vertikálně podél skalního masivu na liáně, při níž se vám navíc změní ovládací schéma. Nechybí ani řada power-upů. Hratelnost oživující prvky jsou nesmírně důležité. Právě díky nim je totiž Lara Croft Relic Run v rámci žánru asi jednou z vůbec nejpovedenějších her.

Bohatý arzenál

Ačkoliv nejsme příznivci mikrotransakcí, v Lara Croft Relic Run jejich přítomnost respektujeme. Nejen, že si totiž bez nich naprosto vystačíte, ale zcela bez problémů nakoupíte celou řadu upgradů a vylepšováků, a dokonce i snadno otevřete druhou lokaci zasazenou do písečného orientu, kteroužto můžete zpřístupnit za skutečné peníze rovnou. S tím souvisí i přítomnost jakéhosi menšího RPG systému.

Laře totiž můžete nakupovat oblečky, boty, lékárny, vylepšovat ji v různých oblastech, například získat rychlejší hledání relikvií, větší kapacitu zásobníku, nakupovat lepší zbraně (kulomety, granátomet, dvě pistole najednou,...) a tak dále. To všechno za zlaťáky, jejichž vlastněné množství se bude odvíjet jen od vaší hráčské zdatnosti. Relic Run disponuje také příběhem, který budete odkrývat sběrem nejrůznějších relikvií rozesetých po virtuálním světě. Skvěle fungující motivace.

Z hlediska grafického toho příliš vytknout nemůžeme, snad bychom jen přeci jen uvítali větší počet prostředí

Jelikož hru mají na svědomí lidé ze Square Enix, můžete se spolehnout na autentický a věrohodný svět Lary Croft. Tvůrcům se podařilo zachovat dobrodružný a adrenalinový styl tak typický pro celou značku. I zvuky a hudba potěší. Z hlediska grafického toho příliš vytknout nemůžeme, snad bychom jen přeci jen uvítali větší počet prostředí. A také odstranili záseky během hraní, které v daném žánru znamenají nepřehlédnutelný problém. Hru jsme testovali na iPhone 5S a HTC One, na nejnovějším iPhonu 6 tyto problémy již odpadly.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Arkádová hopsačka
Výrobce: Crystal Dynamics
Začátek prodeje: 28. května 2015
  • Dynamická hratelnost
  • Měnící se prostředí
  • Adrenalinové dobrodružství
  • Ideální obtížnost
  • Sem tam sekání obrazu

Lara Croft Relic Run je učebnicovým příkladem skvěle zvládnuté hry. Dynamická a proměňující se hratelnost, pěkné prostředí a F2P model blížící se opravdu hraní zdarma. V rámci žánru budete hledat lepší a zábavnější titul horko těžko. Doporučujeme!

Hra byla testována na zařízení HTC One a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na Google Play,  AppStore a Windows Store.

Za zapůjčení iPhonu děkujeme eshopu CZC.cz. logo_vertikalni_CZC.cz.jpg