Lara Croft: virtuální matka našich imaginárních dětí

Zdánlivě subtilní dívenka se sladkýma očima a kouzelným úsměvem, ve skutečnosti surová profesionálka v kastraci mýtických příšer. To je Lara Croft!

Těžko hledat v dnešní době známější sex symbol herní sféry. Lara Croft, neúprosná archeoložka narvaná do těsného topu a nebezpečně krátkých šortek, dělá hráčům společnost již po celých osmnáct let. Avšak letité vrásky, stařecké hole a kardiostimulátor se jí vyhýbají obloukem. Naopak nám s přibývajícím věkem slečna mládne a nabírá na kráse.

Laru porodili léta páně 1996 šikovní chlapci v Core Design. Primárním cílem bylo zbořit standardní stereotypy submisivních herních protagonistek a nastolit alternativu pro charismatického Indyho. Nebylo tedy nic snazšího, než do útrob temných hrobek nasadit spoře oděnou dívku s precizně tvarovanými proporcemi. Tedy, ty precizně tvarované proporce byly pravděpodobně původním záměrem, nicméně technologie a schopnosti vývojářů v šestadevadesátém byly značně omezené, tudíž se výsledný opus diametrálně lišil jak od skutečné ženy, tak od člověka obecně. Avšak i přesto, že Lara vypadala jako nešťastná hromádka špatně vytvarovaných pixelů, si ji hráči bezprostředně oblíbili.

tumblr_mnie4rvuTP1r63grao1_500.jpg

Lví podíl na tom měla samozřejmě hratelnost, která ve své době přinesla neotřelý koncept, příjemně temnou atmosféru a neopakovatelnou architekturu jednotlivých lokací. Dlužno dodat, že onu temnou atmosféru zapříčinilo právě technické zpracování hry, a to kompletně se všemi grafickými prvky, které by dnes neobstály ani na poli kalkulaček. Když jsem si nedávno hru spustil po letech znovu, opět na mě dolehla ta tížívá atmosféra kobek a po své pravici jsem si pro jistotu připravil toaletní papír.

Avšak hlavním motivátorem pro pokoření příběhu byly právě komplexně propracované lokace, jež v podstatě tvořily jeden obligátní systematický rébus a my se museli skrze tyto puzzle propřemýšlet dopředu. První díl si vydobyl jednoznačně zaslouženou popularitu, a tak zákonitě následovaly díly další, které sice bez příkras vykrádaly ten původní, ale nač měnit něco, co zaručeně funguje.

et81310046182.jpg

Lara ladně proplouvala z platformy na platformu, navštívila komiksy, hračkářství, reklamní předměty, obálky časopisů a v roce 2001 nás svými vnadami oblažila i na filmovém plátně, kde se její role nepříliš úspěšně zhostila Angelina Jolie. Tedy, co se týče všemožných zaoblených částí a tělesných pahorků, tam se toho dle mého skromného názoru zhostila perfektně, ovšem jinak film nedosáhl takového úspěchu, jakého by se u Lary očekávalo. I přesto o dva roky později vyšel díl druhý, avšak s obdobným výsledkem.

V roce 2006 vyhlásila Guinnessova kniha rekordů Laru jako nejúspěšnější hrdinku videoher, svoje místo si ztepilá virtuální ženština vydobyla také na chodníku slávy v Los Angeles, přičemž paralelně sbírala ocenění od široké plejády nejen herních magazínu, a to v nejrozličnějších kategoriích; Nejkrásnější hrdinka, Nejhezčí hrdinka, Nejvíc sexy hrdinka, nebo třeba Nejkrásnější nejhezčí nejvíc sexy hrdinka. Kromě standardních fanoušků herní série se tak vytvořily i spletité základny fanatiků nejrůznějšího věku a pohlaví, jež si po nocích perou podezřele vypadající šortky, nebo si Lařinými plakáty tapetují stěny, stropy a podlahy.

448217.jpg

S rostoucí sérií se Lara samozřejmě pomalu vyvíjela; od groteskní postavičky, která vypadala jako plod zakázané lásky krabice a dřívka od nanuku, přes modelku poznamenanou nepřiměřeným počtem plastik, až po přirozenou krásku s reálně velkými přednostmi. Tím se pomalu a zřetelně stávala sexy ikonou herního průmyslu a její exteriér si vysloužil více pozornosti, nežli samotné herní počiny.

Na scénu přichází sekta uhrovitých adolescentů a internet je zaplaven fotomontážemi nahé Lary Croft a s každým nově vydaným dílem vychází zároveň také tzv. Nude Mód, který nám hrdinku počas celé hry zbaví zbytečností, jako je třeba oblečení. A my ji můžeme ovládat v celé její kráse, přesně tak, jak ji stvořil sám program. Osobně se domnívám, že v tomto aspektu je míra oplzlosti už krapítko přes čáru (autor je hrdým vlastníkem všech Nude Módů a jeden se pokoušel dokonce i sám naprogramovat – pozn. redakce).

Lara-Croft-Tomb-Raider-Underworld.jpg

Fanouškovská základna se ostatně činí dodnes. Osobně jsem narazil na obsáhlé mnohakapitolové romány s Larou jako ústřední postavou, s jejichž amatérským psaním fanoušci kontinuálně pokračují. Výjimkou není ani nespočet erotických povídek, alternativních konců a esejí, přičemž i na českých fanstránkách naleznete materiálu neúrekom. Fanouškovské výtvory však nezůstaly jen u psané tvorby, ale při troše aktivního hledání lze narazit i na bizarní pornografické orgie, nejen v animované podobě. Ostatně, není se čemu divit. Sex appeal už tak esteticky velmi zdařilé dívky umocňuje navíc její syrová prezentace. A co si budeme nalhávat, dnes pány přitahují spíše sveřepé ženy se superdrsným výrazem, co dokáží pouze pomocí zapalovače a sponky do vlasů zabít kance a naservírovat vám jej k večeři.

Samozřejmě mnoho fiktivních postav, ať už herních, literárních či filmových, má svoji bohatou historii, svá zasloužilá ocenění a své nejoddanější fanoušky, kteří dokáží abecedně vyjmenovat všechny přezdívky mikroskopických pih na obličeji svých hrdinů, nicméně Laru považuji díky mnoha výše zmíněným aspektům za jednu z nejpestřejších. Navíc je úžasné sledovat, jak elementárně funguje lidský mozek. Hoďte tam hezkou holku v těsném upnutém tričku s vyhrnutým kotníčkem a ono se to chytí.

c757dd6fad045851bb1444d3bce949d4.jpg

A také že ano. Kupříkladu šestý díl s podtitulem Angel of Darkness byl komunitou i kritikou obecně přijat jako nepovedený paskvil série, přesto však v prodejnosti nezahálel před svými staršími sourozenci. A navíc, hrát za nahou Laru Croft může být pro některé určitá výzva. Neznám nikoho, kdo by toužil hrát za nahého upoceného Indiana Jonese. Ve spojení se zábavnou hratelností, která tenkrát inovovala žánr a určila směr budoucích her, se bezpochyby jedná o jednu z nejznámějších žen planety.

Troufám si tvrdit, že dnes již Lara není tou extrémně žhavou a omílanou postavičkou, nýbrž se pokojně ustálila na špici kultu a my ji bereme jako samozřejmost herního průmyslu, ať už jsme jejími fanoušky či nikoliv. Loni v březnu prodělala restart série, který majoritní část kritiků kvitovala s povděkem, navíc bude tento díl předlohou pro nově připravovaný film, jehož premiéra se odhaduje na čtvrtý kvartál příštího roku. I přesto samozřejmě, v temných zákoutích internetu, nadále přetrvávají bigotní fankluby fanatických milovníků této nezvykle přitažlivé virtuální ženy, leč jejich praktiky jdou naštěstí zcela mimo můj obzor. Nyní mě omluvte, jdu na eBay vydražit autentickou lupu z vlasů Lařina designéra Tobyho Gardema.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikla oficiální turistická příručka

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikl…

3.  8.  2018 | | 3 N/A
GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na největší evropské výstavě?

GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na …

Jedna velká výstava proběhla teprve nedávno a už se na nás chystá další. Jako každý rok se bude v německém Kolíně konat Gamescom, kde se podle všeho letos předvede opravdu hodně nadějných kousků. Pojďme se podívat na ty, které byste rozhodně neměli minout.

2.  8.  2018 | | 2 N/A
Bud Spencer & Terence Hill: pořádný retro nářez (recenze)

Bud Spencer & Terence Hill: pořádný re…

Co takhle v roli jedné z nejslavnějších filmových dvojek zmlátit stovky záporáků? Díky novému titulu to není problém a fanoušci nebudou litovat.

1.  8.  2018 |
Komunita rozlouskla poslední tajemství God of War, bylo skryté na začátku

Komunita rozlouskla poslední tajemství…

Trvalo to, Cory Barlog musel hráčům dost konkrétně napovědět, ale nakonec se přece jenom podařilo na to přijít.

2.  8.  2018 |
Reportáž: Navštívili jsme virtuální hernu v Praze

Reportáž: Navštívili jsme virtuální he…

Virtuální realita vás doslova shodí na zem.

8.  8.  2018 |