LBP i MGS4 se v USA moc nedaří

Když se někteří tvůrci rozhodnou směřovat svou hru výhradně na majitele jedné určité konzole, jsou tři možnosti proč se k tomu odhodlali. Za prvé, věří svému dítku, a jsou přesvědčeni, že na něj nalákají i ty hráče, kteří zrovna nedisponují onou vybranou konzolí. Za druhé, jsou dlouholetými fanoušky dané konzole a nechávají nostalgii a emoce, aby rozhodovali o jejich živobytí. A konečně za třetí, dostali setsakra dobře zaplaceno za svou "loajalitu".

mgs4_01.jpgmgs4_02.jpg

Která z daných možností je ta správná se vždy můžeme pouze dohadovat, nicméně, s odstupem času není problém rozhodnutí vývojářů řádně zkritizovat. Zvláště, máme-li k dispozici prodejní výsledky od renomované analytické společnosti - NPD Group. Ta se totiž zaměřila na loni vydané hry, a předložila světu zprávu shrnující prodejnost vybraých titulů na území Spojených států.

littlebigplanet01.jpglittlebigplanet02.jpg

Do jejich výběru se přitom dostaly i takové pecky jako LittleBigPlanet, či Metal Gear Solid 4. Právě druhá zmíněná hra přitom v Americe neobstála tak, jak by si vydavatel i tvůrci jistě přáli. Od červnového vydání si ji totiž pořídilo jen něco málo přes milion zájemců, což vzhledem k vysokým výrobním nákladům není zrovna uspokojivé číslo.

 

Ryan Payton dokonce ještě před vydáním MGS 4 prozradil, že pokud si hru za první den nepořídí více jak milion hráčů, bude titul prodělečný. Na proti tomu, LittleBigPlanet sice nůž na krku neměl, nicméně prodeje, ač příjemné, rovněž skončily hluboko pod hranicí očekávání. Od října minulého roku totiž po této hříčce zatoužilo "pouhých" 611 tisíc Američanů.

pop09.jpgpop10.jpg

A nejinak je na tom i akční Resistance 2, který si od listopadového vydání pořídilo necelých 600 tisíc hráčů. Ač se ve srovnání s LBP jedná o úspěch, prodejnost nenaplnila očekávání vydavatelů a již nyní je jasné, že úspěšnosti prvního dílu pravděpodobně nikdy nedosáhne. A to i přesto, že se nejedná o vůbec špatnou hru.

screen010_nm.jpgscreen011_nm.jpg

Gratulovat si nemůže ani francouzský gigant Ubisoft, jehož Prince of Persia se přes svátky prodalo "jen" 483 tisíc kopií, což je podle všeho málo. Pořád se ale jedná o dvakrát tak velké číslo, než jakého se v témže období podařilo dosáhnout poslednímu Tomb Raideru (246 tisíc prodaných jednotek). Více o osudu této série, stejně jako firmy Eidos, si můžete přečíst v některé z našich dřívějších zpráv.

Zdroj: Gamasutra

Související články
  1. Prodejnost krabicových PC her klesá
  2. Laru Croft čeká řádný facelift
  3. UPDATE: Lara Croft na konci s dechem?