Legend of Grimrock - závan nostalgie (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 19

Diskuze k článku

zekinth  |  15. 06. 2015 09:28

Zajímalo by mně proč ještě nikoho nenapadlo vytvořit nějaký možná obsáhlejší návod jak tuto hru hrát. Pokud možno v češtině. Kdejaký chytrolín toužící zvěčnit své zbytnělé ego na internetu, předvádí na YT smrt ve hře stokrát jinak a než se tak dostane k nějaké informaci která by začatečníkovi pomohla tak jeho díl skončí. Manuál ke hře (byť opatřený překladem) sice obsahuje bohatý úvod, popis a vyobrazení nepřátel ale pokud jde o popis herních mechanizmů, je stručnější než stručný. Taková hra se jednomu těžko kupuje když s ní třikrát začne a třikrát se zasekne na uplně stejném místě prakticky hned po startu.

 |   |  Odpovědět
Tehomas  |  21. 05. 2013 12:54

Zajímavé, jak tahle hra sbírá pozitivní recenze a já jí nemůžu přijít na chuť. Už jsem tomu dal třetí nebo možná už čtvrtou šanci a opět po pár hodinách hraní odkládám. Byl jsem maniak do Eye of the Beholder série, miloval jsem první Lands of Lore, ani Dungeon master I,II mě neminul. Dodnes občas vytahuju wizardry 7 a pořád mě to baví. Ale tohle... tohle mě prostě míjí. Zkouším přijít na to proč a nevím. Našel jsem pár důvodů, ale nejsou až tak závažné. Puzzly mám rád, ale tady mi přijdou stereotypní a nezajímavé. Asi bych nenazýval puzzlem pobíhání kolem a očumování zdí, jestlit u náhodou někde nenajdu tlačítko. Přitom právě tohoto si v grimrocku užívám až přespříliš. Hodně mi vadí, jak tu udělali magii. To co tu mají by bylo celkem fajn v čistě kolovém systému, ale nelíbí se mi to během RT boje. Kouzlení mi trvá tak 3-5x déle než úder mečem, ale dělá stěží dvojnásobek damage. Grafika a animace... no, je to retro a vlastně asi lepší, než co bylo v těch starých hrách. Jenže to vychází dnes a tak mi asi nepomáhá nostalgie. Boje proti jednomu protivníkovi jsou povětšinou trapně jednoduché - udeř, krok stranou, počkej až enemák dojde před tebe a jedem to znova. Pokud tedy je kam ustoupit, obvykle boj končí bez škrábnutí. Ale tohle bývalo i v těch starých hrách, které mám rád. Prostě nelíbí se mi to a přitom nevím pořádně proč. Podobně na mě kdysi působil Stonekeep. Kamarádi to chválili a hráli jak o život a mně to nic moc neříkalo a hrál jsem to abych zjistil, co je na tom tak úžasné... a pořád nic. Koupil jsem to v akci na steamu za nějakých 5 eur a i za tuhle cenu mi to připadá drahé. Pro mě je to kvalita spíš hry do telefonu na cesty, než abych si k tomu sednul na PC.

 |   |  Odpovědět
Roman  |  27. 04. 2012 17:19

tak musím priznať že sa na hru veľmi teším, ako pubescent som pri hrách ako Dungeon Master, Black Crypt a to mám len 22r. podla mňa RPG žáner mal najlepšie obdobie na začiatku a v strede 90 rokov keď sa spojil systém Dungeonov s Adventúrami a podávali neuveritelný zážitok (napr. Realms of Arkania, Lands of Lore, E.S. Arena, Daggerfall, Ultima) ak mal recezent aspoň z polovice pravdu o kvalitách tak sa teším na pár nostalgických nocí

 |   |  Odpovědět
host  |  27. 04. 2012 13:32

No fuj. Tohle bych nikdy nehrál! Proti gustu ....

 |   |  Odpovědět
Tas  |  27. 04. 2012 11:52

Jak už tu zaznělo ,v předprodeji mě hra vyšla na nějakých 230 Kč to bych určitě uvedl do plusů.Na kvalitu hry je cena skvostná.
Jinak plně souhlas s recenzí s jedním malým ale - co se neplavců týče, každá hra podobného typu je "ohmatávání naslepo" při prvním startu. (pokud neužívá nějaký standard typu pravidel AD -)

 |   |  Odpovědět
Tas  |  27. 04. 2012 11:56

(pokud neužívá nějaký standard typu pravidel ADaD jako třeba Baldur ,ale zase je to o znalosti pravidel) Nějak mi to vytunilo & na smajlíka bo co :)

 |   |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:06

Tak šup šup s tím na iOS, ať také užiji...

 |   |  Odpovědět
Lp  |  27. 04. 2012 10:14

Tak tohle jsem si parádně užil, za těch 14$ to stálo.

 |   |  Odpovědět
ALTR  |  27. 04. 2012 08:48

Pochopil jsem správně - málo příběhu = málo ENG textu ?

Nepamatuju si že by Dungeon master měl vůbec nějaky text a přesto sem věděl o co běží...

Je to tady podobně?

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  27. 04. 2012 09:10

Pochopil bys líp, kdyby sis tu recenzi přečetl

Nicméně pan autor očividně nepochopil intro - to není parta hrdinů, kteří jsou vhozeni do hory, aby ji vyčistili od všeho zlého, ale skupinka odsouzenců za ty nejhorší zločiny, kteří jsou do hory vhozeni, aby v ní bídně zhynuli, jako všichni před nimi.

 |   |  Odpovědět
pipin  |  27. 04. 2012 09:20

Jo, je to legrační, autor si stěžuje na "slabý příběh", ale nepochopil ani to málo co tam je

 |   |  Odpovědět
27. 04. 2012 09:33

Já nevím, jak vy, ale osobně v textu jasně vidím, že jsem napsal "Po vybrání své skvadry hrdinů vám už ale nic nebrání zkouknout obrázkové intro (které představuje společně s koncem hry a pár svitky jediný výraznější dějový prvek) a sledovat, jak byla čtveřice !odsouzenců! skopnuta do hory Grimrock s úkolem vyčistit ji od všeho zlého."

Bídně zhynout nemá, resp. má i nemá, protože je jim dána svoboda a poslední šance na vykoupení projitím Grimrocku, v němž sídlí něco zlého.

 |   |  Odpovědět
27. 04. 2012 09:38

"...sledovat, jak byla čtveřice odsouzenců skopnuta do hory Grimrock ..." Stačí číst pořádně. :) Jinak co jsem pochopil z úvodu, tak tam nemaji umřít (to je rovnou mohli pověsit a ušetřit si čas), ale právě se vykoupit tím, že Grimrock přežijí. Že se to zatím nikomu nepodařilo je věc druhá.

Ovšem Grimrock jsem nedohrál, takže příběh nemůžu soudit - osobně bych spíš uvítal nějakou pokročilejší formu krokovacího dungeonu, třeba jako byl Stonekeep. Tohle je na mě už moc retro.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  27. 04. 2012 12:45

Se omlouvám, asi jsem měl vidiny :) (a nebo to někdo opravil )

A k umírání - v podstatě se spoléhá na to, že tam umřou :)

 |   |  Odpovědět
pipin  |  27. 04. 2012 16:45

Jako dobrý, ale když se to napíše takhle, zní to jako by byli odsouzeni k veřejně prospěšným pracím typu deratizace
Odsouzenci nedostali žádný úkol, byli prostě odsouzeni k smrti, s tím, že existuje zcela nepatrná naděje (dosud se to nikomu nepodařilo), že přežijí - a pokud se to podaří, jsou volní...

Jinak mi Grimrock přijde bezva!

 |   |  Odpovědět
Hukan  |  29. 04. 2012 14:51

co presne bylo na stonekeepu pokrocilejsi? :)
SK byla dost nuda, sice hezka rendrovana grafika, ale napln nic moc ..
v Grimrocku sem v 5. patre a chrochtam blahem :D

 |   |  Odpovědět
Luboš  |  27. 04. 2012 06:05

"dungeony, subžánr klasických RPG"

není to spíš


"klasické dungeony, z nichž se časem vyklubaly RPG" ?

 |   |  Odpovědět
27. 04. 2012 09:34

Ne, už před Dungeon Masterem a dalšími legendami žánru byla venku Ultima nebo Zelda.

 |   |  Odpovědět
Schmauz  |  27. 04. 2012 01:55

"Lehce stereotypní prostředí"
"Slabý příběh"

Je to dungeon proboha!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor