Leo's Fortune: hledání štěstí (mobilní recenze)

Asi každý herní vývojář sní o tom, že jednou za svou kariéru vytvoří hru, která se stane absolutním trhákem. Ačkoliv právě recenzovaný titul s názvem Leo's Fortune zatím celosvětovým trhákem není, má k tomu více než dobře našlápnuto. Proč a jak se dozvíte v následující recenzi.

Leo's Fortune je logická adventura viděná z 2D pohledu, v níž se hráč ujímá ovládání chlupatého stvoření jménem Leo. Cílem hry je projít všech 20 levelů od začátku na konec. Ač to nebývá u logických hříček příliš časté, Leo's Fortune vypráví příběh, jehož hlavním hrdinou je právě Leopold, chlupatá koule, hledající ukradené zlato. Cestou se potkává s kolegy, kamarády a nepřáteli, putuje neuvěřitelným fantasy světem a plní úkoly. Jde kupředu, aby znovu poznal, co znamená být šťastný.

Příběh není jen naznačen, nýbrž plnohodnotně vyprávěn lámanou angličtinou za doprovodu krásných a pohádkových příběhových cut-scén a obrázků. Příběh vrcholí rozuzlením, které vám určitě vykouzlí úsměv na rtech. Leo's Fortune je první hrou studia s docela zvláštním názvem 1337 & Senri LLC, na hře to ale nepoznáte. Ba naopak, čeká vás naprosto profesionální prezentace, kouzelná a pohádková atmosféra, nádherné fantazijní prostory a bezchybně fungující herní koncept.

IMG_2549.PNG IMG_2550.PNG IMG_2553.PNG

Chlupatá koule v hlavní roli

Ten si představíme podrobněji nyní. Leo's Fortune obsahuje celkem 20 různých levelů, které jsou rozděleny do pěti zcela odlišných prostředí (les, zimní prostory, egyptská města, westernový vlak, továrna). V každém z těchto levelů je cílem dostat se s chlupáčem do cíle. Leo ale ovládá jen několik akcí a pohybů – umí se posouvat po zemi doprava a doleva, skákat, krčit se a nafouknout se, a proto bude cesta místy trnitá.

V některých lokacích musíte počítat také s nepříznivými přírodními podmínkami – ať už je to vítr, voda, oheň nebo tekoucí láva, všechno chlupáče ohrožuje

Zvlášť proto, že do cesty se mu staví nejen klasické překážky (jako jsou bodláky, propasti, padací pasti a další), ale také chytře vymyšlené a zábavné logické hříčky. U nich jde většinou o posunutí bedýnky, hrátky s fyzikálními zákony nebo s hráčovou bystrostí. V některých lokacích musíte počítat také s nepříznivými přírodními podmínkami – ať už je to vítr, voda, oheň nebo tekoucí láva, všechno chlupáče ohrožuje a hraní je třeba podmínkám přizpůsobit.

IMG_2557.PNG

Jak již bylo řečeno, cílem v každé úrovni je dostat se do cíle. A zpočátku, když ještě neznáte každou úroveň nazpaměť a protloukáte se hrou na konec, tomu tak doopravdy bude. Leo's Fortune ale dokáže hráče navnadit i na opakované hraní, protože motivuje jednak měřením času, který hráč potřebuje na zdolání daného levelu, druhak sbíráním penízků, za jejichž plný počet hráč získá hvězdičku. Dostatečný počet hvězd pak otevírá bonusové – a nutno podotknout, že šílené a neskutečně zábavné – úrovně, v nichž se opravdu vyřádíte.

Návyková hratelnost

Největší síla Leo's Fortune spočívá v naprosto skvělé hratelnosti. Na osahání konceptů nám stačilo jen několik málo vteřin, a ne dlouho poté už jsme brázdili celý virtuální svět a naplno si užívali chytlavých logických hádanek, zábavného cestování virtuálním světem a především tak výborně fungující atmosféry hry. Ta by se dala vystihnout slovem "milá". Ač to může znít infantilně (a možná i jinak), je to jen vyjádření nadšení z hraní.

IMG_2558.PNG IMG_2559.PNG IMG_2560.PNG

Titul je zkrátka radost hrát – dopředu vás bude hnát nejen příběh, který v takové hře opravdu potěší, hrátky s fyzikou, logické hříčky, ale také touha objevovat nové prostory, podívat se do hlav tvůrců. Právě tam se totiž jejich fantazie zhmotnila a vytvořila neskutečně pestrý a bohatý virtuální svět.

Během hry se zatouláte do kouzelných prostorů tajemného lesa, podíváte se na střechu westernové vlaku, na němž se budete vyhýbat telegrafním drátům nebo okusíte tvrdou zimu a s tím související přívaly sněhu. Všechno je doprovázeno nádhernou hudbou a především skvělým a neotřelým výtvarným stylem, čímž jsme se pomalu ale jistě dostali ke grafické stránce hry.

IMG_2561.PNG

Grafická pohádka

Ta předčí veškerá očekávání, protože – ačkoliv už ze zde přiložených screenshotů můžete oceňovat styl – teprve v pohybu Leo's Fortune nabývá té již zmiňované kouzelné a pohádkové atmosféry. Některé úrovně jsou jakoby ve zmenšené perspektivě, takže se na obrazovce najednou objeví obrovský list, jindy zase budete poletovat ve vzduchu a kolem vás budou lítat nášlapné miny, kterým se musíte vyhnout.

Záleží jen na vás, zda preferujete virtuální čudliky nebo využijete svobodného prostoru a budete ovládat tam, kde se vám zrovna zachce

Za zmínku v souvislosti s technickou stránkou Leo's Fortune určitě stojí i velmi pohodlné ovládání, které si lze jednoduše přizpůsobit vašim potřebám. Záleží totiž jen na vás, zda preferujete virtuální čudliky nebo využijete svobodného prostoru a budete ovládat tam, kde se vám zrovna zachce díky dynamickému ovládacímu schématu, který se posune tam, kde máte zrovna prsty.

IMG_2563.PNG IMG_2564.PNG IMG_2566.PNG

Hra je optimalizována pro iPhone 5, ale na postarším iPhonu 4 běžela naprosto bez problémů a bez jediného záseku. Jakmile hru uvidíte v pohybu, asi nebudete chtít uvěřit, že něco takového se na iPhonu 4 dá ještě rozběhnout. Ale ono se to opravdu dá, za což 1337 & Senri LLC patří další poklona.

iPhone
Dostupné pro: iPhone
Žánr: Arkády | Plošinovka
Výrobce: 1337 & Senri LLC
Začátek prodeje: 23. dubna 2014
  • Logické hríčky
  • Příběh
  • Hratelnost
  • Vizuální zpracování
  • Na nic jsme nenarazili

Leo's Fortune je jednou z nejpovedenějších her pro iOS poslední doby. Za 4.59 € získáte více než plnohodnotnou hru – dostane se vám se totiž neotřelého estetického a herního zážitku, který tu už dlouho nebyl. Nemůžeme si pomoct, ale nenalezli jsme jediný důvod, proč byste s pořízením Leo´s Fortune měli otálet. Doporučujeme!

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete si ji koupit na AppStore za cenu 4,59 euro.