Level 103 – dvě tváře a tradičně bohatý obsah časopisu

Diskuze čtenářů k článku

Tittus  |  18. 08. 2003 09:27

Psát o průměrném hodnocení je podle mně pěkná pitomost. Aby byl průměr 50%, musela by být polovina recenzovaných her naprosté propadáky a kdo by asi tak o nich chtěl číst??? Z toho, že průměr je kolem 78% vychází pouze to, že nemá cenu psát o shitovkách, ale jenom o pořádnejch hrách. A ještě ke všemu nás tímhle blábolem autor otravuje u každé recenze na časopis. Ach jo, až bude průměrný hodnocení 50% a v půlce časopisu budou samý kraviny, tak snad bude spokojenej...

 |   |  Odpovědět
Kokosak  |  18. 08. 2003 12:24

Spíš je to tak, že hry jsou hodně nadhodnocené. Průměrnému titulu se nedává 50 procent, jak by to mělo být, ale okolo 70 procent, což je naprostá pitomost. Podle mého názoru se právě tohle nelíbí autorovi článku a proto o tom každý měsíc píše. Bohužel jak to tak vypadá, tak jsou to zatím výkřiky do tmy, ale snad se v papírových časopisech / a to platí i pro webziny / chytnou za nos a něco s tím udělají. Taky mi přijde divný, že podle Tvého názoru by se měli recenzovat pouze špičkové tituly. Jak se ale mám dozvědět o těch špatných, když na ně nebude žádná recenze? Nemusí být samozřejmě na dvě stránky, ale stačí napsat pár vět na čtvrt stranu ve smyslu: Tahle hra je omyl, nekupovat, vyhnout se jí velkým obloukem. Tak to vidím já.

 |   |  Odpovědět
cocik  |  20. 08. 2003 00:13

tak jako po nekolikate si musim u spekulaci na tema "prumerne hodnoceni" povzdechnout, ze by se autorovi clanku hodily tak dva semestry statistiky, aby se dostal do obrazu  ... ale jinak nic ve zlym

 |   |  Odpovědět
Kokosak  |  20. 08. 2003 13:25

Ty dva semestry bych asi potřeboval taky, protože nechápu, co má statistika společného s nadhodnocováním her.

 |   |  Odpovědět
mondy  |  20. 08. 2003 13:58

Asi to, ze kdyz delas prumer z nadprumeru, tak ti 50% nikdy nevyjde. Do papirovyho casaku, kterej ma omezenej rozsah, nikdy nenarves vsechny hry, ktery vysly. Davas tam jenom ty, ktery za to stojej - tudiz predevsim ty nadprumerny. Proc bychom meli psat o nejakejch shitovkach od prakticky neznamyho tymu?

Docela me rozesmiva, kdyz si prectu o "nadhodnocovani" a o tom, jak "deset her dostalo nad 80%", a pak se podivam na recenze na Doupeti a vsude ve svete a vidim, ze ty hry NIKDE nedostaly pod 80.

O nadhodnocovani ma smysl se bavit u konkretnich titulu - kdyz nekde dostane 75 a vsichni ostatni mu davaji 50, je kritika na miste. Kdyz takovejch recenzi vyjde v casopise pet, da se to potom zobecnit. Ale kdyz mu davaji 75 vsichni, tak jake to je prehodnocovani?

 |   |  Odpovědět
Kokosak  |  20. 08. 2003 15:32

Já nechci dělat průměr z nadprůměru . Prostě mě vadí, že průměrná hra nedostane 50 procent, ale 70. A že to dělají všichni, tak to není žádný argument, proč to dělat dál. To je fuk, já se stejně řídím psanou recenzí a ne číselným hodnocením. Jen mi přijde divný, když se v recenzi objeví x-krát slovo průměrná hra a na konci má pak 70 procent, to je všechno.

 |   |  Odpovědět
mondy  |  20. 08. 2003 16:06

Na tom se shodneme. Ale s tim vubec nesouvisi argument pana Blatneho "v casopise je deset her nad 80 procent - tedy silne prehodnocuji". To uz je o tom "tahle hra si tolik nezaslouzi, protoze je prumerna" a "proc davate prumernym hram nadprumerne hodnoceni". S tim plne souhlasim. Pokud hra nicim nevynika a pritom to neni zadny pruser, tak by mela dostat 50%.

 |   |  Odpovědět
Jan Novák  |  25. 08. 2003 13:14

Vy jste ale srandisti. Já dva semestry ze statistiky mám a je mi jasné, že průměrná hra by měla dostávat 50% hodnocení. A co je průměrná hra? Podle definice právě hra s průměrným hodnocením (tj. 50%). Kvalita her odpovídá tzv. normálnímu rozložení, které se dá graficky vyjádřit Gausoovou křivkou se středem v 50%. Pokud jakýkoli časopis DLOUHODOBĚ hodnotí hry s průměrem 70-80%, tak prostě nadhodnocuje, to je neoddiskutovatelné.

Všechny ostatní argumenty jsou také zcestné. Samozřejmě, může se stát, že se v jednom čísle sejdou kvalitnější hry, ale dlouhodbě by se průměr držet na 50%. A snaha časopisů zaštiťovat se čtenáři je směšná nejvíce - vždyť právě čtenářům by pomohlo větší rozvrstvení hodnocení (pro znalce - větší standardní i směrodatná odchylka). Situace, kdy 90% her je hodnoceno v poměrně úzkém rozmezí a k recenzím se "připlácne" pár propadáků, aby se průměr opticky snížil a zůstalo zachováno zdání seriózního hodnocení, činí hodnocení naprosto nepřínosným pro čtenáře.

A málo kvalitní hry se většinou do recenzí ani nedostanou, když ano, tak se často nedostanou (u nás) do distribuce a když i to ano, tak si je nikdo nekoupí. Časopisy prostě musí hodnotit tu podmnožinu her, která se u nás reálně prodává, a zde se snažit zachovat 50% průměr. Chce to ale odvahu a snahu nepodlehnout tlaku výrobců a distributorů o co nejlepší hodnocení. Doufám, že aspoň Doupě s touto snahou začne.

Koneckonců, vezměte si rok či dva starý časopis a projděte si hry s hodnocením 70-80% - většina z nich je již zapomenuta či ji hrají jen ultra-vyhranění fanoušci žánru, v nejlepším případě se na ně vzpomíná jako na celkem dobré, průměrné hry. Pár výjimek se samozřejmě najde, nechytejte mne za slovo.

 |   |  Odpovědět
aliasss  |  18. 08. 2003 20:29

Průměrné hodnocení by mělo být kolem 50 %. Kčemu mi je, když má většina titulů nad 70%? To znamená, že jsou všechny tituly vinikající a žádný průměrný titul neexistuje? Chválím autora, že to připomíná i když se opakuje. Snad se jednou dočká 5O%, aby měl klid .

 |   |  Odpovědět
Spoon  |  19. 08. 2003 18:03

LOL, Blatny zase ukazuje svoji naprostou demenci Tradičně bohatý obsah časopisu - to snad ani neni pravda, vzdyt vetsina recenzi byla predtim uz ve SCORE. Je videt, ze je Blatny absolutne nezaujaty - z jeho clanku to doslova cisi

 |   |  Odpovědět
...  |  19. 08. 2003 18:38

Bohatsi obsah je myslen oproti Score a tam nelze, nez souhlasit. Pan Blatny sice vecne kritizuje Score a vynasi Level, ale vse opravnene, SCore totiz stoji za hovno a Level je uplne na druhe strane reky. A to ze Level ted vychazi o tyden pozdeji nez Score nijak nesnizuje jeho kvalitu.

 |   |  Odpovědět
Blood Man  |  19. 08. 2003 20:43

Chtel bych jenom malo tady k tem autorovym recenzim nebo co to vlastne je za paskvil.... Je to porad to stejny klišé, kdyz autor Martin Blatny nadrzuje Levelu, o kterém nerekne ani pulku zleho slova a zhazuje Score do kanalu... Porad a porad dokola...

Uz tohle zruste, porad to samy a navic tyhle clanky jsou vzdy velmi aktualni...

 |   |  Odpovědět
Jan Polák  |  26. 08. 2003 11:16

Co to pořád meleš o nadržování? Recenze je subjektivní záležitost. A ani se M.Blatnému nedivím, že se mu Level líbí a Score ne - každý, kdo má jen trochu soudnosti a čte herní časopisy pravidelně, nevyhnutelně dojde ke stejnému názoru.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si letos můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro mobily, které si let…

Mobilní hry se v dnešní době vyrovnají mnoha počítačovým i konzolovým kouskům. Jaký si ale vybrat? Tady jsou naše tipy na nejlepší hry pro mobily.

25.  11.  2020 | |19 N/A
Ladislav Novák
Nejlepší hryTémaMobily
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |6 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Steamu a Black Friday

Hry zadarmo nebo se slevou: podzimní slevy na Stea…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

27.  11.  2020 | |1 N/A
Martin Nahodil
Hry zdarmaSlevové akce