LEVEL 121- předvánoční nadílka s Vampýry

Ještě před Vánocemi se na stáncích objevilo další číslo časopisu Level, tentokrát s pořadovým číslem 121. Protože na oslavu 10. výročí časopisu je třeba počkat až do 24. ledna, dostane se čtenářům alespoň malé náhrady v podobě malého vánočního dárku. Co jím je a co dalšího se ukrývá v novém čísle s robotickou sekretářkou ze Scraplandu na obálce se můžete dozvědět právě zde.
Kapitoly článku

Silvestr je tu coby dup a to je vždy ideální čas na zhodnocení toho, co se v uplynulých dvanácti měsících stalo a zamyšlení nad tím, co nás v dalším roce čeká. Z toho už se dá vydedukovat, co že je tématem čísla. Ano, je to pohled na očekávané herní pecky roku 2005. Na deseti stranách se můžete dočíst o nejslibnějších hrách nadcházejícího roku. Přečíst si tak můžete například o hrách  GTA: San Andreas, Quake 4, Pariah, F.E.A.R, Dreamfall a spoustě dalších. Uvidíme, které z nich příští rok skutečně spatří světlo světa.

Hned na dalších stránkách je vyhlášena anketa Hra roku 2004. Podmínku nominace, a to sice hodnocení nad 8,0 z 10 v Levelu, splnilo 68 her za minulý rok. A to už je z čeho vybírat. Aby těch anket nebylo málo, můžete si ještě zahlasovat v soutěži Antimiss Level 2004 (aneb kdo je z autorů Lveelu nejošklivější?:-))  nebo se případně přihlásit do nezávislé čtenářské kategorie. 

Historie, sníh a písek

Preview na přání je tentokrát Empire Earth 2, pokračování takzvané: "real-time Civilizace". Možnost projít si starověk až po sci-fi období v real-time strategii je stále lákavá nabídka. A úspěch poslední podobné hry, Rise of Nations, dává za pravdu. Už první díl stál za to, tak uvidíme, co na nás dvojka vytáhne. Autoři se mimo jiné chlubí novým stylem resource managementu, už se nebudete muset starat o jednotlivé dělníky. Na speciální obrazovce si nastavíte priority surovin a pracanti se sami už přizpůsobí. Samozřejmostí  je nový grafický engine, lepší systém diplomacie, výraznější význam počasí a tak podobně.

Z jiného soudku je hra Projekt: Snowblind. Ta měla být původně z  prostředí světa Deus Ex, ale nakonec z toho sešlo. Každopádně je inspirace z Deus Ex hodně patrná. Hlavní hrdinou totiž je elitní voják z blízké budoucnosti. Po jedné nepovedené operaci je ale zraněn a probouzí se až v nemocnici. Stal se experimentálním vojákem s prototypy nových zbraní a se spoustou speciálních schopností. Vypadá to tedy na graficky skvělou dynamickou akční hru.

Poslední z trojlístku předvánočních preview v Levelu je The Fall: Last Days of Gaia. Což nebude nic jiného než postapokalyptické RPG, ne nepodobné legendárnímu Falloutu. Sympaticky zní zprávy o velmi rozlehlém světě s asi dvěma sty questy. Souboje mají být real-time s možností zapauzování, nejvíc mi to připomíná systém v české hře Ufo: Aftermath. Jako bonus k preview je rozhovor s hlavním designerem hry.

Tip: The Fall: Last days of Gaia - přeci jen, pořádné RPGčko, a navíc z postapokalyptického prostředí, nám už dlouho chybělo.

Ze smeťáku do Persie a Karibiku

Ačkoliv má Scrapland obálku, nejedná se o nejlépe hodnocenou hru čísla. Přestože nápad robotického GTA s možností kradení těl cizích robotů zněl na absolutní herní pecku, nestalo se tak. I přes grafickou originálnost a herní nápaditost si vysloužil nadprůměrné, avšak ne závratně vysoké hodnocení 7,9 bodů z 10. Vytýkána je hlavně přílišná lineárnost a nedomyšlenost příběhu.

To další dvě hry jsou na tom už o něco lépe, ani jedné se sice nepodařilo přelézt devítkovou hranici, ale moc nechybělo. První není nic jiného než předělávka 15 let staré hry, Sid Meier`s Pirates. Hra designersky neuvěřitelně našlápnutá ukazuje leckterým novodobým kouskům, jak má správná hra vypadat. Možná může mladší generaci přijít místy jako retro, ale hratelnost je bezesporu geniální. V Levelu si piráti vysloužili 8,7.

Přesně stejné hodnocení získala i další inkarnace Prince of Persia, tentokrát s podtitulem Warrior Within. Drsnější, akčnější, temnější. Těmito slovy by se nový princ dal nejlépe popsat. Princovy čachry s časem řádně nakrkly strážce času a je jen na šikovnosti prince, zda se mu podaří utéci před osudem. Dost plytké boje z minulého dílu nahradil perfektní systém komb, přičemž už osvědčené prvky zůstaly. A lehce se přitvrdilo, teď musíte bojovat i během akrobacie.

Datadisk k bezhlavé akci Painkiller dostal 7 bodů z 10,  stejně jako strategie Super Power 2 a historický  Alexander.

Dále nechybějí recenze na zlevněné hry a na hry na mobily. Případné zákysy v akční bombě Half-Life 2 řeší rozsáhlý návod. Přečíst si můžete také o deathmatchi k Half-Life 2, i o multiplayeru Medal of Honour: Pacific Assault.

Tip: Prince of Persia: Warrior Within - skvělý bojový systém, temnější nálada, tak se nám to líbí.

Čipset sem, čipset tam
 
Nosné téma rubriky hardware je porovnání čipsetů na procesory AMD Athlon 64. A jedná se sice o tyto tři: nVidia Nforce 4, VIA K8TT890 a ATI Radeon Xpress 200. Dočíst se také můžete o procesoru Intel Pentium 4 570J a o AGP můstku k GeForce 6600GT.

Kultura, dopisy čtenářů a obsah CD/DVD chybět samozřejmě nemůže. Rubrika Komentář je tentokrát na téma zvyšování rozpočtu her a z toho plynoucí případné zdražování.

Duhová placka
 
Na DVD je plná verze hry Vampire: The Masquarade - Redemption, což je předchůdce v minulém čísle recenzovaného Vampire: The Masquarade -  Bloodlines. Z dem si můžete zahrát například Children of the Nile nebo nový Pro Evolution Soccer 4 či Flat Out.

Mimochodem, pokud chcete vědět, co je oním zmiňovaným vánočním dárkem, tak je to plakát  s herním motivem a kalendářem. Na jedné straně je bojovník ze hry S.T.A.L.K.E.R a na druhé souboj Jediho a Sitha ze hry Star Wars:Knights of the Old Republic 2.

V druhé kapitole článku nalezenete kompletní obsah časopisu včetně obsahu CD/DVD přílohy.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,