Předchozí epizoda Life is Strange: Before the Storm byla jako pomalu se rozjíždějící vlak. Naštěstí nabral správný směr. Druhá epizoda vám totiž vykouzlí slzičku na tváři.
I když jsem první epizodě daroval v recenzi skvělých 4/5, bylo to částečně s vírou, že příběh je dobře rozjetý a třeba se toho příští epizody chytnou. První epizoda sama o sobě byla spíš mírným rozjezdem, který naštěstí posloužil jako vynikající startovní bod druhé epizody nesoucí název Brave New World. Ta totiž dokáže vzít všechny slabiny a proměnit je dokonce i ve výhodu.
Zákon akce a reakce
Většina z vás sice první epizodu asi hrála, ale i tak se pokusím vyhnout veškerým spoilerům. Jestli si vzpomínáte na předchozí díl, je vám jasné, že Chloe nevykročila tou správnou nohou. V tu chvíli na to ale ani nemyslela. Bylo to skoro jako sen, který se zrodil z depresí a životních problémů. Bohužel každá akce vyvolá reakci. A nemluvím o třetím Newtonovu zákonu, nýbrž o problémech v sociálním světě. Vámi provedená akce bohužel nemusí vždy vyvolat stejně velkou reakci opačného směru, občas je ta reakce naopak mnohem bouřlivější.




Chloe je v koncích a má důvod přehodnotit směr svého života
Chloe kvůli špatnému směru života postupně zahazovala všechen svůj potenciál a v druhé epizodě je jasné, že se do toho zapletla až příliš. Studijní život je ztracený a opora v podobě rodiny bohužel už nefunguje kvůli věčným sporům s Davidem. Proto musela Chloe hledat oporu jinde a našla ji právě v Rachel Amber.
V průběhu hry jsem si dokázal představit, že bych místo boje s naprostou zoufalostí prostě utekl a pokusil se najít svůj „život snů“ někde jinde
Hra si zajímavě pohrává s tím, jak snadno můžete zahodit svou budoucnost. Někdo by tvrdil, že se musí stále bojovat, ale vzdát to je mnohem jednodušší. V průběhu hry jsem si dokázal představit, že bych místo boje s naprostou zoufalostí prostě utekl a pokusil se najít svůj „život snů“ někde jinde. Každopádně Rachel Amber se také hroutí její svět a silné stále prohlubující se přátelství mezi dvěma dušemi hledající oporu je jedním z hlavních témat této epizody… témat zde však najdete mnohem více.
Morálka je důležitá
Již tak silnou atmosféru hra zahušťuje nutností mnoha morálních rozhodnutí. Postupně na vás tlačí několik osob a vy musíte rozhodnout, komu máte pomoci a na koho se vykašlat. Nejednou někomu ublížíte a nikdy to není bez odezvy. Hra si pohrává s vašimi city a cílí na vaši morálku.
Po citové stránce nezažijete odpočinku, naopak na vás hra vychrlí velmi silný závěr, kvůli kterému budete skoro škemrat po další epizodě
Interakce s jinými osobami bohatě využívají prvku hádek a ten dává mnohem větší smysl. A i když třeba nezmění zásadně směr příběhu, třeba vám pomůže alespoň se trochu uvolnit. Napjatých okamžiků, kdy to doslova vře, totiž není málo.
Emocionální guláš
Přičemž v průběhu vaší emocionální cesty se nejednou budete chtít na chvíli zastavit. Snad není lepší pocit, než si sednout na lavičku, prohlížet si svět kolem sebe a pomalu si rekapitulovat proběhlé události. Po citové stránce nezažijete odpočinku, naopak na vás hra vychrlí velmi silný závěr, kvůli kterému budete skoro škemrat po další epizodě.




Nutnost přátelství je ve hře velmi silným tématem
Ve výsledku mohu říct, že vývojáři slušně zametli se svými slabinami. I když de facto známe konec, náhle se před námi rýsuje až překvapivě vlnitá cesta, u které nevíme, co se skrývá za dalším rohem. Že je problém, že se nedá vracet čas? Překvapivě se to možná obrací ve výhodu, jelikož vývojáři představují celý svět mnohem reálněji a o to víc na nás zapůsobí jednotlivé scény. Dobrá práce!
Hodnocení: 4.5 / 5
Klady:
- úchvatná atmosféra
- neustávající nálož emocí
- silný příběh plný zvratů
Zápory: