Life is Strange: Before the Storm – každá akce vyvolá reakci (recenze)

Předchozí epizoda Life is Strange: Before the Storm byla jako pomalu se rozjíždějící vlak. Naštěstí nabral správný směr. Druhá epizoda vám totiž vykouzlí slzičku na tváři.

I když jsem první epizodě daroval v recenzi skvělých 4/5, bylo to částečně s vírou, že příběh je dobře rozjetý a třeba se toho příští epizody chytnou. První epizoda sama o sobě byla spíš mírným rozjezdem, který naštěstí posloužil jako vynikající startovní bod druhé epizody nesoucí název Brave New World. Ta totiž dokáže vzít všechny slabiny a proměnit je dokonce i ve výhodu.

Life is Strange: Before the Storm – Chloe se vrací na scénu (recenze)

Life is Strange: Before the Storm – Chloe se vrací na scénu (recenze)

Zákon akce a reakce

Většina z vás sice první epizodu asi hrála, ale i tak se pokusím vyhnout veškerým spoilerům. Jestli si vzpomínáte na předchozí díl, je vám jasné, že Chloe nevykročila tou správnou nohou. V tu chvíli na to ale ani nemyslela. Bylo to skoro jako sen, který se zrodil z depresí a životních problémů. Bohužel každá akce vyvolá reakci. A nemluvím o třetím Newtonovu zákonu, nýbrž o problémech v sociálním světě. Vámi provedená akce bohužel nemusí vždy vyvolat stejně velkou reakci opačného směru, občas je ta reakce naopak mnohem bouřlivější.

lis_1.pnglis_2.pnglis_3.pnglis_7.png
Chloe je v koncích a má důvod přehodnotit směr svého života

Chloe kvůli špatnému směru života postupně zahazovala všechen svůj potenciál a v druhé epizodě je jasné, že se do toho zapletla až příliš. Studijní život je ztracený a opora v podobě rodiny bohužel už nefunguje kvůli věčným sporům s Davidem. Proto musela Chloe hledat oporu jinde a našla ji právě v Rachel Amber.

 

V průběhu hry jsem si dokázal představit, že bych místo boje s naprostou zoufalostí prostě utekl a pokusil se najít svůj „život snů“ někde jinde

 

Hra si zajímavě pohrává s tím, jak snadno můžete zahodit svou budoucnost. Někdo by tvrdil, že se musí stále bojovat, ale vzdát to je mnohem jednodušší. V průběhu hry jsem si dokázal představit, že bych místo boje s naprostou zoufalostí prostě utekl a pokusil se najít svůj „život snů“ někde jinde. Každopádně Rachel Amber se také hroutí její svět a silné stále prohlubující se přátelství mezi dvěma dušemi hledající oporu je jedním z hlavních témat této epizody… témat zde však najdete mnohem více.

Morálka je důležitá

Již tak silnou atmosféru hra zahušťuje nutností mnoha morálních rozhodnutí. Postupně na vás tlačí několik osob a vy musíte rozhodnout, komu máte pomoci a na koho se vykašlat. Nejednou někomu ublížíte a nikdy to není bez odezvy. Hra si pohrává s vašimi city a cílí na vaši morálku.

 

Po citové stránce nezažijete odpočinku, naopak na vás hra vychrlí velmi silný závěr, kvůli kterému budete skoro škemrat po další epizodě

 

Interakce s jinými osobami bohatě využívají prvku hádek a ten dává mnohem větší smysl. A i když třeba nezmění zásadně směr příběhu, třeba vám pomůže alespoň se trochu uvolnit. Napjatých okamžiků, kdy to doslova vře, totiž není málo.

Emocionální guláš

Přičemž v průběhu vaší emocionální cesty se nejednou budete chtít na chvíli zastavit. Snad není lepší pocit, než si sednout na lavičku, prohlížet si svět kolem sebe a pomalu si rekapitulovat proběhlé události. Po citové stránce nezažijete odpočinku, naopak na vás hra vychrlí velmi silný závěr, kvůli kterému budete skoro škemrat po další epizodě.

lis_10.pnglis_8.pnglis_9.pnglis_12.png
Nutnost přátelství je ve hře velmi silným tématem

Ve výsledku mohu říct, že vývojáři slušně zametli se svými slabinami. I když de facto známe konec, náhle se před námi rýsuje až překvapivě vlnitá cesta, u které nevíme, co se skrývá za dalším rohem. Že je problém, že se nedá vracet čas? Překvapivě se to možná obrací ve výhodu, jelikož vývojáři představují celý svět mnohem reálněji a o to víc na nás zapůsobí jednotlivé scény. Dobrá práce!

Hodnocení: 4.5 / 5

Klady:

  • úchvatná atmosféra
  • neustávající nálož emocí
  • silný příběh plný zvratů

Zápory:

  • známe konec

Nejnovější komentáře