Little Devil Inside: neobyčejný svět v kouzelném kabátku

vytisknout velikost písma
Pohádkově vypadající RPG okouzlí hlavně vizuálem. Nabízí ale mnohem víc.

Korejské studio Neostream se jednou rozhodlo, že vizuálně realistických her je jak máku. A tak stvořilo jednoduché, barevné a skoro až roztomilé RPG, které vtipně kontrastuje s uřezanými hlavami monster. Hru Little Devil Inside všechna velká studia odmítla, tak se v Neostreamu rozhodli jít se svým projektem na Kickstarter, aby sami hráči rozhodli, jestli má cenu na ní dál pracovat. Spokojili se s vypuštěním jednoho traileru a pár obrázky, nikde žádná reklama, oznámení, nic.

Co nepoznala studia, věděli hráči. Na Kickstarteru i Steam Greenlightu se začali objevovat fanoušci jak houby po dešti a Neostream se tak mohlo zcela vážně pustit do vývoje. Ještě jim nějaký ten čas zbývá, vypuštění hry je plánováno někdy v roce 2016. Rozhodli jsme se tedy vyzpovídat tvůrce a zjistit o této chuťovce něco více.

Little Devil Inside se prezentuje jako mix RPG, survivalu a akční adventury, s vizuálem pojatým skrze minimalismus, který určuje celou hru. Působí to kontrastně zvláště k dnešními RPG, které si zakládají na realističnosti. LDI nemá zbytečné detaily, vysoce polygonové postavy nebo luxusní textury. Jistě, i tady existují nějaké předměty pouze na ozdobu, k obohacení prostředí. Jedná se ale jen o pár promyšlených tahů sem a tam, nic není navíc.

little_devil_inside_dragon_run.jpg99563.jpglittle-devil-inside-pc-69838-1428653536-high.jpg

Minimalismu sama pro sebe se ale bát nemusíme, studio Neostream si zakládá nejen na vizuálu. Dosud se věnovalo tvoření videí, možná i proto zaznamenal jejich úspěch pouhý trailer. Až teď se pustilo i do her. Díky videím ale vědí, jak tvořit příběhové světy, kde s minimem informací udělají obrovské haló. Přesné nadávkování informací vs bílá místa by tak měla povzbudit hráčovu představivost, který si ta bílá místa zaplní sám.

fabe29b1a7db984ed8cfd173c12fd2b7_original.jpg

Surreálný svět je něčím povědomý. Má všechno: lidi, budovy, různá prostředí... no, možná ta monstra a bytosti jsou navíc. Kdo by ale nechtěl za asistenta mini kyklopa, nebo bránit kemp před vlky, co vypadají jak na speedu? Vylepšování dovedností, hledání zdrojů nebo upgradování zbraní tu jsou taky. Nepřátele budete zabíjet a i když tu není vyložený krvák, hlavu jim můžete rozpůlit pořád. Jde o jedinečné spojení až pohádkového vizuálu a klasického RPG se vším, co k tomu patří. LDI je kouzelná, vysoce estetická hra.

Výzkumník, profesor a jen trocha krve

Hlavní příběh opravdu není to hlavní, okolo čeho by se všechno točilo. Otevřený svět je obrovský a hra je pojatá spíše jako akční adventura a survival. Příběh ale nechybí. Na začátku hráč přijíždí na Univerzitu, kam ho pozval tamní profesor vyšetřující paranormální jevy. Dostane také první misi a od té doby už záleží vlastně jen na něm, jak profesorovy úkoly vyřeší. Jako součást fakulty jste pak povinni být vždy připraveni vyjet na misi, sesbírat informace a ty přivézt zpátky. V žádném případě ale nepůjde o nudné opakovací schéma

Little Devil Inside chce přinést pocit každodenního života. Jen trochu zábavnější, nebezpečnější a barevnější. Nic nebude zadarmo, vše si hráč bude muset tvrdě vybojovat. Ono jestli na poušti budeme muset kromě sluníčka bojovat i s jezdci na psech (jezdí se tomu na hřbetě, ale koníček to není) a pak ještě nejlépe hledat součástky na opravu vozidla, rozhodně to nebude sranda. (Takže až dojdete z práce, kde tvrdě makáte na živobytí, budete si moct odpočinout. U hry, kde tvrdě makáte, abyste měli na žití).

little_devil_inside_study.jpg99ab90ef0d66d5069c6c63cf7bf8cd4f.jpgLittle-Devil-Inside-05.jpg

Naštěstí díky systému misí, ne jedné dlouhé cesty, bude mít hráč možnost uchýlit se do města a trochu si odpočinout a nabrat sil. A zásob. Podobně jako v reálu po pracovním týdnu přichází odpočinkový víkend. I tady se s nasbíranými informacemi pravidelně vracíte k profesorovi na Univerzitu. Hlavní příběh tu ale nebude zrovna hrát prim. V moderních RPG je vedle hlavní příběhové linky množství menších úkolů. Většinou zcela jednoduché přines-odnes, občas s vlastní malou příběhovou linkou. Málokdy ale přesáhnou půl hodinu herního času.

V Little Devil Inside se hráč může doslova ztratit v mini misích, které ho posunou o něco blíže ke konci celkového příběhu. Ten bude fungovat spíše jako podpora, striktně závazný scénář. Variant konce bude co možná nejvíc, vývojáři z Neostream se vyjádřili, že chtějí každému hráči přinést jedinečný zážitek. Právě kvůli tomu, jak hru kdo pojme. Svoboda v hraní je jeden z nejdůležitějších aspektů, kterého se chtějí držet.  Věří, že Little Devil Inside přinese nový druh hráčského zážitku zejména pro ty, kdo hledají výzvy, vtáhnutí do herního světa.

maxresdefault.jpg

Odlišný hrací systém

Kromě samotného pojetí příběhu také bude možnost navolit si vlastní systém, jak hrát. V soubojích s monstry se dá nastavit automatické zaměření, kdy bude avatar přesouvat pozornost na toho, kdo bude zrovna stát před ním nebo útočit. Druhá možnost uzamkne jednoho nepřítele. Objevitelské mise budou pokaždé jiné, záleží na tom, kam se zrovna vydáte. Zkoumat a hledat paranormální jevy se dá ve městech, lesích, horách, na poušti či na moři. Každé prostředí vyžaduje specifickou výbavu, na moři vám bude horolezecké náčiní k ničemu. Kromě vymlácení díry do trupu lodi, což se ale nejspíš neukáže jako nejlepší strategie.

 

Každé prostředí vyžaduje specifickou výbavu, na moři vám horolezecké náčiní k ničemu nebude.

 

S každou misí budete vědět, jaký je úkol. Jen trocha vyšetřování záhadného jevu, chytit a přinést konkrétní příšeru, nebo třeba jen něco najít. Cestu už si pak ale budete muset naplánovat sami. A hlavně zjistit, kam vlastně jdete: jaká monstra se v onom konkrétním prostředí vyskytují, jaké jsou klimatické podmínky, jak se mění počasí. A podle toho zabalit jak tábornické potřeby a zásoby jídla a vody, tak zbraně (nebo běžecké boty). Trocha toho survivalu. I s nejlepší přípravou na vás ale může vyběhnout monstrum, na které připravení nejste, což by bylo ještě fajn. Překvapit totiž dovede i nečekaná bouře, nebo stará dobrá skleróza. Lépe řečeno, ty náhradní součástky jste vážně brali, jaksi jste je ale ztratili. Naštěstí zvířata a monstra můžete i lovit. Většina sice uteče, jakmile vás spatří, běhání před večeří ale zlepšuje apetit. Hlavně si pak nezapomeňte najít bezpečné místo na přenocování. Lovte, braňte se a zkoumejte.

bez-nazvu-c0df5e8872-660x371.jpg430089249.jpg3190_1.jpg

Jako první budou monstra útočit jen vzácně. Kromě těch nebezpečných ovšem na cestách potkáte i ta hodná, která můžete dokonce najmout jako pomocnou sílu. Na některé mise je budete potřebovat, neumíte totiž všechno. 

Výbavu vyměňujte, kupujte, nacházejte nebo vyrábějte. Pro všechno, co nosíte s sebou nebo co nosí vás. Pro cestování v partě je výhodnější pořídit si vozidlo, které pak může napomoct i v boji. Nalezené součástky mohou zlepšit jeho rychlost, odolnost nebo ovladatelnost a zároveň se také rozbije „normálním“ způsobem a ne po ráně od zvlášť agresivního monstra. Nebude chybět ani veřejná doprava, tu ale nedoporučujeme pro útěk před zmíněným monstrem. Delší vzdálenosti bude hráč překonávat přes mapu světa, na které ho, opět, může potkat mnoho neočekávaných dobrodružství, a to jak špatných, tak dobrých.

pervie-podrobnosti_192426.jpg

Jestliže máte rádi vypiplané hry s úžasným vizuálem, těšte se na Little Devil Inside. Těšte se hodně, protože my se rozhodně nemůžeme dočkat.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky z herního veletrhu E3 na jednom místě

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky…

Největší herní události roku začala a v tomto článku najdete veškeré informace o tom, co za hry bylo představeno od největších herních tvůrců.

13.  6.  2017 | | 2 N/A
9 nejdražších her historie, které si můžete zahrát

9 nejdražších her historie, které si m…

Přišlo Vám někdy, že za své oblíbené hry platíte nekřesťanské peníze? A napadlo Vás někdy, kolik vývoj hry vlastně stojí? V dnešním příspěvku se podíváme na devět nejdražších her v historii. Pochopitelně z hlediska investovaných financí do samotného vývoje.

16.  6.  2017 | | 3 N/A
Assassin

Assassin's Creed Origins vrací sérii k…

Assassin's Creed se vrací. Barevnější, novější a historičtější. Máme se na co těšit?

12.  6.  2017 | | 3 N/A
Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro které brzy poběžíme do obchodu

Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro k…

E3 je největší herní akcí roku a nových chystaných titulů přibylo přímo exponenciálně. Rozhodli jsme se, že vybereme 15 největších herních pecek, které se na konferencích ukázaly.

21.  6.  2017 | | 10 N/A
Xbox One X: nejvýkonnější konzole současnosti pod drobnohledem

Xbox One X: nejvýkonnější konzole souč…

Microsoft konečně oficiálně odhalil konzoli Xbox One X, která má nastolit novou generaci hraní. Opravdu je ale o co stát?

22.  6.  2017 | | 63 N/A
E3 2017: Záznam konference Microsoftu

E3 2017: Záznam konference Microsoftu

Největší herní svátek je tu. Sledujte s námi odhalení nejnovějších herních pecek Microsoftu včetně českého komentáře.

11.  6.  2017 | | 1 N/A
Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podívejte se na ukázku multiplayeru

Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podív…

Po příběhovém odhalení tu konečně máme i první plnohodnotné záběry z multiplayeru očekávané vojenské akce Call of Duty: WW2.

14.  6.  2017 | | 4 N/A
Další várka 4K obrázků z herní výstavy E3 láká na chystané pecky

Další várka 4K obrázků z herní výstavy…

Výstava E3 pomalu ale jistě končí, my ale máme stále dost parádního obsahu na rozdávání. Podívejte se na čerstvé obrázky z her.

17.  6.  2017 |