Lords of EverQuest - překvapení ze světa EverQuestu

Online divize společnosti Sony se rozhodla, že do boje o nadvládu nad lukrativním odvětvím realtime strategií vstoupí se svou vlastní zbraní. Připravuje RTS ze světa své online hry EverQuest nazvanou Lords of EverQuest. Jak si poradí se současnou špičkou v podobě titulů Warcraft III, Age of Mythology a C&C: Generals? Fanoušci realtime strategií, jásejte!

Konkurence je zdravá, tak praví jedno z pravidel obchodu a platí to také na poli počítačových her. Realtime strategií se rodí už od dob Dune 2 každý rok víceméně konstantní množství. Jedná se o žánr, který je všeobecně oblíbený mezi většinou hráčské populace. To však samozřejmě neznamená, že by se RTS nevyvíjely. Taková strategie, která dnes nepřinese alespoň špetku originality a vlastního nápadu už dnes v podstatě nemá šanci na úspěch.

Ohlášení Lords of EverQuest by tak mělo být příjemným překvapením, protože tvůrci této hry slibují velice propracovaný a originální titul, který se má údajně dokonce stát králem žánru RTS. To už o svém produktu tvrdili kdejací vývojáři, takže co konkrétně tahle hra nabídne?

   

Tou nejdůležitější předností LoE by měl být zejména fenomenální příběh. Tvůrci zdě měli výhodu v tom, že většina podkladů (popis ras, jejich historie, apod.) už existuje v podobě online hry EverQuest. Zápletka LoE se točí kolem dávných obrů a temné aliance Shadowrealm, která má být prapůvodcem všeho toho zvláštního hýření, které se na kontinentu Antonica pomalu ale jistě rozbíhá. O jeho kontrolu spolu svedou boj tři znepřátelené frakce, které však rozhodnou i o osudu celého světa Norrath. Pokud se vývojářům podaří zaplést do sebe příběhy jednotlivých stran stejně dobře, jako je tomu u nepřekonatelného Warcraftu III, pak by myslím titul LoE skutečně měl šanci zařadit se mezi "ty nejlepší".

   

Na samém počátku si hráč vybírá jednoho ze šestnácti různých hrdinů (či hrdinek), s jejichž pomocí pak povedou svá vojska do bitev, ve kterých nebude žádnou raritou až 200 jednotek na každé straně. Tito hrdinové, stejně jako všechny jednotky pod nimi, mohou získávat zkušenosti a se zkušenostmi přicházejí i nové dovednosti či kouzla. Hrdina vám samozřejmě zůstane po celou dobu hry, zajímavější je možnost přenášet vybrané klíčové jednotky z mise do mise. Hrdinové (Lordové) pak jako jediní mají možnost sbírat na mapách různé artefakty a magické předměty, kterými můžete své bojovníky vybavovat.

LoE se naprosto oprošťuje od online schématu EverQuestu - vyjma toho, že nabídne multiplayer až pro dvanáct hráčů se jedná o zcela "běžnou" RTS určenou pro jednoho hráče. Průměrná hrací doba má prý dělat úctyhodných 75 hodin! To jsou přibližně dvě hodiny na každou singleplayerovou mapu, kterých má být 36. Multiplayerových map na vás pak čeká dokonce několik desítek!

   

Hardwarové nároky nejsou nijak přehnané, pro chod hry budete potřebovat alespoň Windows 98/2000/ME/XP, Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM a grafickou kartu 32 MB paměti a hardwarovým Transform & Lighting (tj. od GeForce/GeForce 2 výše). Proprietární grafický engine dokáže pracovat s 32bitovými barvami a rozlišením až 1600x1200.

Hlavní rysy hry:

  • tři proti sobě stojící frakce
  • 15 různých ras
  • desítky variabilních jednotek
  • možnost přenášet jednotky z mise do mise
  • RPG elementy (vlastnosti a dovednosti jednotek)
  • do detailu propracovaný příběh
  • multiplayer až pro 12 hráčů

Betatestování hry má začít už v létě, vydání je pak připravováno na poslední čtvrtletí tohoto roku.

Oficiální stránky: http://lordsofeverquest.station.sony.com/ či http://www.lordsofeverquest.com/
Výrobce: Rapid Eye Entertainment (http://www.rapideyeent.com/)
Vydavatel: Sony Online Entertainment (http://sonyonline.com/)

Váš názor Další článek: Zveřejněn E3 line-up firmy Acclaim

Témata článku: , , , , ,