LOTR: Battle for Middle Earth – vyrazí vám dech

Pamatujete si ještě tým Westwood Studios, který stvořil legendární realtime strategii Duna 2 a veleúspěšnou ságu Command And Conquer? Tito zkušení tvůrci pro nás nyní pod mocnou záštitou Electronic Arts připravují na pohled ohromující strategii, která si kromě revoluční grafiky chystá jako zbraně mocný engine hry CC: Generals a dokonalé zpracování světa filmového Pána Prstenů.

Pána Prstenů by neznal snad jen naprostý literární a nyní již i filmový analfabet, takže se tato značka stala, více než jaká jiná, tvrdě obchodní a komerční. Otázkou je, zda je to ku prospěchu věci. Každopádně se v takovém případě dočkáme trademarku LOTR ve všech možných lidmi vykonávaných odvětvích, hry nevyjímaje. Naneštěstí působila většina dosavadní produkce rychlokvašeným dojmem a až na jednu výjimku (Return of the King) si nezískala více příznivců než co by se za nehet malíčku vešlo.

  

Zřejmě nejambicióznějším projektem s nálepkou LOTR je dnes propíraná realtime-strategie od interního studia EA – Pacific. A vidím, že moudří již vědí a já jim jejich domněnky mohu jedině potvrdit. Ano, EA Pacific není nikdo jiný než přetransformovaný Westwood, tvůrce matičky všech strategií Duny 2 a rovněž výrobce vysoko ceněné a především obsáhlé série Command and Conquer.

Přízračná audiovizualita

Když už mluvíme o CaC, rozhodně musíme zmínit i poslední počin této série – Generals, jenž má s Battle for Middle Earth společné mnohem více než jen jméno výrobce. Tvůrci se totiž rozhodli k využití mocného enginu SAGA z této již vydané hry i pro připravovanou novinku. Možná z lenosti, ale mnohem pravděpodobněji díky jeho multifunkčnosti a výkonnosti, které předvedli již po grafické stránce opěvovaní Generals. Samozřejmě bylo třeba přepracovat rutiny vhodné pro novodobý válečný konflikt na mnohem prozaičtější fantasy prostředí. A soudě dle obrazových materiálů, povedlo se to na jedničku. Něco tak nádherného člověk jen tak neuvidí a v současné produkci bychom jen ztěží hledali adekvátní srovnání. Jistou podobnost by možná mohl evokovat připravovaný strategických epos Rome: Total War.

  

Největším plusem by měly být obří bitevní zástupy skvěle vymodelovaných a rozpohybovaných bojovníků. Každé postavičce byla věnována taková pozornost, jakoby byla na bojišti zcela sama. A co teprve skvělá a především živá prostředí známých grandiózních bitev. Zahanbit se jistě nedá ani zvuková stránka a už vůbec ne ta hudební, která si pojistila využití populárních motivů z filmu, jehož licenci autoři drží. Jako zajímavost bychom mohli doplnit, že práva na knižní předlohu drží společnost Vivendi, ale ani u ní se nedá mluvit o nějakém valném úspěchu. Nicméně zpět k BfME. Tvůrcům se dostalo dokonce takové pocty, že mohli přihlížet náročnému natáčení a ve své hře mají možnost využití všech možných rekvizit vytvořených speciálně pro filmovou trilogii v této oblasti proslavenou firmou WETA.

Skvělá hratelnost

Jistěže prozatím nevíme, jak přesně se bude Battle for Middle Earth hrát, ale již teď se dá vycítit, že půjde o něco skutečně velkého a nesmírně zábavného. Něco, co nás na dlouhou dobu pohltí svou velkolepostí a vyrazí dech sympatickou komplexností. Autorům svou přítomnost přislíbily hned tři zcela rozdílné strany konfliktu. Konkrétně se jedná o rohanské jezdce a Gondořany, kteří mají reprezentovat dobrou stranu mince, dále je zde samozřejmě zlo dvou Sauronových a Sarumanových vojsk.

  

Každá ze stran konfliktu by měla disponovat zcela unikátními jednotkami i ojedinělou taktikou a strategií, jíž bude nutno vést, aby ta která armáda měla šanci na úspěch. Velkou roli si na každé straně zahrají mocní hrdinové, jež disponují nejen mocnými kouzly a speciálními útoky, ale rovněž i zvýšenou morálkou, kterou poskytují druhům ve zbrani. Světlé bojovníky zaštítí klasicky například Aragorn, Legolas či Gandalf. Generálové pánů zla budou sice víceméně bezejmenní, ale rozhodně ne slabí. Těšit se můžeme třeba na jezdce na nazghůlech a další nepěkné potvory. Misí by měla být pěkná řádka a většina z nich se bude odehrávat na bojištích známých z filmu. Užijeme si tak obléhání či bránění Minas Tirith, to podle toho, za jakou ze stran budeme hrát. Prakticky stejné role budou k dispozici u Helmova žlebu a zapomenout nesmíme ani na boje na Pellenorských pláních. Prostě, co bitva, to unikát. A tvůrci hrdě přiznávají, že o ně půjde především, jelikož mikromanagement, tedy stavba základny a těžba surovin budou stlačeny na nutné minimum, což můžeme jedině s povděkem kvitovat.

Už aby to tu bylo

Lord of the Rings: Battle for Middle Earth patří bezesporu k nejočekávanějším hrám tohoto roku a nutno říci, že oprávněně. Vedle skvělé technické stránky nabídne i špičkovou zábavu spočívající ve velkolepých bitvách a taktické hloubce, která staví na rozličných typech jednotek a především hrdinech. Vzhledem ke zkušenostem vývojářů bych se nebál ani nenaplnění přestřelených slibů. Pokud se vše povede tak jak má, můžeme ve třetím čtvrtletí čekat vynikající hru, která má možnost protrhnout kletbu uvrženou na hry podle licence Pána Prstenů.

Diskuze (11) Další článek: Striptérky, vandalové a helikoptéra v True Crime

Témata článku: , , , , , , , , ,