PC | X360 | PS3 | Akce | Konzole

LotR: Conquest – nebo vlastně Battlefront

Pandemic opět hodlají ukázat, že jejich dovednosti získané při tvorbě stříleček nepřijdou nazmar. Namísto Hvězdných válek ale zamíří do Středozemě.

Multiplayerových stříleček není nikdy dost, zvláště pak, když na další pracují Pandemic Studios a mají k tomu kompletní sadu licencí na Pána prstenů, jak po filmové, tak dokonce i knižní stránce. Po vzoru Star Wars: Battlefront kutí hutnou akci, která by se jednoduše dala přirovnat i k jiným klasikám žánru – sérii Battlefield, nebo fenomenálnímu multiplayeru Call of Duty. Nikdo si však ještě v tomto ohledu nedovolil zavítat do Středozemě, budou Pandemic ve své novátorské činnosti úspěšní?

Lord of the Rings: Battlefront?

Když si nahradíte klasického bojovníka se samopalem za válečníka s mečem, nebo sekerou, stejný postup zkusíte i na odstřelovače, který se stane lučišníkem, průzkumníkem se stane některý z cover-ops a namísto medika postavíte kouzelníka, klidně můžete říci, že se vám z poloviny podařilo klasickou střílečku přetvořit na podobnou akci ve Středozemi. Stačí už jen drobnost, tank předělat na olifanta, přidat nějaké to kouzlo, modifikaci navíc, a máte hotovo. Z části je tomu tak i v případě Conquestu, kde opravdu dojde k podobným krokům, jen Pandemic jdou více do hloubky.

Hlavní lákadlo může být zároveň i slabina, tvůrci se totiž rozhodli, že nepůjdou cestou děsivého počtu možných hráčů, mezi kterými byste se klidně i ztratili, ale raději stvoří hru vyváženou i pro pár lidí. Jako maximum stanovili šestnáct hrdinů, kteří se budou snažit buď za lidské národy, nebo zákeřnou koalici Mordoru s Železným pásem, bojovat za lepší zítřky svých nadřízených. Šestnáct není příliš velké číslo, ale zase pokud si chcete někde zabojovat s pár lidmi, které znáte, nemusíte zoufat, že veškeré mapy jsou tvořeny pro stovky lidí.

No jo, ale v pár bojovnících se začíná projevovat další problém – pokud narazíte na někoho, kdo hru výrazně umí, klidně si se všemi poradí. Navíc zde bude mít ještě nezanedbatelnou výhodu, protože s každým zabitým protivníkem bude narůstat jeho síla, až zvládne kousky hodné knižních hrdinů. Ale i na to autoři prý myslí, takže jakmile se vám podaří podobného soupeře porazit, nejen že přijde o všechny své nashromážděné možnosti, ale navíc váš hrdina nabere spoustu sil a celá strana tak má hned lepší šance na vítězství.

Od Aragorna po Sarumana

Sbírání schopností jde až tak daleko, že se můžete převtělit do některého ze známých hrdinů. Prohánět se po poli jako Samvěd sice nezní zrovna lákavě, ale takový Aragorn, nebo třeba Balrog, to už je jiná. Dokonce se vám do rukou dostane i Temný pán, jenž sedí na trůně, v zemi Mordor, kde se snoubí šero se šerem. Dokáže sice podobné věci, jako jste viděli na začátku filmu, ale zase je zranitelnější, než by se zdálo. Na rozdíl od knižní předlohy nemusíte nějakým zlomeným kusem kovu sekat po kroužku na prstu, ale stačí jej prostě umlátit.

Jak již jsem se zmínil, licence se vztahuje nejen na dílo filmové, ale také na knižní předlohu, takže mapy budou obsahovat i věci ve filmu neviděné. Klasickým příkladem může být Mohylový vrch, nebo třeba jeskyně u Helmova žlebu, kam se bitvy přesunou z širého prostranství. Pokud chcete hrát sami, čeká vás přitom dvojice kampaní, jež vás protáhne všemi známými momenty tam a zase zpátky. Poprvé na straně Společenstva, když potáhnete Prsten do Roklinky a nakonec porazíte u temné brány Saurona a jeho vojska, podruhé pak při opačném procesu, kdy nejprve ještě v Kraji získáte Prsten a následně potáhnete zničit všechny ostatní národy. Mimochodem,16 je omezení pouze počtu hráčů v mutliplayeru, v kampani se jedné bitvy může účastnit až 150 jednotek, což předznamenává už slušne monumentální střetnutí. 

 

I když mapy nebudou největší, je to z Kraje až do Mordoru (nebo i zpátky) pěkný kousek, takže by vaši hrdinové po chvilce mohli mít nohy jak Gimli krátké. Objevuje se ale téměř zázračné řešení v podobě koní, ale i jiných zvířat, která budete moci při hraní využívat a zneužívat. Orkové budou jezdit pochopitelně na Vrrcích, na pláních u Minas Tirith narazíte na olifanty a nazgulové se někdy spokojí s koněm, jindy však osedlají své věrné okřídlené nosiče.

Use the forks, Frodo!

Když už jsem u oněch devíti mužů, z nichž každý je k smrti odsouzen, nemůžu se nezmínit o jednom z módů hraní, který mne zaujal. Po vzoru stařičkého Jedi Outcastu (opět jsme u Star Wars, jak typické pro Pandemic) budou pořádány velkolepé hony – jeden z hráčů se stane Frodem a s Prstenem se bude snažit unikat přízrakům. Pokud hobit nechá Prsten být, na mapě jej nenajdete, ale můžete jej vidět normálním zrakem. Na druhou stranu, s nasazením Prstenu vám sice zmizí, radar se však jasně rozsvítí v místech, kde byste jej měli hledat, i když jste třeba ba druhé straně Větrné hůrky. Polapením Forda končí kolo boje a úspěšný lovec se stává kořistí. Mimo toho se samozřejmě přidají i oblíbené týmové bitvy, třeba boje o vlajku, nebo území.

Na co se těšíme
  • Monumentální bitvy
  • Hon za Prstenem
  • Kampaň za Mordor
  • Filmová i knižní licence
Čeho se bojíme
  • 16 hráčů bude málo
  • Nudné sekání mečem
  • Hloupá AI botů

Příznivci díla J.R.R. Tolkiena se mohou těšit na akční podobu zábavy, ostatní naláká další možnost, jak rozšířit svoji sbírku multiplayerových stříleček. Jedinou otázkou pak zůstává, kdy se mohou hráči na tento počin těšit. Podle všeho to má být na přelomu roku, klasicky pro trojkombinaci PC, X360 a PS3.

Jak se těšíme: 85%

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | multiplayerová akce
Výrobce: Pandemic Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 9. ledna 2009
  • Vážně mě nic nenapadá
  • Zastaralá grafika
  • Mizerná umělá inteligence
  • Nevyváženost jednotlivých postav
  • Nízký počet módů
  • Prznění úžasné předlohy
Diskuze (3) Další článek: Saints Row 2 se odkládá

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,