Lucky Luke On The Daltons´ Trail

Na Divokém západě došlo k nejhoršímu. Bratři Daltonové, nebezpečná to čtyřka sourozenců, která se nikdy nevysvléká ze svých vězeňských mundůrů, unikla právě z vězení. Celé městečko je na nohou a jen jeden člověk může pomoci. Lucky Luke strká do pusy stéblo trávy, vsedá na svého bílého koně a s kolty zavěšenými proklatě nízko se vydává po stopě zloduchů...
Lucky Luke  On The Daltons´ Trail

Žánr: 3D arkáda
Minimum: P166, 32 MB RAM, Direct X. 6.0, W95m, CD ROM 4x
3D: ano
Multiplayer: ne
Výrobce: Aqua Pacific
Distributor:
Infogrames, OnTime Solutions

Infogrames je firma, o které se rozhodně nedá říct, že by patřila mezi nějaké začátečníky. Na svědomí má mimo jiné i Outcast, Demolition Racer, Anno 1602 a nezanedbatelnou část její nabídky tvoří i hry pro děti, z nichž zmiňme aspoň Asterixe nebo Bugs Bunny Lost In Time. Je proto zcela logické, že v Infogrames sáhli i po tak populárním hrdinovi z kresleného seriálu, jakým Lucky Luke už dlouhá léta je. Vývojářsky se o jeho nové westernové dobrodružství postarali lidé z Aqua Pacific a nutno říci hned na začátku, že kromě několika dobrých nápadů se dopustili i většího množství zřejmých chyb.

Dřevorubecké závody Lucky Luke vyřídí každého levou zadní.

Začneme u základních faktů. V Lucky Luke On The Daltons´ Trail vás má údajně čekat sedmnáct levelů včetně tří bonusových. I na samotných internetových stránkách hry jsem jich však napočítal o jeden méně. Ale co, nikdo nejsme neomylný a je možné, že při konverzi hry z Playstationu se prostě jedna úroveň někam zakutálela. Z výběru jednotlivých prostředí je zřejmé, že tvůrcům šlo o maximální pestrost, která by dětského hráče i infantilitou nakaženého tatíka přikovala do židle. Westernové městečko, indiánské tábořiště, vodopády, saloon, doly, vlak – to všechno nabízí spoustu možností pro nejrůznější typy honiček, soubojů a poskakování. Pokud se ptáte, jaké že poskakování mám na mysli, pak věřte, že mám na mysli poskakování dobře známé z plošinovek. Lucky Luke je totiž taková malá, westernová plošinovka spoře obohacená o některé další prvky, které jí davají punc výjimečnosti. Už od prvních okamžiků následujících po krátkém, ale pěkném intru, jste coby Lucky Luke odsouzeni k vyskakování na nejrůznější bedny, domy či jiné překážky. Váš hrdina si to ovšem vykračuje velmi zvolna a abyste se neunudili k smrti, téměř pořád jste nuceni držet klávesu pro běh. Přitom musíte sbírat dolary, které líně poletují vzduchem a až na řídké výjimky vám cvrnkají do nosu samy (!), takže úsilí, které musíte vydat k jejich získání, je téměř nulové a stupeň zábavnosti a hratelnosti hry se tím rozhodně nezvětšuje. Za takto lacině posbírané peníze si na konci levelu potom můžete koupit životy a heslo, které je v případě této hry tvořeno kombinací čtyř obrázků – další důkaz, že hra je zaměřena především na ty, kterým není -náct. Aby to potulování nebylo tak snadné, občas musí Lucky Luke někam vyskočit, támhle postrčit bednu, sebrat dynamit, kterým si časem uvolní zatarasenou cestu, či najít klíč, jímž si odemkne důležité dveře. A nechybí samozřejmě ani střílení. Množství kulek je neomezené, zato nepřátel není žádné velké množství. Poschovávaní v sudech, bednách, na střechách nebo za okny saloonů, usilují vám o život střelbou, vrháním nožů, metáním sudů a házením dynamitu pod nohy. Mnohé z nich nejde zastřelit přímo, ale pouze výstřelem do předmětů, od nichž se střela odrazí k terči. To vše by bylo naprosto v pořádku, ale stupeň stereotypnosti všechny tyto dobré nápady sráží k zemi a bezohledně zadupává. Kromě bratrů Daltonových, na které narazíte jen asi čtyřikrát, se opakuje pořád dokola nějakých pět, šest charakterů a to ještě v takových rozestupech, za něž se tahle hra coby plošinovka musí stydět. Nikdo nechce druhý Half-Life, jde přece jen o hru pro děti, přesto by mělo být tempo, dynamičnost a množství překážek i nepřátel minimálně o padesát procent vyšší. Okamžiků, ve kterých nemáte na práci nic jiného, než někam jít (resp. běžet), je nadbytečné množství a hráčova koncentrace i zájem o hru se rychle vytrácí, zvlášť pokud jde o ty menší, odkojené dnešním tempem kreslených grotesek.

Tak takhle hrajeme tenis u nás, na Divokém západě !Dohoňte vlak, jsou tam Daltonovi!

Dalším, mnohem závažnějším, problémem je plnění některých úkolů a ukončování jednotlivých levelů. Krystalicky čirá jednoduchost, kterou nejlépe dokumentuje na začátku každého levelu objevující se znění úkolu, který máte splnit („Najdi klíč a potom dynamit“, „Použij výtahy a plošiny k cestě ven z dolů“, „Zachraň šest rukojmí a utkej se s Daltonem na konci“ atd.), se často mění v rafinovanou hádanku a bezradné poskakování, kdy do hromady beden a sudů zcela zbytečně střílíte, marně se na ni snažíte vyskočit (nikde okolo není žádná jiná bedna, kterou byste si pomohli) a zcela zbytečně vyplýtváte i všechny nálože, které jste po cestě nasbírali. To se konkrétně týká závěru(!) hned třetího levelu, který se mi zkrátka nepodařilo dokončit, takže všechny ostatní jsem musel navštívit prostřednictvím cheatů. Samozřejmě, že jsem mohl někde něco přehlédnout, nebo jsem neměl dost trpělivosti, ale po vyzkoušení všech možností, které hra oficálně dává (výskok, přikrčení, střelba, položení dynamitu), jsem prostě neuspěl. Výstavba jednotlivých levelů tedy dvěma slovy: nic moc. Přesto se několikrát zablýskne na lepší časy a taková klasická střelba na lahve létající zpoza výčepního pultu s čím dál větší rychlostí – to je konečně jednoduchá, ale svižná zábava jak má být, stejně jako úvodní přestřelka na náměstí v Dalton City, po níž už se střetnete s finálním bossem – Joe Daltonem. Skutečně dobrých pasáží je ale ve hře jako šafránu a je to způsobeno především nedotažením nápadů do konce.

Doly jsou plné pastí (dvou)Daltonovi chystají útěk.

O co míň se tvůrci věnovali vypilovávání levelů a hratelnosti, o to víc se zřejmě zaměřili na použití svého 3D Cartoon enginu, díky němuž si během hry prohlédnete Lucky Luka skutečně ze všech stran. A pokud by měl někdo dostat pochvalu, pak ti, kdo měli na starosti právě postavu hlavního hrdiny. Převedení do 3D vychází u Lucky Luka (uvyklého 2D prostředí) skvěle. Problém je v tom, že větší část hry si 3D prostředí příliš neuvědomujete a bez těch pár prostorových drobností byste se klidně obešli. Okamžiky, ve kterých kamera zničehonic nic začne lítat prostorem, aby změnila úhel pohledu, pak působí často rušivě, dezorientačně a občas i zcela samoúčelně. Snad jen při úvodní honičce s vlakem a v putování Lucky Luka doly má 3D skutečný význam, i tam by si ale myslím tvůrci s obyčejným 2D nějak vystačili.

Pan Lucky Luke osobně. Přepadení nepřepadení, Lucky Luke je v pohodě

To co je na hře příjemné a sympatické, to je postava Lucky Luka a všech jeho protivníků, jejich charaktery a výtvarná podoba celého příběhu, především pak krátké animované sekvence na začátku každého levelu. Tady však lidé z Aqua Pacific hlavně přejímali a budiž jim aspoň za toto moudré rozhodnutí dík. Lucky Luke si tak i přes jejich nepříliš dobře odvedenou práci zachovává svůj styl, svoji osobitost a své kouzlo, které jemu i hráčům umožňuje přežít tuto poněkud ospalou jízdu na vlaku Daltonových.

Options se týkají jen hudby a ovládáníZločinci  nejčastěji číhají v sudech.

Pokud máte vy, vaše děti nebo vaši sourozenci v oblibě poklidně plynoucí westernové příběhy, u kterých se nezapotíte a občas si i užijete nějakou tu srandu, pak by se vám tahle hra mohla líbit. Pokud ale hledáte opravdu zábavnou plošinovku, u které se do sytosti vyřádíte, hledejte jinde. Lucky Luke On The Daltons´ Trail je totiž názorným příkladem toho, že použít 3D prostředí ještě neznamená udělat dobrou hru.

Grafika: 5/10
Zvuky: 4/10
Hudba: 4/10
Hratelnost: 4/10
Hra, jejíž nejsilnější zbraní je výtvarná stránka a největší slabinou hratelnost.
Celkové hodnocení: 4/10

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A