Mafia – bude úspěšnější než Hidden and Dangerous?

Dobrý kousek dělá dobré jméno, i když byl zatím pouze jeden. Alespoň to by se mohlo zdát při pročítání anglických herních ezinů. Ve velmi krátké době se objevilo několik interview s Danielem Vávrou, game designerem týmu, jež na Mafii pracuje a nespočet dalších článků jako jsou preview a krátká představení. Co se z nich dozvídáme?
Od posledního článku, který byl této hře na Doupěti věnován uplynul již skoro celý měsíc, měli bychom se tedy podívat, co je okolo tohoto projektu nového.

Z rozhovoru pro anglický GameSpot se v odpovědi na otázku kdo je autorem nápadu zasadit hru do prostředí 30. let, dozvídáme: „Jsem to já (Daniel Vávra). Chtěli jsme vytvořit úplně odlišnou hru od všech stávajících. Přemýšlel jsem, čím bychom mohli hru odlišit, udělat jí novou, neotřelou a vzpomněl jsem si na své oblíbené filmy Goodfellas, Last Man Standing, Miller's Crossing a Heat. Představil jsem si všechny ty napínavé přestřelky a automobilové honičky v těch filmech a opravdu se mi představa takové hry zalíbila. Další den jsem se svými představami seznámil našeho šéfa Petra a členy týmu a všichni byli nadšeni. Mám rád velké příběhy a tahle hra nám dává příležitost jeden takový vytvořit.“

Jak to tak vypadá, Illusion Softworks pro nás ve hře Mafia připravují především mix střílečky a automobilových honiček, což by vůbec nemuselo být špatné.

V další otázce se GS ptá po příběhu hry a D. Vávra říká: „Nemám rád stupidní náměty „zachraň svět“ nebo „najdi sedm magických artefaktů, zabij ďábelského kouzelníka a zachraň svět“. Mám rád příběhy založené na reálných dějích, příběhy o reálných lidech, kteří jsou silní a dokáží se vypořádat s vážnými problémy, příběhy, které mají dnešním lidem co říct. Hlavní dějová linie se tedy točí okolo každodenního života gangstera z třicátých let.

Během hry je připraveno mnoho zapeklitých situací a překvapení. Každá z mise je o něčem jiném a hráči, kteří mají inovativní hry Half-Life nebo Metal Gear Solid by měli být opravdu spokojeni. Myslím, že příběh je velmi poutavý a každého chytne dokud hru nedohraje. Chtěli jsme udělat něco s duší a já doufám, že se nám to povedlo.“

Další otázka se týkala historických zdrojů z nichž autoři čerpali: „Přečetl jsem mnoho knih o této kapitole americké historie. Shlédli jsme mnoho gangsterek, prakticky všechny, které se nám podařilo sehnat. Snažili jsme se získat veškerou dostupnou technickou specifikaci k vozům, které v té době brázdily ulice amerických měst, takže fyzikální modely automobilů by měly být velmi realistické. Také jsme sesbírali přes 500 MB historických obrázků amerických měst té doby. Velkým pomocníkem pro nás byla kniha vydaná americkou vládou, v níž jsou popisy všech veřejných budov postavených v letech 1933-1939. Každá textura ve hře byla vyfotografována a potom zpracována v počítači do potřebné podoby.

Všechno jsme to dělali, jelikož chceme vytvořit historicky přesnou hru, nikoliv střílečku, která se bude odehrávat v kulisách, které budou vzdáleně připomínat Chicago 30. let.“

GS: „Pověz nám něco o zbraních.“

DV: „Ve hře bude množství autentických zbraní od SW Magnum až třeba po slavným Colt 1911. Dále připravujeme brokovnice, automatické pušky a sniperku. Mimo střelných zbraní se však hráči můžou těšit i na basebolovou pálku, nůž nebo Molotovovy koktejly.“

GS: „Co nám povíš o grafickém enginu?“

DV: „V Mafii, stejně jako v H&D 2 bude použit grafický engine Insanity 2. V něm je oproti předcházející verzi spousta vylepšení, například stíny a celý design je o cca 30% rychlejší než jeho předchůdce.

GS: „Kolik lidí je v týmu pracujícím na Mafii?“

DV: „Toto číslo se stále mění podle momentální situace. Před sedmnácti měsíci jsme začínali v pěti a rozrostli jsme se na tým 18 lidí, kteří na hře pracují v současnosti.“

GS: „Proč je podtitul hry „The City of Lost Heaven“?“

DV: „Lost Heaven je jméno města, ve kterém se hra odehrává. Město je smyšlené a jméno bylo vybráno jako symbol atmosféry, kterou se ve hře snažíme vytvořit.“

GS: „Kdy se hra objeví v prodeji?“

DV: „Až bude hotová. Ale to není to, co chcete slyšet. Jak už jsem mnohokrát řekl, potřebujeme spoustu věcí zoptimalizovat a je tu spousta dalších věcí k dodělání. Zatím to vypadá, že hra bude vydána o trochu později, než jsme původně předpokládali. Doufám, že se vám bude líbit.“

Původně jsem chtěl přinést i interview z australského PlayNOW!, ale při jeho pročítání mám pocit, že se jedná pouze o upravený text z Game Spotu.

Je oprávněné divit se, že okolo hry je takové vzrušení? Není, protože hra vypadá opravdu zajímavě a přichází v podobě, která je poměrně originální. Můžeme se tedy jenom těšit na další českou hru, která udělá díru do světa. Přejme jejím tvůrcům, ať se jim jejich dílo zdaří.

Diskuze (3) Další článek: 3D Pinball jako za mlada

Témata článku: , , , , , , , , , , ,