Majestic velmi blízko svému konci

Majestic měla být velmi netradiční hra, která spojovala samotné hraní na počítači s interaktivitou pomocí faxových zpráv a instantních kecálků. Nyní, několik měsíců po jejím spuštění přišlo z Electronic Arts rozhodnutí o jejím ukončení. Proč?
O hře jménem Majestic se u nás příliš nepsalo (i když několik málo výjimek by se našlo, viz. naše novinka). Hlavním důvodem je patrně skutečnost, že pro hraní je nutná registrace a s tím spojený pravidelný měsíční poplatek. Neméně významnou bariérou mohla být i angličtina, protože hra je především o zprávách, textech a detektivním pátrání.

Jak název hry napovídá, jedná se o konspirativně laděnou hru plnou mystiky a tajemna. Její autoři (Electronic Arts) se snažili o velmi neotřelý přístup, který by do počítačové zábavy (i když je otázkou, zda v tomto případě lze mluvit jenom o počítačové zábavě) vnesl nové, dosud nepoužité prvky. Jedním z nich byla daleko vyšší míra interaktivity hry s hráčem. Jak se píše v propagačních materiálech a jak se autoři rádi chlubili, hráči jsou do hry vtahováni nejen přímo jejím prostřednictvím, ale i pomocí faxových zpráv a zpráv posílaných skrz instantní kecálky. To všechno mělo vytvořit zdání, že se opravdu něco děje a vy jste středem tohoto dění nebo alespoň máte v rukou klíč k rozluštění všech záhad.

Představa hezká, ale jak lidé z EA nyní sami uznali, nepodařilo se jim naplnit ji na sto procent. V průběhu příštího roku, až hra vyčerpá svůj rozpočet, bude ukončena. Jeff Brown, jeden z vysoce postavených představitelů společnosti k neúspěchu Majesticu ale řekl: „Možná ne nyní, ale během pěti let se tu objeví spousta her na podobném principu! Nelitujeme ničeho.“ Tak tomu se říká odchod z pompou. I když je samozřejmě rozdíl mezi prohlášením pro tisk a zákulisním trháním si vlasů… kdo ví ;-). Každopádně Majestic se blíží svému zániku a jak to vypadá, není na světě nic, co by mohlo jeho konec oddálit. O hru se ze začátku zajímalo osm set tisíc lidí, což je velmi úctyhodné číslo (pro srovnání – v současné době nejúspěšnější online hra EverQuest má čtyři sta tisíc předplatitelů) a kdyby se lidem v EA podařilo získat cca dvacet pět procent hráčů z tohoto počtu (dvě stě tisíc), byl by to u takového typu hry obrovský úspěch a špunty by určitě létaly o sto šest. I přes masivní hype, který se okolo této hry zejména ve Spojených státech roztočil nebyla skutečnost tak růžová – hru v době její největší slávy hrálo cca osmdesát tisíc hráčů, jejichž počet se po vypršení trial periody snížil na cca deset až patnáct tisíc. Absolutní neúspěch. Jak v jednom z diskusních fór poznamenal jeden z hráčů této hry: „Co je tak skvělého a inovativního na tom, když musím sedět na zadku, surfovat po Internetu, čekat na faxy a emaily ze hry? Tohle všechno dělám i normálně, k tomu hru nepotřebuju! Na hru se čekalo moc dlouho a s komerčním hypem to tentokrát trochu přepískli…“

Určitě bude zajímavé sledovat, kdy se na scéně objeví další podobná hra. Můj osobní tip zní, že žádná hra, která by se alespoň ze sedmdesáti procent podobala Majesticu, se už nikdy neobjeví :).

Diskuze (3) Další článek: Vánoční diskuse: Co jste našli pod stromečkem?

Témata článku: ,